AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes-AMG G 63 - Test
Snelste container ter wereld krijgt vervolg
50 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Ja, er zijn snellere suv's dan de Mercedes G63 AMG. Maar de G-klasse bleef vooral een G-klasse, en dat maakt hem ook in zijn nieuwste gedaante de snelste container ter wereld.
Signalement
Merk | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | G 63 AMG |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 9 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 314.550 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8 |
Cilinderinhoud | 3.982 cc |
Maximaal vermogen | 430 kW / 585 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 850 Nm bij 2.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 100 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.873 mm / 1.931 mm / 1.969 mm |
Wielbasis | 2.890 mm |
Massa leeg | 2.460 kg |
Laadvermogen | 740 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 3.500 kg / 750 kg |
Banden | 275/50R20Prijzen |
Topsnelheid | 220 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,5 s |
Brandstofverbruik | 16,4 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 373 g/km |
Lezersreacties (50) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.