Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies
59 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (59) (gesloten)
Niet omdat het de ruimste is in z'n klasse, maar omdat hij gewoon heel lekker stuurt en qua rijgedrag aanvoelt als een klasse hoger.
Daarnaast vind ik het design vind ik anno 2018 ook nog best strak.
De tweedehands prijzen zijn/blijven daardoor ook wat hoger dan bijvoorbeeld een oude corsa, punto of 207. Terwijl in nieuwprijs de verschillen nihil waren.
Leukste B-segmenter uit Duitsland wat mij betreft. Frivoler dan een Polo of Corsa, en kwalitatief motorisch een goede auto.
Ook met een mooi kleurtje (appeltjesgroen of frisblauw) nog sterker.
Jammer dat Ford nog steeds gebruik maakt van ouderwetse D-riemen, aangezien sommige concurrenten al jaren over kettingen beschikken die een autoleven lang meegaan. Scheelt behoorlijk in onderhoudskosten.
Zelf een eco-dieseltje gehad: ruim 20k voor een superluxe uitvoering en eveneens in drie jaar nul problemen. Echt een aanrader die Fiesta.
Bovendien is de Focus hatchback in de praktijk nauwelijks ruimer.
Leuke auto, zo dan gaan of voor de 1.6 metal uitvoering of de ST maar die zijn nogal aan de prijs.
de vorige zat binnen in vond ik troosteloos in elkaar.
Ook de turbo is niet vrij van problemen door de olie die Ford vrijgeeft. Deze bezit andere smeereigenschappen dan bij Peugeot.
Raar dat daar tijdens het filmpje niets over wordt gezegd. Tis in de basis dezelfde motor als in vele andere modellen waarbij daar gezegd wordt dat de 1.6 diesel berucht is...
Begin deze maand heeft ze een nieuwe 5drs Vignale besteld, Full options. Inmiddels is de Fiesta erg bij de tijd met oa BLIS, adaptieve cruise controle, B&O audio, Lane Assist enz enz.
Hiermee kan ze weer jaren vooruit.
En als red edition 1.0 ecoboost 140pk mijn een van top favorieten in dit segment.
De nieuwe ST line is helemaal een topper met dat aangepaste interieur.
Value for money en daarom kiest Europa massaal voor dit betrouwbare topproduct!
Alleen vanwege het "Aston Martin" front liever het model van voor de facelift.
Goed artikel weer Nic!
Maar let op de waarschuwing van BMW FREUDE AM FAHREN
"...nooit geen problemen..." !!
(sorry.....ik weet het....flauw ;-) )
Maar let op de waarschuwing van BMW FREUDE AM FAHREN
"...nooit geen problemen..." !!
(sorry.....ik weet het....flauw ;-) )
Ik heb in de jaren '90 bij een autoverhuurder gewerkt en kwam zo in contact met Ford. Was daarvoor een soort anti-fan, vond Ford eigenlijk niks.
En zo kochten wij begin van deze eeuw onze eerste Ford. Een Focus station. Heerlijke auto! Later nog 2x C-Max en 2x Mondeo gehad. Wij hebben nooit problemen gehad. Zeer betrouwbare auto's!
Nadeel van de huidige Ford's is toch wel het interieur en het materiaalgebruik. Dat mag echt beter. Merk ik zeker nu we de nieuwe 3008SUV hebben. Op dit gebied een wereld van verschil. Maar qua rijden....doe maar de Ford
Uit de C-MAX ken ik het dramatische navigatiesysteem van enkele jaren geleden. Ik weet niet of dat al verbeterd is.
nooit geen = altijd
(u bedoelde waarschijnlijk 'nooit problemen' of 'geen problemen'....)
ik maakte dus een grap over uw typfout of gebrek aan taalkennis en dat is dus flauw/onbeleefd.
Excuus!
Volgens Nic en de garagemedewerker dus een goede betrouwbare auto.
Maar let op de waarschuwing van BMW FREUDE AM FAHREN
"...nooit geen problemen..." !!
(sorry.....ik weet het....flauw )
Een D riem ouderwets? Een D ketting een autoleven mee gaan??
Doe aub eerst wat huiswerk voordat je hier wat post.
De PSA diesels hebben geen geweldige reputatie, maar ook daar zijn wel verbeteringen en updates geweest. Zelf met zo'n 1.6 TDCI in een Mondeo 210.000 kilometer probleemloos gereden. Liever een 1.6 PSA dan een 1.2 TDI van een Bleumotion!
Jammer wel van dat zicht rondom. Mooie opmerking: alsof je in een geschutskoepel zit.
Zelf zou ik bij een wat ouder model kiezen voor een simpele, betrouwbare motor met niet al teveel toeters en bellen.
Vandaar dat ze ook zo goed verkopen in Engeland
The Ford Fiesta, which holds the top spot the majority of the time, was a runaway success in January, selling 8335 units.
By comparison, the second-placed Volkswagen Golf accounted for 4310 units. The Ford Focus came third.
Vind het geen straf om daar soms ook mee te rijden.
Zelf rijdt ik een unieke Ford Transit Custom ST line 2.0 diesel ook al zo heerlijk rijdende bus die rijdt als een luxe auto.
Kortom sinds een lange periode Volkswagen ben ik ongelooflijk blij de overstap te hebben gemaakt naar Ford. Gezien mijn ervaring met dit merk zal ik nog lang Ford blijven rijden.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.