Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 407 SW

Peugeot 407 SW XT 1.6 HDiF 16V (2005)

autoreview

Peugeot 407 SW XT 1.6 HDiF 16V (2005)
Texpert
  • Texpert7
  • Gebruikersreview
12 september 2010 om 22:37
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering407 SW XT 1.6 HDiF 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf159.760 km
KM-stand laatst169.485 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 169.485 km
  • 12 september 2010

Na een tijd in het bezit te zijn geweest van een Passat met bijhoorlijk wat luxe ivm kilometers een overstap gemaakt naar diesel. Omdat ik in het verleden veel Peugeot heb gereden (3x 206, 1x 307) en VW toch niet echt mijn ding is wederom gekeken naar Peugeot. Het budget was beperkt, dus de keuze viel in eerste instantie op een 307 SW met 2 liter HDi motor (90pk). Hoewel mijn eerste 307 goed is bevallen vond ik de lay-out van het dashboard altijd wat minder, de ruimte in een 307 SW is echter wel bijhoorlijk. Tijdens de zoektocht stuitte ik echter op deze 407 SW en ik was direct gecharmeerd van het mooie interieur en de staat van deze erg nette auto. Hoewel ik bekend ben met de vele storingen en kwaliteitsmissers van de eerste series 407 toch overgegaan tot aanschaf van deze auto, mede door de staat van deze auto, en de aanbieder. Helaas geen lederen bekleding en stoelverwarming zoals in de Passat, maar dat budget was er gewoonweg niet. De km stand bij aanschaf was 159.760km.

Inmiddels zijn we bijna 10.000km verder en bijna 6 maanden en kunnen we concluderen dat we een erg fijne wagen hebben gekocht. Met name op lange afstanden (NL-Spanje) is deze auto een bijzonder fijne metgezel en zijn lange reizen geen vermoeiende ondernemingen. De 1.6 liter HDi lijkt onderbemeten voor deze relatief zware auto (ruim 1460 kg) maar op de reis naar Spanje hebben we geenzins het gevoel gehad vermogen tekort te komen. Uiteraard was de vorige Passat beduidend pittiger, maar met navenant verbruik. Met 2 personen, kofferruimte en achterbank vol babage toch ruim 1100 km kunnen rijden op een tankje brandstof en snelheden rond 120-140 km/h. Uiteraard zal de 2-liter HDi sneller op gang komen, maar die zal ook iets meer verbruiken. De 1.6 is gekoppeld aan een 5-bak in tegenstelling tot de tweeliters die een 6-bak hebben.

Onze 407 is een XT, wat inhoud dat de auto electrisch verstelbare voorstoelen heeft. Het voordeel hiervan is dat beide voorstoelen tevens kantelbaar zijn wat voor mij persoonlijk ideaal is ivm langere benen die dan beter ondersteund worden. Het gemis van langere stoelzittingen word hier ook enigzins verminderd.
Verder is de XT aardig luxe uitgerust, maar navigatie of lederen bekleding zit er niet in. Het panoramadak is een mooie uitrusting, vooral meereizende kinderen kijken graag omhoog. Helaas zul je het in de zomer weten ook, want het wordt knap heet in de auto. Het duurt dan ook even voordat de (gescheiden-)clima de boel op temperatuur heeft.

De zitpostie vind ik precies goed, achterin kunnen passagiers ook prima zitten en de kofferruimte is voor ons groot genoeg. Toch is het opvallend hoeveel ruimte er verloren is gegaan bij het ontwerp van de 407. De V70 van een vriend is bijna even lang als onze 407, maar de binnenruimte is vele malen (optisch) groter. De aflopende daklijn van onze 407 is natuurlijk een veroorzaker, maar ook de bolling in de hemelbekleding waar de afdekking van het panoramadak inschuift neemt veel ruimte weg.

De wegligging is zoals gezegd comfortabel. De 1.6 HDi staat normaal gesproken op 16" wielen met 195 banden, de onze heeft 17" wielen met 205 banden wat een iets strakkere wegligging geeft. DE Michelin Pilot Exalto's zijn heerlijke banden, maar niet echt benodigd voor de 109 pk's. De comfortabele vering heeft wel het nadeel dat de auto ver inveerd bij drempels, zeker met 4 volwassenen wil je de bodem wel eens iets raken op een hoge korte drempels. De lange neus wil ook wel eens happen op een drempel, dus hierbij is enige voorzichtigheid gewenst.

-Storingen-

Bij 162.500 is er een lekke verstuiver (cilinder 2)geconstateerd. Dit is een zwak punt bij deze 1600's, het toepassen van een nieuw brandplaatje was genoeg. Tevens bij deze km stand bouten subframe aangedraaid, oliewissel, kleine beurt en wielenwissel van 16" naar 17".

Bij 164.890 wederom lekke verstuiver, ditmaal 3e cilinder. Ook hier nieuw brandplaatje

Bij 168.000 storing emissie. Is na enkele km's uitgegaan en niet meer teruggekomen

Pluspunten
-Comfortabel. Het is gewoon een fijne reiswagen.
-Interieur. Is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het dashboard mooi van vorm en algehele materiaalkeuze prima. Hele dikke fijne stoelen, mooi velours en "hout"-afwerking geven je het gevoel in een luxe wagen te zitten. En zo ervaar ik het ook.
-Motor. Fijn blok, zuinig en redelijk vlot. Wil je wat meer sprinten is de 2 liter een betere optie.
-Uitrusting. Elec stoelen, gescheiden climate, glazen dak, regen en lichtsensoren, PDC het zit er allemaal op.

Minpunten ( want die zijn er ook...)
-De auto heeft toch wat piepjes en kraakjes, hoewel minder dan mijn vorige Passat. Krakend subframe geeft niet bepaald solide gevoel.
-Lekkage verstuivers, heb er nu 2 gehad, andere 2 zullen wel volgen.
-Relatief kleine bagageruimte voor formaat auto.
-Roetfilter. De FAP van PSA reinigt zichzelf met een additief wat in het roetfilter wordt gespoten, het zgn "regeneren". Dit proces is in de 1.6 HDiF merkbaar door afnemend motorvermogen, en brommend geluid. Doet beetje afbreuk aan algehele comfort. Nadeel is ook dat het roetfilter ieder 120.000km vervangen moet worden.


Conclusie is dat we er voorlopig een fijne auto aan hebben. De beurten in de toekomst zullen de onderhoudskosten gaan bepalen. Wordt vervolgd in de toekomst dus!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 407? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 407
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 407 2.0-16V XS Navteq 2006 Trekhaak! NAP! Goed rijdend!

    Peugeot 407 2.0-16V XS Navteq 2006 Trekhaak! NAP! Goed rijdend!

    • 2006
    • 221.875 km

    € 1.450

    Peugeot 407 SW 2.0-16V XS zeer nette auto, door ons onderhouden.

    Peugeot 407 SW 2.0-16V XS zeer nette auto, door ons onderhouden.

    • 2005
    • 204.163 km

    € 2.999

    Peugeot 407 SW 2.0-16V ST Pack Business Automaat

    Peugeot 407 SW 2.0-16V ST Pack Business Automaat

    • 2008
    • 190.541 km

    € 3.495

Meer Peugeot 407 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 407 specificaties
  • Peugeot 407 occasions
  • Peugeot 407 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 407 tests
  • Peugeot 407 gebruikersreviews
  • Peugeot 407 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 407 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2005)

    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2005)

    5
    • 29 november 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS 2.0 HDiF 16V (2006)

    Peugeot 407 SW XS 2.0 HDiF 16V (2006)

    2
    • 22 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2006)

    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2006)

    • 15 november 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XT Pack 2.0 HDiF 16V (2005)

    Peugeot 407 SW XT Pack 2.0 HDiF 16V (2005)

    2
    • 27 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XR 1.6 HDiF 16V (2005)

    Peugeot 407 SW XR 1.6 HDiF 16V (2005)

    • 15 mei 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS 2.0-16V (2005)

    Peugeot 407 SW XS 2.0-16V (2005)

    • 16 maart 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW SR 1.6 HDiF 16V (2007)

    Peugeot 407 SW SR 1.6 HDiF 16V (2007)

    2
    • 30 januari 2011
meer reviews
Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond

Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond

Laten we er geen doekjes om winden: de Peugeot 407 scoort op het onderdeel bedrijfszekerheid...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 (2005)

    Peugeot 407 (2005)

    7
    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)

    Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)

    3
    • 26 juli 2021
  • Peugeot 407 1.8-16V – 2006 – 550.613 km - Klokje Rond

    Peugeot 407 1.8-16V – 2006 – 550.613 km...

    • 21 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2005)

    Peugeot 407 SW XS Pack 2.0-16V (2005)

    5
    • 29 november 2020
  • Nieuws
    De Vluchtstrook: de ongekroonde pk-koning van Peugeot

    De Vluchtstrook: de ongekroonde pk-koning...

    40
    • 18 oktober 2020
  • Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond

    Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569...

    • 28 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 407 XT Pack 2.2-16V (2004)

    Peugeot 407 XT Pack 2.2-16V (2004)

    8
    • 3 maart 2019
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    1
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 108 TOP! Allure 1.0 e-VTi 72 (2019)

    Peugeot 108 TOP! Allure 1.0 e-VTi 72 (2019)

    • 26 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden