AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Honda CR-V 1.6 i-DTEC – 2014 – 267.647 km – Klokje Rond

Zeldzaam, maar niet zeldzaam goed

60 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

De kilometerstand is niet eens zo bijzonder, want iets meer dan een kwart miljoen is zeker voor een diesel niet heel erg veel. Toch heeft deze Honda CR-V evengoed een zwaar leven, want bijna de helft van deze kilometers worden afgelegd met een aanhanger van 1.300 tot 1.800 kg. Logisch dat eigenaar Geert-Jan benieuwd is naar de staat van zijn Japanse SUV. 

Wat is wijsheid? Heeft mijn Honda nog toekomst? Geert-Jan Dierdorp uit Eindhoven loopt met allerlei vragen rond en die pogen we vandaag te beantwoorden. Maar eerst een leuk idee: Geert-Jan biedt aan om Klokje Rond-keurmeester Joep Schuurman te laten luisteren naar de koude start van de Honda-diesel. “Auto’s komen voor deze rubriek altijd door en door warm aan bij het keuringsstation. Wat denk je ervan als ik met de autoambulance kom, met een koude Honda erop?” Dat hebben we nog nooit gedaan, dus kom maar op!

Geert-Jan heeft niet voor niets een autoambulance, want die verkoopt hij als importeur van – zoals hij het zelf noemt – ‘autovervoermiddelen’. Dat zijn aanhangers of vrachtwagens die vergelijkbaar zijn met het voertuig waarmee Geert-Jan vandaag op de proppen komt. De mannen van Carrec leggen even het werk neer en komen op deze zonnige dag naar buiten om naar de koude start te luisteren, maar vooral om die autoambulance te bewonderen. Het lossen van het vrachtje is namelijk nogal bijzonder om te zien. Het gaat helemaal automatisch!

Die koude start levert niets bijzonders op, want de Honda-viercilinder-diesel klinkt kerngezond. “Die autoambulance is een prachtig apparaat, maar die koude start voegt bij lange na niet zoveel toe als een gedegen proefrit”, zegt Joep. “Dus dat gaan we eerst maar even doen. Het motortje klinkt in elk geval goed.”

Prima trekker

Als importeur van zware aanhangers levert Geert-Jan zijn producten zelf af bij de dealers. Daarvoor reist hij het hele land door. Vandaar al die trekkilometers. Officieel mag de Honda 1.800 kilo trekken en aan die liniet komt de eigenaar geregeld. “Ik vind dat deze auto verbazingwekkend goed trekt, terwijl het maar een 1600 is van 120 pk. Daar komt nog eens bij dat Honda helemaal geen gevierde dieselbouwer is.” Geert-Jan koos bewust voor de kleinere zelfontbrander, omdat het sterkere alternatief is gekoppeld aan een automaat. Die wilde hij niet. Als hij niets achter de Honda heeft hangen, verbruikt de SUV ongeveer 1 op 17. “Met een zware aanhanger wordt dat 1 op 12. Dat vind ik nog netjes, want ik spaar hem niet. Ik rijd gewoon lekker door.”

De eigenaar is dus heel blij met zijn Honda, maar loopt wel tegen wat dingen aan die hem onrustig maken met het oog op de toekomst. Zoals het dealernetwerk, dat weinig kennis van deze schaarse Honda-diesel lijkt te hebben. “Ik had  ooit een probleem in de buurt van Frankfurt. De Honda schakelde over op een noodloopprogramma zonder vermogen. Bij de plaatselijke dealer konden ze me niet helpen, want ze hadden nog nooit een CR-V diesel gezien!” Het kan echter nog erger: “Mijn Honda-dealer kan hem niet meer keuren, omdat hij niet meer wilde investeren in nieuwe apparatuur om diesels te testen. Dus ben ik op het punt gekomen dat ik keuzes moet maken. Doorrijden totdat ik de stad niet meer in mag? Dan is hij zeker niets meer waard. Investeren in een PHEV, omdat die aanhangers mogen trekken, of worden stekkerhybrides straks ook zwaar belast? Of toch overstappen naar een volledige EV en een bedrijfswagen erbij halen om de aanhangwagens te trekken?”

Verder is de verkrijgbaarheid van onderdelen voor een Honda CR-V-diesel bepaald niet gemakkelijk. Dat zit hem dwars. “Je zit bijna altijd vast aan originele fabrieksonderdelen, die behoorlijk aan de prijs zijn.” Inmiddels is Joep terug van de proefrit en kijkt daarop terug met gemengde gevoelens. “Ik heb bijna kramp in mijn linkerkuit, zo zwaar gaat die koppeling. En hij rijdt niet echt lekker, want hij trekt te veel naar rechts.”

Meer malheur

Op de brug demonteert Joep de motorbeschermingsplaat onder de krachtbron, want hij bespeurt olielekkage en wil uitvogelen waar die vandaan komt. Vervolgens blijkt de olielekkage tamelijk serieus te zijn. Geert-Jan: “Het blok is een keer schoongespoten, om te traceren waar de lekkage vandaan komt. Helaas is het nu weer helemaal smerig.” Maar er moet dus wel nu een keer iets aan gebeuren. Nog maar een keer schoonspuiten en dan meteen het lek opsporen, luidt Joeps advies.

Joep vindt daarnaast schokdempers die eraan zijn voor de moeite. Samen met diverse andere euvels, zoals de matige aircocondensor, zijn er behoorlijk wat onkosten in aantocht. Eigenaar Geert-Jan ziet het glas nog wel halfvol. “Die urgente dingen pak ik meteen op, want ik wil een goede, veilige auto. Wat betreft de keuzes voor de langere termijn ga ik er nog eens goed over nadenken, want het is nogal een investering, een nieuwe of een andere auto.”

Eigenaar Honda CR-V

Naam Geert-Jan Dierdorp
Bouwjaar 1963
Woonplaats Eindhoven
Beroep Importeur autotransporters
Eerste auto Subaru Justy 1.0
Vorige auto Toyota Avensis 2.0
Wat zou je aan je auto willen veranderen? “De beschikbaarheid van onderdelen.”
Wat is je langste reis met deze auto? “Naar Slovenië.”

Onderhoudshistorie

De auto is van 2014, Geert-Jan stapte in 2017 in. Deze CR-V was aanvankelijk in onderhoud bij de Honda-dealer, maar omdat die geen diesels meer keurde,  week hij uit. Meestal komt het onderhoud neer op olie, oliefilter, ruitenwisserbladen en een check van de banden.

  • 114.000 km Beurt, remblokken achter, versnellingsbakolie
  • 133.000 km Beurt, olie, filter
  • 171.000 km Apk en beurt
  • 192.000 km Olie
  • 199.000 km Apk
  • 209.000 km Olie, ruitenwisserbladen
  • 219.000 km Olie
  • 228.000 km Beurt
  • 239.000 km Onderhoud plus versnellingsbakolie
  • 249.000 km Apk
  • 252.000 km Beurt
  • Februari 2024 Apk plus remblokken achter

Wat mankeert eraan?

  • Pedaalrubbers van de koppeling en rem zijn doorgesleten
  • Koppeling is erg zwaar in de bediening
  • Wisserbladen rondom zijn slecht
  • Auto trekt naar rechts
  • Versnellingsbak jankt en rammelt wat, maar dit zou een producteigenschap kunnen zijn
  • Schokdempers achter zijn aanmerkelijk zwakker dan de voorste
  • De aircocondensor wordt slecht
  • De motor lekt flink olie
  • De remschijven achter zijn tot onder de maat versleten
  • Het linker achterlicht staat vol water

De mening van Carrec Technocenter

“Geen duimpje, want er zitten best wat dingen aan te komen en reparatie is niet goedkoop. De remmen en de koppeling zijn serieus aan de beurt, maar ook de motorlekkage is zorgelijk. Dat moet zeker snel worden aangepakt. Dan zijn er nog die schokdempers. Best een prijzig herstellijstje dus.”

Deel jouw ervaringen met je auto!
Je kunt mensen die op zoek zijn naar een andere auto helpen door in een gebruikersreview jouw ervaringen met je auto te delen! Dat kun je doen door na inloggen op deze site je auto aan te melden en een review te plaatsen. Had je al een review van je auto staan? Dan kun je ook een nieuwe review bij de auto als aanvulling plaatsen.

Signalement

Merk Honda
Model CR-V 1.6 i-DTEC Comfort 2WD
Carrosserie 5-deurs, suv
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 33.990

Specificaties

Brandstof diesel
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.597 cc
Maximaal vermogen 88 kW / 120 pk bij 4.000 tpm
Maximaal koppel 300 Nm bij 2.000 tpm
Inhoud brandstoftank 58 l
Lengte / breedte / hoogte 4.570 mm / 1.820 mm / 1.685 mm
Wielbasis 2.630 mm
Massa leeg 1.511 kg
Laadvermogen 589 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.700 kg / 600 kg
Banden225/65R17Prijzen
Topsnelheid 182 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 11,2 s
Brandstofverbruik 4,5 l/100km
CO2-uitstoot 119 g/km

PRIVATE LEASE Honda CR-V

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (60) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Victor
Victor
  • 9
Toch raar verhaal over die onderdelen. Ik heb een frv en kan alles gewoon krijgen via de bekende sites. Laatst nog losse draagarmrubbers. Ook uitlaat, schokdempers remmerij koppeling is gewoon beschikbaar en betaalbaar
Albert uut Drenthe
Albert uut Drenthe
  • 2
Misschien worden hiermee de prijzen van originele onderdelen bedoeld? Imitatie, indien verkrijgbaar, zal zeker goedkoper zijn.
Het Honda imago van hoge prijzen voor onderdelen speelt al heel lang. rij zelf geen Honda auto, ook nooit gedaan, maar wel een Honda motorfiets gehad. Daarvoor waren onderdelen prima verkrijgbaar, maar ook al schreeuwend duur.
TripleBee
TripleBee
  • 2
Als ik kijk om remblokken en remschijven rondom te vervangen op mijn California, kom ik online uit (TRW en ATE = merk van onderdelen die VW ook aanbiedt) op ruim €200.
Als ik bij VW 2 remschijven wil kopen zit ik al aan die prijs.
Gewoon OEM-merken kopen, en je komt al voordeliger uit, maar toch originele kwaliteit.
Na bijna 200000 km zitten de remmen er toch eens aan te komen (achterste remblokken zijn wel al eens vervangen).
Gh 3991711
Gh 3991711
  • 4
Heb hetzelfde blokje in de civic tourer, 285k km, rijdt nog als nieuw.
Mopar 383
Mopar 383
  • 4
Honda delen kan je het beste in de USA bestellen via Rockauto.
Tolletje1974
Tolletje1974
  • 2
En vervolgens bij bezorgen worden geconfronteerd met inklaringskosten, invoerrechten en daar overheen nog eens 21% BTW?
Autotjekind
Autotjekind
  • 5
Vreemd dat die punten niet meegenomen zijn bij de apk en/of onderhoudsbeurten. Nu is dat allemaal "opgespaard" en lijkt veel.
Wel in ieder geval een flinke werkpaard geweest..!
Bobslee
Bobslee
  • 0
Dit zijn toch geen klokje-rond waardige kilometerstanden? Of zijn er zo weinig aanmeldingen tegenwoordig?
Frits79
Frits79
  • 4
Heeft te maken met het aantal kilometers met een zware aanhanger er achter.
George 2903326
George 2903326
  • 6
Ook een Japanse auto is maar een gewone doorsnee auto, blijkt maar weer in tegenstelling tot wat sommige Japanse auto bezitters beweren.
RobSmith
RobSmith
  • 12
Wat je op de auto als techniek aan kan merken is mogelijk del lekkage. De rest is gewoon onderhoud dat niet gepleegd is op het juiste moment met inmiddels 275.000km op de teller..
Daar kan geen enkele auto ongeacht het fabricaat wat aan doen.
Frits79
Frits79
  • 2
Wat mankeert er volgens jou dan allemaal aan waar de eigenaar niet de schuld aan heeft of slijtage is.
Kroen 5468430
Kroen 5468430
  • 1
Elke auto kan kapot gaan, das een feit. Dat laat onverlet dat Japanse auto's er bekend om staan dat ze over het algemeen betrouwbaar zijn.
Randgeval
Randgeval
  • 12
Wij gebruiken onze auto´s ook heel intensief. Offroad en op veel vochtige plaatsen als de openbare weg al lang droog is. Bosbeheer ´hakt´ er goed in in auto´s. Altijd vuil, krassen en blutsen. Veel trekken , baggeren, maneuvreren,...Eens boven de 2 ton is het vet van de soep, behalve landcruisers en zijn gekende tarwanten. Ik kan dus goed begrijpen dat bij die km stand de auto gaar is. Dit zijn werktuigen en geen transportsnoepjes.
Dushi
Dushi
  • 3
270k in klokje rond. Dan kan ik mijn Tesla van 9 jaar oud ook wel aanmelden met 300k op de teller
Als ik dan de onderhoudsgeschiedenis ga meenemen ben ik ook wel wat kwijt. De hoofdprijs waren de draagarmen voor die na 2 ton zijn vervangen omdat er speling op de rubbers zou zijn bij de APK.
Even gauw scrollen levert een bandbreedte van 170.000km tot 1,17 miljoen km (Citroen BX).
Voor die laatste zonder te bekijken: respect!
Gewijzigd door auteur
JMe
JMe
  • 16
Heeft die Tesla van jou ook zo’n zwaar leven (gehad) met 40% van de tijd een zware aanhanger op de trekhaak? Ik heb zo’n vermoeden van niet 😀
Dushi
Dushi
  • 2
Je vermoeden is correct. De model S van 2015 mag officieel niet eens een trekhaak.
Ter compensatie: Wel jaarlijks volgeladen met kinderen op vakantie naar verre bestemmingen zoals Zuid-Italië. De kofferbak ruimte van de Tesla is groot te noemen.
Gewijzigd door auteur
vd Laar
vd Laar
  • 9
Op vakantie naar Italie met die Tesla, ter compensatie, is geen vergelijk, jouw auto moet namelijk om de 2 uur rusten.
Michel 1090385
Michel 1090385
  • 2
Waarom moet een Tesla om de 2 uur rusten? Wie heeft jou die onzin verteld?
Michel 1090385
Michel 1090385
  • 1
Nee op stroom.
Blijft de vraag gewoon openstaan: Waarom om de 2 uur rusten?
The Beast
The Beast
  • 3
Je vermoeden is correct. De model S van 2015 mag officieel niet eens een trekhaak.
Ter compensatie: Wel jaarlijks volgeladen met kinderen op vakantie naar verre bestemmingen zoals Zuid-Italië. De kofferbak ruimte van de Tesla is groot te noemen.

Dat betekent slijtage aan het interieur van de Tesla, snoeppapiertjes, pakjes drinken die kleven, luiers die ruiken, voetjes tegen de achterkant van de stoel. Dat zou zomaar een flinke slijtage gegeven kunnen hebben.
Kroen 5468430
Kroen 5468430
  • 1
Och, wat heeft jouw arme Tesla het zwaar te verduren gehad zeg itt de Honda...
TripleBee
TripleBee
  • 3
Tja, is dit goed of slecht?
Voor een Japanse auto zou ik misschien iets beter verwachten, als ik iedereen hier bezig hoor.
Mijn VW T5 heeft net nog geen 2 ton gelopen, maar het motorblok is (buiten) kurkdroog. Enkel een zeer lichte lekkage (of eigenlijk meer zweten) aan de linker aandrijfas op de versnellingsbak.
Elke 2 jaar motorolie en motoroliefilter, pollenfilter en daar stopt het bij.
Heel af en toe moet ik eens een kleinigheidje vervangen, maar ja, hij wordt dan ook goed gebruikt.
Pakweg 9000km per jaar voor reizen, en de rest voor woon/werkverkeer.
De te lichte motor mag ook zwoegen om de bijna 3000kg veilig bergop en bergaf te krijgen. Ik denk dat ik nog 14 jaar zal moeten rijden om hem klokje-rond-waardig te krijgen, maar naar ik begrepen heb, willen ze alleen maar personenwagens, en geen bestelbussen/kampeerwagens?
Ik zal jullie wel op de hoogte houden.
Dushi
Dushi
  • 3
Een vriend heeft dezelfde gehad en bijna 6 ton mee gereden toen deze de geest gaf. Hij is nu heeft hij een jongere met minder km´s VW transporter gekocht.
Gewijzigd door auteur
TripleBee
TripleBee
  • 1
Wat had er dan de geest gegeven?
Of was de herstelling het niet meer waard door de kosten?
Eigenlijk kun je (bijna) alles herstellen, maar op een bepaald punt kun je de overweging maken dat het voertuig de kosten niet meer waard zijn.
Benzrijder
Benzrijder
  • 0
Jaren Honda's gereden en ook groot fan van het merk, jaren geleden hadden we een civic V-tec-e Aerodeck, veruit mijn beste auto ooit geweest.
Heb wel het idee dat Honda die kwaliteit van vroeger niet meer waarmaakt tegenwoordig.
Johan Dee
Johan Dee
  • 0
Heb die Aerodeck ook gehad, fijne auto, airco en CC. Maar toen hij al oud was en de bak lagers moesten worden vervangen en ik ook al kosten had gehad voor doorgeroeste carterbak(!), en brandstof leidingen en rem leidingen te vervangen (dúúr) werd het tijd voor de UFO (8e generatie). Dat was duidelijk meer auto kwalitatief. Ondanks de kosten aan Airco (condensor en later aircokoppeling) Nu een 9e generatie. Weer beter. Stuk zuiniger (gelijksoortige motor, 1800/141 pk) en comfortabeler.
Vulcan 750
Vulcan 750
  • 1
UFO is de afkorting van Unidentified Flying Object... Tja, dat is een behoorlijke upgrade vanaf een Honda Aerodeck!
Truus en Guus
Truus en Guus
  • 2
De 8gen Honda Civic werd/wordt het ruimte schip of ook wel UFO genoemd.
CAD68
CAD68
  • 1
Doorgeroest carter hebben meer Japanners last van omdat ze geen olie doorzweten! Daarom spuit ik onderzijde carter af en toe in de zwarte lak.
ak2
ak2
  • 1
De staat van de motor valt mij tegen,
twee flink lekkages, en zo oud is de auto nog niet. Honda staat dan ook niet bekend om zijn diesels.
De enige Japanse auto met dieselmotor die ik zou kopen zou een Nissan zijn.
Pink Panther
Pink Panther
  • 11
Hier de eigenaar van de CR-V. Op onderhoud heb ik nooit bespaard, de remschijven achter is een vanuit de garage foutieve keuze geweest, men had mij niet geïnformeerd.
.
Momenteel staat de Honda bij de garage en is de oorzaak van de olielekkage bekend. Het komt voort uit een lekkage via de tapeinden van de EGR koeler en er is zelfs een Honda service bulletin voor en een update set. Helaas wordt die set dan weer niet meer geleverd door Honda!
.
Er is wel een andere oplossing, dus dat valt t.o.v. een (of 2) mogelijke krukaskering(-en) mee.
Door leidingen waarop het lekt verspreid het zich enorm.
.
Nieuwe schokbrekers achter worden gemonteerd, schijven ook.
Dan blijft de koppeling. Daar de krukaskering niet vervangen moet worden, hoeft die zijde niet open. Ik laat de koppeling dan ook nog zitten, hij slipt niets en ik weet niet beter dan de huidige (te?) zware bediening.
.
De airco condensor laten we ook zitten tot hij het begeeft, vervangen is nu of dan even duur.
Gewijzigd door auteur
MBE
MBE
  • 3
Belasting van de CR V is echt wel anders als bij een tennismoeder dus ik vind het allemaal niet zo schokkend. En waarom zou er geen slijtage mogen zijn. Een werkpaard mag best wat ruwe plekken hebben als het grote plaatje maar klopt. Lekkage dus verhelpen inderdaad.
Elaste
Elaste
  • 2
Goed om te horen dat er acties worden uitgevoerd. Deze auto verdient een tweede leven!
ak2
ak2
  • 1
Fijn dat de Honda wordt hersteld, veel plezierige kilometers gewenst.
CAD68
CAD68
  • 0
Reparatie olielekkage valt dus mee. Koppeling: misschien de koppelingscylinder of koppelingsvloeistof. Maar ook grote kans dat niet je koppelingsplaten versleten zijn maar je drukgroep. Bij mijn Forester met nu ruim 250.000 km was recent koppelingsplaten ook nog goed maar drukgroep aan einde levensduur.
Pink Panther
Pink Panther
  • 1
Het foutcode in het start stop systeem achtervolgt me al 190.000km, zelfs Honda krijgt het niet opgelost. Heeft te maken met de speciale accu, al een keer uit voorzorg vervangen door een originele (?) nieuwe Honda accu. 2 weken weggeweest.
Start - stop werkt trouwens ook gewoon met code op dashboard. Code komt en gaat onregelmatig.
Gewijzigd door auteur
vd Laar
vd Laar
  • 1
Is een iets zwaardere accu geen idee?
Start stop kun je overigens ook weg laten programmeren, elke tuner kan dit voor je doen voor een paar tientjes.
Elaste
Elaste
  • 1
Langere afstanden rijden is meestal de oplossing.
Pink Panther
Pink Panther
  • 0
Woon werk is al 30 minuten snel/80 km weg. Naast andere ritten. De accu is goed en heeft voldoende spanning.
Elaste
Elaste
  • 1
Wat is er bijzonder aan een 120 pk diesel die 1300kg grote huisaanhangers trekt? Mijn 1.6 BlueHDI sleurt caravans ook de Alpen over of het niks is.
Pink Panther
Pink Panther
  • 2
Alle (turbo-) diesels trekken goed tot zeer goed.
Omdat foto’s delen hier niet kan, enkele vanuit mijn Facebook pagina. Ook bij mij gaat de sleurhut over 4 weken erachter. Dat zijn wel veel minder km‘s dan zakelijk.
https://www.facebook.com/share/ewBE1ZGJrfy28HA4/?mibextid=WC7FNe
.
https://www.facebook.com/share/MJycQn19jDXQtExq/?mibextid=WC7FNe
.
https://www.facebook.com/share/GNvB32PDYgPVYKXJ/?mibextid=WC7FNe
.
https://www.facebook.com/share/kKsCPMTBJGGP8mWk/?mibextid=WC7FNe
.
https://www.facebook.com/share/5RCKBnTbUHyDLzmP/?mibextid=WC7FNe
Vroaaaam
Vroaaaam
  • 0
Ik heb mijn Honda diesel weggedaan i.v.m. het niet meer kunnen krijgen van onderdelen.
Nu heb ik een Honda op benzine gekocht.
Maar ik heb ook verontrustende verhalen van andere erg goede diesels gelezen, waaronder een prachtige BMW en een Volvo in top conditie.
Wel moet ik eerlijk bekennen, benzine is verreweg fijner. Ruikt lekker, de olie ruikt lekker en door de moderne technieken kom ik net zover als op een liter diesel.
Herman 8524875
Herman 8524875
  • 1
Mijn Honda CRV 2014 2,0 benzine was een perfecte auto. Voor te veel geld een HD routeplanner gekocht. Al snel bleek een update niet leverbaar. Met dealer en de auto was niets mis het is een waardeloze importeur, de klant boeit ze niet. Toen een lekkere luxe Toyota RAV4 gekocht blijf maar bij Toyota.
H Hondafan
H Hondafan
  • 1
Heb 8,5 en 9,5 jaar probleemloos gereden met (een nieuwe) CR-V. Uitstekende dealer (Assen), matige importeur.
Nu HR-V hybride, was erg moeilijk te krijgen maar gelukkig de demo kunnen kopen. Lekker zuinig en comfortabel.
Honda mag wel eens beter voor zijn Europese klanten zorgen!
Johan Dee
Johan Dee
  • 3
Ben tijdelijk in de VS. Hier zie ik elke dag CRV's, net zo populair als vroeger de Accords.
The Beast
The Beast
  • 1
Deze dieselmotor staat bekend als erg goed. Dan valt mij die olielekkage wel tegen. Ik zou wel willen weten of dit komt door het gebruik of vanuit de basis van deze auto. Ik kan mij voorstellen dat een flinke belasting bij koude motor op den duur slijtage kan geven, maar of dat ook direct een olielekkage betreft?
Het is een fraaie auto om te zien, ik zou een prijsopgave vragen om hem weer helemaal OK te krijgen, is dat meer dan een mille of vier, vijf, dan inruilen op bijvoorbeeld een Toyota RAV4 hybrid AWD. Die zijn er uit 2020 zo rond de 25, 30 mille wel te vinden.
Carpe
Carpe
  • 2
Werkpaard. Resultaat valt me niet tegen.
BillytheKid
BillytheKid
  • 1
Wat ik niet snap. Hij doet voor zijn werk veel aanhangwagens vervoeren met deze auto? Waarom een geblazen zeldzame diesel zoeken, terwijl een USA V8 veel beter voor dit werk geschikt is. Die dingen merken niet eens dat er wat achter hangt.
.
Verder lijkt het prima op de versleten koppeling en olielekkage na, wat tgv is van continu zware lasten trekken.
.
Valt mij erg tegen dat onderdelen voor een Honda duur zijn. Ik hou het voortaan dat Toyota het beste automerk is qua kwaliteit.
Richard VMN
Richard VMN
  • 0
Olielekkages bij deze km-stand zou niet mogen. Terwijl Japanse blokken normaliter mooi droog zijn. Koppeling is gewoon slijtage en gewoon de gehele koppeling-set vervangen.
Tolletje1974
Tolletje1974
  • 2
Misschien moet je hier boven even lezen (posts van PinkPanther) dan had je kunnen weten wat de echte oorzaak is en wat er aan is/wordt gedaan.
The Beast
The Beast
  • 3
Pink, leuk dat de auto van jou was. Nu weet ik dat het wel goed komt met de Honda.
rinimo
rinimo
  • 1
Ik zou niet meer investeren in deze auto, waarom geen Hilux of andere Pick-up met dieselmotor, daar dienen die auto’s toch voor? Meer vermogen, meer koppel,… inschrijven als lichte vracht (grijs kenteken in NL). Een Hilux is onverslijtbaar en waardevast.
Pink Panther
Pink Panther
  • 1
Omdat ik met een Hilux niet zoveel comfort heb, een Ram wellicht wel, maar parkeer die maar eens in een stedelijke omgeving. Grijs kenteken in Nederland is meestal trouwens alleen als 2 zitter, behalve inderdaad zo'n grote Ram of een verlengde Hilux en soortgenoten.
Daarnaast, ik weet nu wat ik heb, de investeringen vallen mee t.o.v. investeren in iets nieuwers.
Gewijzigd door auteur
BOB B
BOB B
  • 0
Veel succes ermee. Een goede dealer doet al wonderen, geniet er nog van.
Een Honda fan

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum