Honda Civic e:HEV (2022) - Op de Rollenbank

Goed meetbaar wat er op de voorwielen zit

19 reacties

Video

De hybride Honda Civic levert 184 pk, heeft twee elektromotoren en heeft een 2.0-viercilinder die vaker dienstdoet als generator dan als directe aandrijving op de voorwielen. Dat laatste kan hij overigens wel. Om uit te vinden hoeveel vermogen er op de rollenbank afleesbaar is, overhandigden we de sleutel van onze duurtest-Honda Civic e:HEV aan onze rollenbankman Ghisbert van Ginhoven.

Uit de meting blijkt dat de benzinemotor ook tijdens de rollenbanksessie meedeed. Op de rollenbank komt er 180,9 pk uit. De bijzondere werking van Honda's hybride systeem hebben we eerder al uitgelegd in dit artikel. In de praktijk voelt de Civic e:HEV heerlijk vlot aan, hij vertrekt vanuit stilstand altijd op de elektromotor en schiet dan vooruit. Voor een hybride heeft de Civic een heel directe respons. De duurtest van de Honda Civic zit er overigens al op en binnenkort kijken we in een artikel met video op de periode terug. Stay tuned! 

Signalement

Merk Honda
Model Civic e:HEV Advance
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 47.845

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn, hybride
Cilinderinhoud 1.993 cc
Maximaal vermogen 135 kW / 184 pk
Maximaal koppel 315 Nm
Inhoud brandstoftank 40 l
Lengte / breedte / hoogte 4.551 mm / 1.802 mm / 1.408 mm
Wielbasis 2.734 mm
Massa leeg 1.433 kg
Laadvermogen 497 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 750 kg / 600 kg
Banden235/40R18Prijzen
Topsnelheid 180 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,1 s
Brandstofverbruik 5,0 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 114 g/km

Lezersreacties (19) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.