Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Peugeot
  • 407 SW

Peugeot 407 SW 3.0 Féline (2007)

Klein beetje soeverein

Peugeot 407 SW 3.0 Féline (2007)
  • Autotest
22 juli 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
In voor een nieuwe auto maar niet de geijkte leasebak? De 407 SW is een bijzondere verschijning. Verwacht echter geen uitbundige ruimte of voorbeeldig gebruiksgemak, want dan kom je met de Peugeot 407 SW toch een beetje bedrogen uit.

De Peugeot 407 SW is geen pakezel en appelleert feitelijk aan emoties: 'We willen eens iets anders...' Het interieur loopt met zijn aparte vormgeving volledig in de pas met het uiterlijk van de auto. We zien een dashboard dat bestaat uit een veelvoud van panelen, die niet allemaal van dezelfde kunststofsoort zijn en ook niet overal precies op elkaar aansluiten. Wel is het mooi symmetrisch van opzet en is het instrumentenpaneel compleet en overzichtelijk. Minpunt is de mate van reflectie in de voorruit, maar dat komt vooral doordat die ruit erg vlak ligt. Over het knoppencircus op de middenconsole zijn we niet zo goed te spreken. Het blinkt niet uit in overzichtelijkheid en bedieningsgemak. Zo is bijvoorbeeld de knop voor de alarmknipperlichten erg laag geplaatst, een beetje weggemoffeld zelfs. Via het beeldscherm kun je veel functies bedienen, maar de manier waarop is niet logisch. De sleuf waar de keuzehendel doorheenloopt, is afgewerkt met zeer goedkoop ogend, dun zwart plastic.


Eigenaardige automaat
De 407 Féline heeft een V6 in de voorsteven liggen. Goed voor 211 pk en 290 Nm en in staat tot aardige prestaties. Niet omdat de 407 SW 3.0 zo'n lichtgewicht is, want met dik 1,6 ton weegt hij toch aardig wat. Zo'n zescilindermotor geeft een auto als de 407 een soeverein karakter. Met de V6 heb je het gevoel met een luxe auto onderweg te zijn. Hij doet zijn werk in alle rust, behalve als je het volledige prestatiepotentieel aanspreekt. Dan komt er een donkere, typische V6-brul door het schutbord. Een mooi en vol geluid, dat overgaat in een tevreden en bescheiden spinnen op constante snelheid.
De zestrapsautomaat heeft grote moeite om de wens van de bestuurder om te zetten in correct schakelgedrag. Zo reageert de bak vaak ontzettend traag, alsof hij even moet nadenken. Ga je echt vol op het gas, dan schakelt de zesbak een paar verzetten terug en komt automatisch in een sportiever schakelprogramma. Maar ook dan is hij de weg kwijt, wat meer dan eens resulteerde in overschakelen met een zeer harde klap. De prestaties van de V6 zijn ruim voldoende en het verbruik van 1 op 8,6 kan ook nog net door de beugel.

Synthetisch
In de 407 gaat het er allemaal stil aan toe. Het veercomfort is echter niet zoals veel mensen dat van een Franse auto verwachten. De duurste 407 krijgt elektronisch geregelde schokdempers mee en dat voelt nogal onnatuurlijk aan. De zaak is gewoon niet mooi in balans. De SW is met gemak tot hoge bochtsnelheden in staat. Hij stuurt echt messcherp, maar in zijn totaliteit doet de rijbeleving wat synthetisch aan. Jammer.
Kijk je naar de zitruimte, dan moet je concluderen dat deze tegenvalt. De beenruimte op de achterbank is benepen, wat ook geldt voor die van de voorste passagiersplaats. Voor een auto in dit segment heeft de 407 te weinig ruimte te bieden. Klap je de achterbank om en leg je de rugleuning van de passagiersstoel neer, dan kunnen er behoorlijk lange voorwerpen mee. Maar dan moet je wel eerst de zittingen van de achterbank omhoog zetten. Die nemen dan weer de nodige ruimte in tussen de neergeklapte bank en de voorstoel, waardoor je als bestuurder een beetje moet inschikken.

Signalement

Merk Peugeot
Model 407 SW Féline 3.0-24V
Carrosserie 5-deurs, stationwagon
Transmissie 6 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 43.770

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6
Cilinderinhoud 2.946 cc
Maximaal vermogen 155 kW / 211 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 290 Nm bij 3.750 tpm
Inhoud brandstoftank 66 l
Lengte / breedte / hoogte 4.763 mm / 1.811 mm / 1.486 mm
Wielbasis 2.725 mm
Massa leeg 1.615 kg
Laadvermogen 645 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.600 kg / 750 kg
Banden215/55R17Prijzen
Topsnelheid 229 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,7 s (fabrieksopgave: 8,7 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 3,1 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 6,6s
Brandstofverbruik 9,9 l/100km
CO2-uitstoot 236 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 407
Peugeot Peugeot 407

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 407 SW 1.8 16v XR (Glazen dak/2d eig./Climate)

    Peugeot 407 SW 1.8 16v XR (Glazen dak/2d eig./Climate)

    • 2006
    • 145.741 km

    € 2.940

    Peugeot 407 2.0-16V XS Navteq 2006 Trekhaak! NAP! Goed rijdend!

    Peugeot 407 2.0-16V XS Navteq 2006 Trekhaak! NAP! Goed rijdend!

    • 2006
    • 221.875 km

    € 1.450

    Peugeot 407 SW 2.0-16V XS zeer nette auto, door ons onderhouden.

    Peugeot 407 SW 2.0-16V XS zeer nette auto, door ons onderhouden.

    • 2005
    • 204.163 km

    € 2.999

Meer Peugeot 407 occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 407 specificaties
  • Peugeot 407 occasions
  • Peugeot 407 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 407 tests
  • Peugeot 407 gebruikersreviews
  • Peugeot 407 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 (2005)

    Peugeot 407 (2005)

    7
    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)

    Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)

    3
    • 26 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2005)

    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2005)

    5
    • 29 november 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 XT Pack 2.2-16V (2004)

    Peugeot 407 XT Pack 2.2-16V (2004)

    8
    • 3 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 XR Pack 2.2-16V (2004)

    Peugeot 407 XR Pack 2.2-16V (2004)

    • 12 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS 2.0 HDiF 16V (2006)

    Peugeot 407 SW XS 2.0 HDiF 16V (2006)

    2
    • 22 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 XT Pack 2.0 HDiF 16V (2004)

    Peugeot 407 XT Pack 2.0 HDiF 16V (2004)

    5
    • 3 augustus 2015
meer reviews
Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond

Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond

Laten we er geen doekjes om winden: de Peugeot 407 scoort op het onderdeel bedrijfszekerheid...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Peugeot 407 1.8-16V – 2006 – 550.613 km - Klokje Rond

    Peugeot 407 1.8-16V – 2006 – 550.613 km...

    • 21 juni 2021
  • Nieuws
    De Vluchtstrook: de ongekroonde pk-koning van Peugeot

    De Vluchtstrook: de ongekroonde pk-koning...

    40
    • 18 oktober 2020
  • Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond

    Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569...

    • 28 oktober 2019
  • PREMIUM
    Peugeot 407 - Nissan Primera

    Peugeot 407 - Nissan Primera

    • 10 november 2014
  • Nieuws
    Laatste ronde: Peugeot 407 SW 2.0 HDiF

    Laatste ronde: Peugeot 407 SW 2.0 HDiF

    41
    • 25 december 2010
  • Autotest
    Peugeot 407 SW ST 2.0-16V (2009)

    Peugeot 407 SW ST 2.0-16V (2009)

    23
    • 12 februari 2010
  • Nieuws
    Peugeot 407 gaat laatste volle jaar in

    Peugeot 407 gaat laatste volle jaar in

    38
    • 14 december 2009
Merk
Merk
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    22
    • 16 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden