AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Hyundai i10 N-Line (2021)
Het is goed zo
31 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Gekopiëerd
Live
00:00
00:00
00:00
De huidige Hyundai i10 kenden we tot dusverre als 65 pk sterke 1.0 driecilinder. Prima auto, zelfs de beste A-segmenter. Maar nu weten we echt waartoe Hyundai's kleinste in staat is. De N-Line heeft de 1.0 driecilinder, maar dan met turbo, goed voor 100 pk. Daar krijgen we het best een beetje warm van!
Signalement
Merk | Hyundai |
---|---|
Model | i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 22.900 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 3-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 998 cc |
Maximaal vermogen | 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm |
Maximaal koppel | 172 Nm bij 1.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 36 l |
Lengte / breedte / hoogte | 3.675 mm / 1.680 mm / 1.483 mm |
Wielbasis | 2.425 mm |
Massa leeg | 1.099 kg |
Laadvermogen | 371 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 195/45R16Prijzen |
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
Brandstofverbruik | 5,4 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 123 g/km |
PRIVATE LEASE Hyundai i10

Lease'm
Hyundai i10 1.0i Comfort
€ 329
Lezersreacties (31) (gesloten)
-
Maar ik zal zo'n speeltje nooit nieuw aanschaffen. Ietsiepietsie te duur. Dit zijn leuke scheurijzertjes om 2e hands te kopen.
Maar weer een dikke PLUIM voor Hyundai ??
Te veel vermogen bestaat niet. De tijd van slome, trage, gammele auto's is voorbij.
.
https://www.autoweek.nl/auto/100353/toyota-yaris-15-vvt-i-active/
Ik heb deze motor ook in een Picanto X-Line. Ik heb al vanaf het begin het vermoeden dat ie meer levert dan 100 pk en ben dan ook benieuwd wat de motor straks levert op de rollenbank.
.
https://zeperfs.com/perfs.php?Action=Fiche&Marque=Kia&Modele=Picanto&Version=1.0+T
als je je zinnen gezet heb op het a segment ... wil je geen b segment , het wil er maar niet in hier .. ik snap het wel , je bent jong .. dat moet het groot , dan wordt je wel voor vol aangezien ..
Lekker rustig met 150/160 over de autobahn, maar dan nog boven de 1 op 15 blijven.
Zoals de 205 met een 1.8 diesel. Of de 206 met de heerlijke 90pk HDi. Jammer dat de C1 alleen in kleine oplage met de 1.4hdi kwam, en niet met de 1.6 in grotere oplage, en meteen in de peug en Toyota.
Voor dat geld koop je meer auto voor het geld.
En dan hoeft je niet een oude autos kijken, een auto vanaf 2 jaar afhankelijk van het merk kom je met 20k ver mee.
Prima auto hoor, deze i10. Ik denk wel de meest volwassen A-segmenter. Maar veel te duur.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.