Hyundai Kona - Welkom duurtest
Tweede keer een Kona, nu een hybride
29 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Van de eerste generatie Hyundai Kona reden we de elektrische versie als duurtester, bij de nieuwe is onze keuze gevallen op de Hybrid. De techniek van de Hyundai Kona is overigens een oude bekende, want eerder dit jaar reden we zijn neef, de Kia Niro Hybrid.
Dat we voor de hybride gaan heeft ook wel te maken met de mix van onze duurtestvloot. Die is momenteel behoorlijk elektrisch. We gaan onze hybride Kona zeker nog eens naast een Kona Electric zetten en laten we dan ook nog eens de ‘meest gewone’ Kona erbij halen, de versie met 1.0 driecilinder turbo met mild-hybride techniek. Een Hyundai Kona is zeker niet gewoontjes om te zien; het valt op dat de styling nog een stap verder gaat dan bij de vorige generatie. Bij de eerste Kona was vooral de Electric de eyecatcher met zijn afwijkende front. Onze duurtester heeft als hybride de doorlopende ledbalk in de neus als opvallend detail, al is de Kona eigenlijk bijzonder vanuit alle hoeken.
De Kona Hybrid treedt snel aan tegen een Toyota Corolla Cross, want we willen kijken of de nieuwe Kona ook echt een segment is opgeschoven of wellicht nog zweeft tussen het B- en het C-segment. Tegenwoordig is dat wel vaker lastig te bepalen en zo'n vergelijkende test helpt daarbij.
Signalement
| Merk | Hyundai |
|---|---|
| Model | Kona 1.6 GDI HEV Premium Sky |
| Carrosserie | 5-deurs, suv |
| Transmissie | 6 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
| Aandrijving | voorwielaandrijving |
| Nieuwprijs | € 41.300 |
Specificaties
| Brandstof | benzine |
| Motor | 4-cil. in lijn, hybride |
| Cilinderinhoud | 1.580 cc |
| Maximaal vermogen | 104 kW / 141 pk bij 5.700 tpm |
| Maximaal koppel | 265 Nm bij 4.000 tpm |
| Accu capaciteit (bruto) | 2 kWh |
| Inhoud brandstoftank | 38 l |
| Lengte / breedte / hoogte | 4.350 mm / 1.825 mm / 1.570 mm |
| Wielbasis | 2.660 mm |
| Massa leeg | 1.410 kg |
| Laadvermogen | 445 kg |
| Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.300 kg / 600 kg |
| Banden | 215/55R18Prijzen |
| Topsnelheid | 165 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 10,9 s |
| Brandstofverbruik | 4,8 l/100km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | 107 g/km |
PRIVATE LEASE Hyundai Kona
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Kona 1.6i HEV DCT Comfort Smart MY26 I Voorraad voordeel
- 2025
- 15 km

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV N-Line Edition | N-Line exterieur & Pack N-Line interieur | 18'' Lichtmetalen velgen 2-tone | Direct leverbaar | Donker getint glas |
- 2025
- 25 km

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV N Line TREKHAAK | ALL SEASON BANDEN| DIRECT RIJDEN ZONDER LEVERTIJD!
- 2025
- 4.739 km
Lees ook

Afscheid duurtest Hyundai Kona Hybrid – Naar een hoger plan getild, nu de hybride aandrijflijn nog

Met interieur en design zet nieuwe Hyundai Kona grootste stap ten opzichte voorganger

Test: Hyundai Kona Hybrid (2023) – In alle richtingen gegroeid

Hyundai Kona (2023) - Back to Basics



Lezersreacties (29) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.