Opel Astra 1.4 Turbo (2016)
Terug naar de top
Zo op het eerste gezicht is de nieuwe Astra een vrij anonieme auto. Netjes en strak, maar op de eigenzinnige C-stijl na weinig bijzonder. Wie beter kijkt, ziet koplampen opgebouwd uit glazen 'ijsblokjes': led-units van 'IntelliLux', een systeem (€ 1.295) dat grootlicht selectief dimt bij naderende tegenliggers. Het interieur is netjes en strak, het dashboard vooral rustiger en overzichtelijker dan voorheen. De stoelen bieden een prettige, stevige zit en achterin is de Astra erg ruim. Met 370 liter is de kofferruimte ook behoorlijk groot. De vorige Astra voelde vrij log aan. Die tekortkoming heeft Opel onderkend; de nieuwe Astra is 120 tot 200 kg afgeslankt. Dat scheelt niet alleen in het verbruik, de Astra rijdt er ook veel prettiger door. Je kunt behoorlijk hard een bocht in sturen, waarbij de koets weinig overhelt. Ga je van het gas, dan voel je de achterkant ietsjes los worden: precies de eigenschappen die een auto dynamisch maken. Dan heb je nog wel een fijne motor nodig en precies dat is de gloednieuwe 1.4 Turbo, die alert reageert. Hij pakt onderin mooi op en trekt daarna goed door. Het schakelen gaat mooi secuur. Bijzonder is het stop/startsysteem. Niet het koppelingspedaal laat de motor aanslaan, maar (het loslaten van) de rem. Daardoor kun je met de 1e versnelling ingeschakeld voor een verkeerslicht wachten. Prettig wanneer je dat gewend bent. Onze Astra Innovation is de rijkst uitgeruste versie. Voor € 25.395 krijg je gescheiden klimaatregeling, in hoogte verstelbare voorstoelen, 4G-hotspot, Opel OnStar, 17-inchwielen, verkeersbordherkenning, botspreventie, rijbaanhulp en zes luidsprekers.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Oordeel
Met de nieuwe Astra keert Opel terug naar de kernwaarden van het merk: goede waar voor een schappelijke prijs. Zeker wie gebruik maakt van de introductieaanbiedingen krijgt een auto die kwalitatief aan de top staat, zonder het bijbehorende prijskaartje. Hij heeft de potentie om hoog in de verkoopstatistieken te komen.
Signalement
Merk | Opel |
---|---|
Model | Astra 1.4 Turbo Edition |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 22.995 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.398 cc |
Maximaal vermogen | 110 kW / 150 pk bij 5.600 tpm |
Maximaal koppel | 230 Nm bij 2.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 48 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.370 mm / 1.809 mm / 1.485 mm |
Wielbasis | 2.662 mm |
Massa leeg | 1.168 kg |
Laadvermogen | 647 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.450 kg / 620 kg |
Banden | 205/55R16Prijzen |
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,4 s (fabrieksopgave: 8,5 s) |
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 | 4,1 s / 5,8 s |
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 | 8,1 s / 10,4 s |
Brandstofverbruik | 4,9 l/100km |
CO2-uitstoot | 114 g/km |
PRIVATE LEASE Opel Astra

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Zo zuinig is de Opel Astra (2015-2021) in de praktijk

Mazda 3 - Ford Focus - Kia Ceed - Opel Astra - Multitest

Opel Astra - Renault Mégane - Volkswagen Golf

Hyundai i30 - Opel Astra - Peugeot 308

Opel Astra - Afscheid Duurtest

Opel Astra Oud & Nieuw - Duurtestgarage
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (86) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.