AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

59 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (59) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 7
Een hele goede auto in het B segment.

Niet omdat het de ruimste is in z'n klasse, maar omdat hij gewoon heel lekker stuurt en qua rijgedrag aanvoelt als een klasse hoger.

Daarnaast vind ik het design vind ik anno 2018 ook nog best strak.
EV0 II
EV0 II
  • 5
Al met al toch een betrouwbaar wagentje! Niet voor niets dat hij het zo goed doet in de verkopen dus.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Oveazibi. Betrouwbaarheid is een sterk punt.

De tweedehands prijzen zijn/blijven daardoor ook wat hoger dan bijvoorbeeld een oude corsa, punto of 207. Terwijl in nieuwprijs de verschillen nihil waren.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Is en blijft een toppertje. Tijdloos uiterlijk, betrouwbaar, stuurt lekker en betaalbaar, qua aanschaf en ook in het onderhoud.
Korff
Korff
  • 3
Eigenlijk geen zwakke punten dus. Jammer dat er niet iets meer ruimte in zit, waardoor het vooral een tweepersoonsauto is. In de nieuwe schijnt dat nog steeds het enige zwakke punt te zijn.
100 octaan
100 octaan
  • 15
De benchmark in zijn klasse. Vooral onderstel afstelling en besturing zijn top.
Poor Joe
Poor Joe
  • 5
Zoals zijn naam al aangeeft, het feestbeest uit zijn klasse.
Kminne
Kminne
  • 33
Als je dit vergelijkt met de waslijst aan ellende die je kunt hebben met een Polo dan is overduidelijk hoe dom en koppig de gemiddelde Nederlandse autokoper is en hoe slim de gemiddelde Europese.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Het voorfront ala kruimeldief is ietwat storend maar verder wel OK.
Jeroen Octavia
Jeroen Octavia
  • 0
Als de diesel wat mocht trekken had ik de Fiesta graag geprobeerd destijds. Onbegrijpelijk dat een Clio 1200kg mag trekken en een Fiesta niets
Jeroen Octavia
Jeroen Octavia
  • 4
Jammer dat de diesel niets mag trekken. Daarom niet geprobeerd destijds terwijl ik het wel een heel mooie auto vind. De Clio mag wel 1200Kg trekken wat met 1000Kg ook best goed te doen is.
Ruttie85
Ruttie85
  • 4
Ik noem het kruimeldief design eerder ‘Aston Martin grille’. Ford speelt daarmee slim in op de consument, en geeft de auto een duurdere uitstraling mi.

Leukste B-segmenter uit Duitsland wat mij betreft. Frivoler dan een Polo of Corsa, en kwalitatief motorisch een goede auto.
Ook met een mooi kleurtje (appeltjesgroen of frisblauw) nog sterker.

Jammer dat Ford nog steeds gebruik maakt van ouderwetse D-riemen, aangezien sommige concurrenten al jaren over kettingen beschikken die een autoleven lang meegaan. Scheelt behoorlijk in onderhoudskosten.
Deux cent cinq
Deux cent cinq
  • 6
De 1.6 diesel is dezelfde motor als in veel Peugeots en Citroëns zit. Probleemloos, dus.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 5
Geen minpunten. En zo ken ik ze ook. Onze zoon heeft een grijze vierdeurs met slap benzinemotortje. Prima voor een jonge gast: daarmee haal je geen gekke dingen in je hoofd. Zuinig en extreem betrouwbaar. In de garage nooit verrassingen en dat terwijl hij een heel slechte baas is voor z'n karretje. Aangeschaft voor 10k toen hij twee jaar oud was. Geweldig.
Zelf een eco-dieseltje gehad: ruim 20k voor een superluxe uitvoering en eveneens in drie jaar nul problemen. Echt een aanrader die Fiesta.
Bovendien is de Focus hatchback in de praktijk nauwelijks ruimer.
Henk 2015
Henk 2015
  • 4
Nooit weer zo een rampenauto, alleen maar pech mee gehad
KleinG
KleinG
  • 4
Wel het noemen waard dat deze de laatste jaren ook is geleverd als ST-Line. Een erg stoere auto om te zien, en volgens de vele reviews ook erg lekker om mee te rijden!
Anoniem
Anoniem
  • 6
@henk 2015 vertel, want met dit soort domme opmerkingen kunnen we niks.
Leuke auto, zo dan gaan of voor de 1.6 metal uitvoering of de ST maar die zijn nogal aan de prijs.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 1
@ruttie85: ook kettingen breken. Maar die zijn vaak dubbel uitgevoerd zodat men hoort dat het meer geluid begint te maken of bij onderhoud vertelt de garage dat. 240k voor een riemvervanging, niet echt een probleem voor een b-segmenter. Dan is het tov de dagwaarde ws wel ff slikken. Dat wel.
ak2
ak2
  • 4
Een Feest in het B Segment, en de kwaliteit is ook goed, geen wonder dat deze Ford populair is.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Deze ken ik niet zo goed,mijn oom heeft er 1,volgens mij tot nu toe probleemloos.
de vorige zat binnen in vond ik troosteloos in elkaar.
PUNT
PUNT
  • 2
Fijne auto maar vooral de diesels niet geheel probleemloos. De verstuivers gaan relatief vroeg kapot. En ja, kapot gaan ze....
Ook de turbo is niet vrij van problemen door de olie die Ford vrijgeeft. Deze bezit andere smeereigenschappen dan bij Peugeot.

Raar dat daar tijdens het filmpje niets over wordt gezegd. Tis in de basis dezelfde motor als in vele andere modellen waarbij daar gezegd wordt dat de 1.6 diesel berucht is...
Anoniem
Anoniem
  • 6
Dochter lief heeft een exemplaar nieuw in 2013 aangeschaft en inmiddels 82000km op de teller. Altijd starten en gaan. Onderhoud niet duur en nooit geen problemen.
Begin deze maand heeft ze een nieuwe 5drs Vignale besteld, Full options. Inmiddels is de Fiesta erg bij de tijd met oa BLIS, adaptieve cruise controle, B&O audio, Lane Assist enz enz.
Hiermee kan ze weer jaren vooruit.
Jet2Holidays
Jet2Holidays
  • 1
Toch merk je wel dat hij merk gebonden is. Hij is niet het best hier in. Laat dit maar door Roy doen, veel betere presentatie en ook nog is neutraal.
Bofkont
Bofkont
  • 6
Bijzonder goede wagens!
En als red edition 1.0 ecoboost 140pk mijn een van top favorieten in dit segment.
De nieuwe ST line is helemaal een topper met dat aangepaste interieur.
Renault 19 RN
Renault 19 RN
  • 1
Mooie auto zo'n Ford en blijkbaar liggen er betrouwbare blokken in. Zelf heb ik het niet zo op driecilinders met turbo. Daarnaast zag ik veel plastic in het motorcompartiment wat na 10 jaar toch broos wordt en kan afbreken. Ik heb dan liever de 'oude' blokken met een cilinder extra en zonder turbo.
Anoniem
Anoniem
  • 7
In 2009 nieuwe Fiesta Ghia 1,25L als 2e auto aangeschaft. Probleemloze auto en in 6 jaar 120d km meegereden. Bij inruil bleek de afschrijving < EUR 1,5k per jaar. In 2015 weer een nieuwe Fiesta Titanium 100pk Ecoboost als 2e auto aangeschaft. Thans staat de km-stand op 70d km en wederom probleemloze auto met ditmaal geweldige motor! De Fiesta rijdt zo lekker en is zo handelbaar dat de eerste auto, n Volvo XC70, steeds vaker blijft staan.
Value for money en daarom kiest Europa massaal voor dit betrouwbare topproduct!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Leuke en betrouwbare auto de Fiësta!
Alleen vanwege het "Aston Martin" front liever het model van voor de facelift.
Wim van Kampenhout
Wim van Kampenhout
  • 1
Ik heb de 60 PK- versie gereden, en dat was echt een drama: er gebeurde gewoon helemaal NIKS als je bij 100 km/u het gas intrapte.

Goed artikel weer Nic!
hallo zeg
hallo zeg
  • 1
Ja, 60 pk is wat weinig, maar dat je dan het onderstel niet tot zijn recht laat komen is natuurlijk onzin, als je slim rijdt houdt je de gang in de auto in de bochten(in zijn ''3'', en dan ga je dus tussen 40-60 km, een prima snelheid om het onderstel te testen.
herman Witjes
herman Witjes
  • 0
Idd er wordt met geen woord gesproken over de 1.6 diesels uit de eerste jaren. Verder ben ik wel benieuwd hoe de automaat is.
herman Witjes
herman Witjes
  • 0
@ autoweek wanneer komt Mercedes aan de beurt met een aankoop advies. Ford, Renault, Volkswagen,Volvo opel zijn inmiddels al 2x geweest en citroen is eigenlijk ook nog niet echt geweest want C1 is 1 van de 3. En ook ben ik benieuwd naar de oudlander en huidige 308 en de ceed.
alexrotterdam
alexrotterdam
  • 2
Volgens Nic en de garagemedewerker dus een goede betrouwbare auto.

Maar let op de waarschuwing van BMW FREUDE AM FAHREN
"...nooit geen problemen..." !!

(sorry.....ik weet het....flauw ;-) )
alexrotterdam
alexrotterdam
  • 1
Volgens Nic en de garagemedewerker dus een goede betrouwbare auto.

Maar let op de waarschuwing van BMW FREUDE AM FAHREN
"...nooit geen problemen..." !!

(sorry.....ik weet het....flauw ;-) )
Anoniem
Anoniem
  • 1
AlexRotterdam, verklaar je nader.
Benedictus
Benedictus
  • 1
@BMW FaF: Dubbele ontkenning in nooit geen.
What is in a name
What is in a name
  • 3
Zelf in het bezit van een Fiesta ecoboost 100 pk titanium sinds 5 jaar en 64.000 km kan ik onderschrijven, dat deze auto probleemloos is. De lm velgen zijn sinds de aanschaf nooit gebalanceerd. waarom zou ik, er is immers geen trilling waar te nemen. De winter en zomerwielen verwissel ik zelf. Verder is er helemaal niets vervangen. Fijne besturing en prettige motor. Grootste nadeel vind ik de lange versnellingen van de 3 en 4. De overzichtelijkheid van de carrosserie is ook gewoon slecht. maar overall een hele fijne auto.
dens
dens
  • 2
Ford's zij gewoon al jaren heel fijne autos. Dat is begonnen met de eerst Focus in 1998. Vanaf dat moment werden Ford's heerlijk rijdende auto's. Het enige echt grote probleem was roest aan de deuren (en bij de KA roest overal, helaas).

Ik heb in de jaren '90 bij een autoverhuurder gewerkt en kwam zo in contact met Ford. Was daarvoor een soort anti-fan, vond Ford eigenlijk niks.

En zo kochten wij begin van deze eeuw onze eerste Ford. Een Focus station. Heerlijke auto! Later nog 2x C-Max en 2x Mondeo gehad. Wij hebben nooit problemen gehad. Zeer betrouwbare auto's!

Nadeel van de huidige Ford's is toch wel het interieur en het materiaalgebruik. Dat mag echt beter. Merk ik zeker nu we de nieuwe 3008SUV hebben. Op dit gebied een wereld van verschil. Maar qua rijden....doe maar de Ford
dens
dens
  • 1
Onbalans in een stalen velg? voor 30 euro heb je een nieuwe velg dus dat is zo opgelost. Maar waarom stalen velgen? Ziet er echt niet uit....:-)
Anoniem
Anoniem
  • 2
Eén van de leukere auto's uit het B-segment, al zal ik zelf niet snel een klein turbomotortje kopen. Liever wat meer cc's.
Uit de C-MAX ken ik het dramatische navigatiesysteem van enkele jaren geleden. Ik weet niet of dat al verbeterd is.
Japanese Minded
Japanese Minded
  • 1
Heerlijke rijdersauto. Besturing prettig zwaar met veel gevoel en ecoboost 100PK is heerlijke blokje met veel trekkracht. Leuker om te rijden dan mijn Auris hybrid.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De nieuwe Fiesta ziet er beter uit. Geen schoonheid, maar gewoon oké. Als hij net zo goed is, of beter dan deze, heb je toch een leuk sturende auto met weinig kosten. Wel de 125 Pk versie.
rbjk
rbjk
  • 0
De black of red edition is niet genoemd met 140 pk. Heb zelf 2 jaar in een 1.6 sport gereden met 120pk. Echt een fijne auto was dat.
alexrotterdam
alexrotterdam
  • 2
@BMW FREUDE AM FAHREN

nooit geen = altijd

(u bedoelde waarschijnlijk 'nooit problemen' of 'geen problemen'....)

ik maakte dus een grap over uw typfout of gebrek aan taalkennis en dat is dus flauw/onbeleefd.
Excuus!

Volgens Nic en de garagemedewerker dus een goede betrouwbare auto.

Maar let op de waarschuwing van BMW FREUDE AM FAHREN
"...nooit geen problemen..." !!

(sorry.....ik weet het....flauw )
Sebastien L
Sebastien L
  • 0
Hier zit ook gewoon de Ford/PSA joint-venture diesel in waar autoweek normaal geen kans onbenut laat om hem af te kraken. Vreemd dat nu het een Ford is de diesel probleemloos zou zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ruttie,
Een D riem ouderwets? Een D ketting een autoleven mee gaan??
Doe aub eerst wat huiswerk voordat je hier wat post.
Freez
Freez
  • 3
De 1,25 l 4 cilinder is overigens te chiptunen. Daar waar dat normaliter bij een atmosferische benzine niet veel brengt, is de 60 pk versie in wezen een softwarematig teruggetunede 82 PK. Er zijn vele tuningbedrijfjes die dit redelijk makkelijk weer tevoorschijn krijgen. Met 82 Pk moet je 'm wat op zijn donder geven maar rijdt hij evengoed eg leuk.

De PSA diesels hebben geen geweldige reputatie, maar ook daar zijn wel verbeteringen en updates geweest. Zelf met zo'n 1.6 TDCI in een Mondeo 210.000 kilometer probleemloos gereden. Liever een 1.6 PSA dan een 1.2 TDI van een Bleumotion!
What is in a name
What is in a name
  • 1
Freez: Hiervoor waren de 1.8 diesels (eigenlijk 1753cc) echte Ford diesels. Heb er zelf 2 gehad en probleemloos gereden tot bijna 3 ton. 1 x de TDI en later de TDCI 115pk. Geen olieverbruik en volgens een wegenwacht die mij ooit aan een nieuwe accu hielp in staat meer dan 5 ton probleemloos te draaien. Maar ook de 2 liter Ford diesel is volgens mij een PSA diesel. Ook daar zijn er exemplaren die meer dan 5 ton zonder al te veel problemen meegingen. Van de 1.6 PSA diesel heb ik begrepen, dat olie zeer op tijd moet worden vervangen. Dit omdat de olie kanaaltjes dicht kunnen slibben mede doordat de inhoud van de hoeveelheid olie erg klein is.
Audio
Audio
  • 0
Mooi kan ik ze niet vinden, maar het is hoopgevend dat je gewoon nog steeds goede auto's kunt kopen voor een redelijk bedrag, met weinig kans op dure problemen. Japans hoeft dus niet perse.

Jammer wel van dat zicht rondom. Mooie opmerking: alsof je in een geschutskoepel zit.
Zelf zou ik bij een wat ouder model kiezen voor een simpele, betrouwbare motor met niet al teveel toeters en bellen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@ Audio
Vandaar dat ze ook zo goed verkopen in Engeland

The Ford Fiesta, which holds the top spot the majority of the time, was a runaway success in January, selling 8335 units.

By comparison, the second-placed Volkswagen Golf accounted for 4310 units. The Ford Focus came third.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Mijn oudere zus had deze, ook een diesel ter vervanging van een Focus I. Inderdaad een erg betrouwbaar wagentje en reed erg lekker. M'n schoonbroer had toen een Sharan maar gaf er meestal de voorkeur aan om met de auto van vrouwlief op pad te gaan.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Terecht een bijzonder succesvolle wagen!
deux cent cinq en een dikke BMW
deux cent cinq en een dikke BMW
  • 0
Prima autotje, een keer in een huur exemplaar gereden. Alleen de 1.0 turboloze driecilinder trekt geen worst van tafel, schakelde slecht en erg nerveuze koppeling.
De Koek85
De Koek85
  • 0
Onze vorige auto was een fiesta Titanium 125 pk ecoboost. Het is dat hij een maatje te klein werd met de kinderen maar anders hadden wij hem nog gereden! Wereld blokje. Onze focus 1.6 ecoboost idem. Gewoon fijne goede auto's bij Ford en voorruit verwarming is super
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ford bewijst elke keer weer om kwalitatieve auto’s te bouwen, de wegligging is fabelachtig geen merk krijgt het zo goed voor elkaar. Mijn vrouw heeft sinds de kerst ook een Ford Fiesta. Een heerlijk rijdende en zuinig karretje.
Vind het geen straf om daar soms ook mee te rijden.
Zelf rijdt ik een unieke Ford Transit Custom ST line 2.0 diesel ook al zo heerlijk rijdende bus die rijdt als een luxe auto.
Kortom sinds een lange periode Volkswagen ben ik ongelooflijk blij de overstap te hebben gemaakt naar Ford. Gezien mijn ervaring met dit merk zal ik nog lang Ford blijven rijden.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum