AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Test: Hyundai i10 N-Line (2021)

Het is goed zo

31 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

De huidige Hyundai i10 kenden we tot dusverre als 65 pk sterke 1.0 driecilinder. Prima auto, zelfs de beste A-segmenter. Maar nu weten we echt waartoe Hyundai's kleinste in staat is. De N-Line heeft de 1.0 driecilinder, maar dan met turbo, goed voor 100 pk. Daar krijgen we het best een beetje warm van!

Signalement

Merk Hyundai
Model i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 22.900

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 998 cc
Maximaal vermogen 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm
Maximaal koppel 172 Nm bij 1.500 tpm
Inhoud brandstoftank 36 l
Lengte / breedte / hoogte 3.675 mm / 1.680 mm / 1.483 mm
Wielbasis 2.425 mm
Massa leeg 1.099 kg
Laadvermogen 371 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden195/45R16Prijzen
Topsnelheid 180 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,6 s
Brandstofverbruik 5,4 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 123 g/km

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
vertmaori
vertmaori
  • 12
Ik heb deze motor in een Picanto. Levert in de praktijk ruim meer dan 100pk en 172Nm. Is een teruggetuned 120pk blok waarover al wordt gesproken. Het blok is eenvoudig naar 145pk te tweaken. Ik ervaar de 100pk als voldoende. In 'op de rollenbank' komt binnenkort mijn Pica voorbij die standaard duidelijk beter presteert dan de fabrieksopgave.
RV 72
RV 72
  • 6
Het is zeker GOED zo. Wat een lekker bekkie heeft ie gekregen. 100 pk in een A-tje, dat zal zeker lekker door de bochten gaan.
-
Maar ik zal zo'n speeltje nooit nieuw aanschaffen. Ietsiepietsie te duur. Dit zijn leuke scheurijzertjes om 2e hands te kopen.
Maar weer een dikke PLUIM voor Hyundai ??
A112
A112
  • 2
Zit de versnellingspook nou zo ver naar achteren of kan de stoel niet verder naar achteren? Zo lijkt het autootje nog kleiner dan hij hij al is.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Naar 120 Pk en 200 Nm, wat zal het kosten? 500 euro? Als het onderstel het goed aankan, altijd doen.
Mario Audi C4
Mario Audi C4
  • 11
Gek hoe veel leuker A-segmenters er tegenwoordig uitzien t.o.v. grote auto's. Vroeger was dat eerder andersom en was je met die kleine autootjes bijna een stakker. Nu zie ik dat echt andersom. Een I10 ziet er gewoon leuker uit terwijl je in een S-klasse of 5 serie gewoon voor joker rijdt vanwege die debiele vormgeving. En 100 pk lijkt mij meer dan genoeg. Er rijden al veel en veel te veel auto's rond met veel te veel vermogen. Zeker in Nederland waar iedereen haast lijkt te hebben en geen seconde geduld meer kan opbrengen is dat geen goede investering in milieu en veiligheid. En laat dat nu net twee zaken zijn waar zo veel mensen in dit land van beginnen te kwijlen.
K1D2
K1D2
  • 0
@Mario
Te veel vermogen bestaat niet. De tijd van slome, trage, gammele auto's is voorbij.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Erg volwassen A segment maar voor 20k mag dat ook wel, gem. verbruik veel te hoog voor zo'n A segmenter.
straatos
straatos
  • 1
170 Nm in een auto leeg weegt... uhh, oh 0 kg. Da's best pittig.
Fredric
Fredric
  • 1
Rode randjes rode randjes! Altijd al gewild!
Volt
Volt
  • 10
Voor € 21.095 rijklaar heb je een Toyota Yaris 1.5 VVT-i Active met 121 pk, veel meer auto.
.
https://www.autoweek.nl/auto/100353/toyota-yaris-15-vvt-i-active/
MCW
MCW
  • 1
Korte rijimpressie ooit? lol. Echt knap hoe goed zo'n i10 is. Vind de voorkant een beetje onnodig druk maar verder ziet het er goed uit. Ik vind het dashboard van de vorige trouwens mooier qua ontwerp
Aitia
Aitia
  • 1
@VERTMAORI
Ik heb deze motor ook in een Picanto X-Line. Ik heb al vanaf het begin het vermoeden dat ie meer levert dan 100 pk en ben dan ook benieuwd wat de motor straks levert op de rollenbank.
Frenkie RS
Frenkie RS
  • 1
Ik geloof echt dat deze auto meer power heeft dan dat ze aangeven. De Kia Picanto met 100 pk en 172 nm, familie van de I10, presteert namelijk ook beter dan aangegeven. Topsnelheid is 8 km/h hoger, getest door 2 autobladen en de acceleratie van 0 naar 100 km/h gaat in 9,4 seconden, getest door 4 autobladen.
.
https://zeperfs.com/perfs.php?Action=Fiche&Marque=Kia&Modele=Picanto&Version=1.0+T
Autotjekind
Autotjekind
  • 2
Goed dat ze nog doorgaan met dit segment terwijl andere gewoon ermee stoppen. Deze doet het zeker niet minder dan sommige b segmenters.
EV0 II
EV0 II
  • 1
Duidelijk de mooiste en beste a segmenter! Maar dat heeft wel een prijs.
ak2
ak2
  • 5
Deze Hyundai I10 vind ik een hele leuke en volwassen auto, zeker een topper. Wel jammer dat het A segment zo duur wordt. Voor minder dan € 19.000 koop je een B segment Renault Clio met 101 pk en lpg, en voor onder de € 22.000 zelfs een hybride met 140 pk. Dan heb je veel meer auto.
AsconaGT
AsconaGT
  • 1
Wat een leuk ding! Jammer dat het A segment zo duur is geworden, ondanks ze rijden als een B segementer van een paar jaar geleden. Mijn vrouw wil graag zo'n klein autootje, ja voor het zelfde geld kun je ook vast wel een grotere B segment auto kopen, maar als de ruimte voldoende is dan is het toch een leuk pakketje zo!
HarrieD
HarrieD
  • 2
Wat een leuke auto. Ook nog eens erg ruim vanbinnen. Kleine auto's hebben zo hun eigen charme en voordelen.
Peugeot Expert
Peugeot Expert
  • 2
Idd mooi dat Hyundai het A klasse segment nog steeds zeer serieus neemt , knap spul maken ze ! ook grappig om te lezen ..en elke keer weer ..voor het zelfde geld koop een je een categorie hoger , of koop iets van 2 jaar oud ... nee dat wil niet iedereen !
als je je zinnen gezet heb op het a segment ... wil je geen b segment , het wil er maar niet in hier .. ik snap het wel , je bent jong .. dat moet het groot , dan wordt je wel voor vol aangezien ..
FvV
FvV
  • 0
Ik wil een A segmenter met een potente diesel.
Lekker rustig met 150/160 over de autobahn, maar dan nog boven de 1 op 15 blijven.
Zoals de 205 met een 1.8 diesel. Of de 206 met de heerlijke 90pk HDi. Jammer dat de C1 alleen in kleine oplage met de 1.4hdi kwam, en niet met de 1.6 in grotere oplage, en meteen in de peug en Toyota.
Ruttie85
Ruttie85
  • 0
Ik vind dit de mooiste A segmenter. Echter zou ik hem kopen in een normale versie in bijv rood of blauw. Voor 20k ga ik liever in het Bsegment shoppen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Als ik 20.000 euro te besteden had voor een auto kijk ik op de 2dehands markt.
Voor dat geld koop je meer auto voor het geld.
En dan hoeft je niet een oude autos kijken, een auto vanaf 2 jaar afhankelijk van het merk kom je met 20k ver mee.
Frenkie RS
Frenkie RS
  • 2
Voor de duidelijkheid, veel mensen klagen over de prijs van deze I10 N-line, maar vergeet niet dat dit dus een complete versie is, dus voorzien van meerdere extra's. Tuurlijk kun je voor dit geld ook en kale B segment kopen. Het is maar net wat je eisen zijn.
Max Imumoccupancy120
Max Imumoccupancy120
  • 1
@Frenkie RS. Je zegt kale B-segmenter, maar voor hetzelfde geld heb je ook gewoon een SEAT Ibiza 1.0TSI Style Business Intense met alles erop en eraan (navi, carplay, sensoren, achteruitrijcamera, cruise control, climatronic, etc, etc) . Setje velgen en een metallickleurtje en je bent klaar.
Prima auto hoor, deze i10. Ik denk wel de meest volwassen A-segmenter. Maar veel te duur.
Arnold 1970
Arnold 1970
  • 0
Ik heb de kia gtline turbo gehad en ook laten tunen van 100pk naar 150.3pk en 235 nm begrensd bij br performance Geertruidenberg...leuk speelgoed kan ik je zeggen met een gewicht van 920 kilo....0/100=7,8 sec en op vakantie naar Kroatië ook nog een net verbruik van 1:17tot 1:18,4 gereden wel met octoon 100 of 102
68Caddy
68Caddy
  • 0
het is goed zo...? we leggen ons er maar bij neer? genderneutrale truttenbollen bakkies? alsjeblieft zeg!
K1D2
K1D2
  • 0
68caddy: liever een i10 dan een XC90 en iedere maand bij de garage staan ? https://www.autowereld.be/autonieuws/markt/volvo-cx90-domkop-betrouwbaarheid.html
Piet Keizers
Piet Keizers
  • 2
Leuke auto maar ik zou dan toch voor een fiesta ST line gaan. Kost maar 1000 meer. Ook sportief weggedrag maar dan B segment. Dan heb je de 95 pk versie maar is vast ook wel te tunen tot 125 of meer.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De bovenkant van de hoofdsteun moet net boven je oren uitkomen, deze staat in de hoogste stand, welkom whiplash...

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum