Mercedes-Benz S 350 Bluetec Lang (2014)
Pure verwennerij aan boord van de S-klasse
De nieuwe generatie S-klasse oogt verrassend compact en elegant. Tegelijkertijd beseft Mercedes-Benz dat het aan ruimte, luxe en comfort in zo'n auto niet mag ontbreken. Daarom wordt de S-klasse wordt voor het eerst in zijn bestaan standaard in de lange versie geleverd. Testauto is de S 350 Bluetec met dieselmotor.
Alles is aanwezig, behalve internet
Vanbinnen is het design stukken uitbundiger dan vanbuiten. Zo zie je veel zacht leer, gepolijst hout en glimmende randjes. De fabrikant wil de inzittenden niets dan wellness bieden, dus worden alle zintuigen aangesproken. Zo zorgt een parfumeringssysteem voor een lekker geurtje en garandeert de Burmester-audio-installatie een ongekende muziekbeleving.
De stoelen beschikken over een ingebouwd massagesysteem, waarbij zelfs een hot stone-massage tot de mogelijkheden behoort. Achterin beschik je over zachte hoofdkussens en kun je bijna helemaal onderuit. Er is zelfs een elektrisch verstelbare steun voor de onderbenen. Tevens beschik je over twee forse beeldschermen, voor werk of entertainment.
Het instrumentarium is volledig digitaal; alle bekende meters en klokken zijn in twee beeldschermen opgenomen, terwijl het lijkt alsof de snelheidsmeter en toerenteller analoog zijn. Dankzij het enorme breedbeeldscherm in het midden kun je de landkaart van het navigatiesysteem lekker groot weergeven. Heel modern, maar internetten kan in de Benz alleen via je eigen smartphone.
Vliegend tapijt
Hoewel de Mercedes 'slechts' over een 3,0-liter V6 met 258 pk beschikt, krijg je nauwelijks het gevoel dat je kracht tekortkomt. Eenmaal onderweg blijkt de limousine voldoende stuurgevoel te bieden en mede dankzij alle ingebouwde elektronica ligt hij stevig op de weg. Daarnaast is hij verrassend wendbaar. Ook het veercomfort is van hoog niveau. Bovendien is de S-klasse leverbaar met een uniek systeem dat het onderstel voorbereidt op oneffenheden in de weg. Daarmee gaat hij als een vliegend tapijt over de weg.
Met zijn arsenaal aan veiligheidsvoorzieningen geeft de S-klasse de concurrentie het nakijken, zo heeft hij airbags in de gordels achterin en is er een groot aantal radarsystemen aan boord. Daarmee kan de auto gevaarlijke situaties zien aankomen en ongevallen voorkomen. In de file neemt de S-klasse desgewenst het rijden volledig van je over. Wel moet je nog regelmatig het stuur beetpakken, puur omdat de wetgever dat eist.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Oordeel
De nieuwe S-klasse is een uitstekende auto die de standaard voor luxe-limousines naar nóg grotere hoogten tilt. Comfort en veiligheid zijn van ongekend niveau, maar de prijs is natuurlijk ook niet mis.
Signalement
Merk | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | S 350 d Lang |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 7 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 103.700 |
Specificaties
Brandstof | diesel |
Motor | V6 |
Cilinderinhoud | 2.987 cc |
Maximaal vermogen | 190 kW / 258 pk bij 3.600 tpm |
Maximaal koppel | 620 Nm bij 1.600 tpm |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Lengte / breedte / hoogte | 5.246 mm / 1.899 mm / 1.496 mm |
Wielbasis | 3.165 mm |
Massa leeg | 1.875 kg |
Laadvermogen | 815 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 2.100 kg / 750 kg |
Banden | 245/55R17Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,2 s (fabrieksopgave: 6,8 s) |
Acceleratie 50-80 km/h in D | 2,4 s |
Acceleratie 80-120 km/h in D | 4,7s |
Brandstofverbruik | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot | 148 g/km |
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz S-klasse 63 5.5 V8 BiTurbo Head Up - Distronic Plus - Dealer OH
- 2015
- 131.012 km

Mercedes-Benz S-klasse 500 Maybach | 93.000KM | Active Body Control | Nappa | Executive Package
- 2015
- 93.000 km

Mercedes-Benz S-klasse 350d 4Matic Lang Premium AMG Panodak Night Pack
- 2017
- 173.572 km
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (26) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.