De Verzamelaar ā De BMW's van Frits Breeman
78 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogenā
Volume Verlagenā
Vooruitspoelenā
Terugspoelenā
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (78) (gesloten)
Enn een Z3 coupe prominent in beeld. De man heeft verstand van wagens
Maar ik zou toch zo een lompe zak zijn om op men trouwdag gewoon lekker in een 530D touring aan te komen zetten, zo business mogelijk
Leuk dat hij de aparte BMW's er tussenuit haalt en bewaart
Kun je jezelf al zien zitten achter het stuur van die BMW 328? Een tijdcapsule op wielen, je kunt de auto net zo ervaren als diegene die het eerste de motor startte en er mee weg reed. Kunst zoals een schilderij of beeldhouwwerk kan over tijd anders geinterpeteerd worden, maar stap in een klassieker en je waant jezelf terug in een vervlogen tijdperk en je ziet de wereld dan ook met dezelfde ogen als diegene die toen voor het eerst achter het stuur kroop.
Leuk om te weten dat Breeman zo verbonden is met het merk en diens historie!
WAAR BLIJF JE NOU???
KOM SNEL :-)
Leuk filmpje en dito auto's
Als je mocht kiwzen Turbo...
Welke wordt het dan? :-)
Verder een keurige en nette presentatie van zijn collectie. Ik begrijp alleen niet waarom die collectie op een schuine vloer staat.
Ik vind zelf eigenlijk die Z3coupe die steeds in beeld staat wel erg mooi!
OT. Mooie collectie van een mooi merk met historie. Een paar jaar geleden heb ik een bezoek gebracht aan de oude Wartburg fabriek in Eisenach.
In het bijbehorende museum staat ook een prachtige collectie BMW's en de identieke EMW's. De BMW's die er gebouwd werden mochten na de oorlog toen Eisenach in de DDR lag niet meer de merknaam BMW dragen. Daarom werden ze tot EMW omgedoopt. (Eisenacher Motoren Werke)
Mooi dat mensen zoals dhr. Breeman ervoor zorgen dat dit automobiele erfgoed voor ons behouden blijft.
Een bezoek aan het BMW museum staat op hoog op de ToDo lijst voor deze zomer.
Hebben relatief veel BMW dealers last van moet ik erkennen..Klantvriendelijkheid is echt wel een dingetje.
Mijn dichts bijzijnde dealer is ook bijzonder onvriendelijk. Als je met een E36 voor wat dingetjes komt kijken ze je de deur uit. Kom je met je zondagse kledij in een leuker, nieuw model kan er een praatje en extra service van af.
Ik laat mijn auto's onderhouden in Duitsland, dat is een wereld van verschil...overigens ook qua kosten.
Benieuwd waarvoor deze collectie is verzekerd...
Ik dacht het niet.
ISO heeft wel het model Isetta aan BMW (onderandere, want ook het Franse Velam kocht de Isetta) verkocht, maar ISO bleeft zelf gewoon verder sportwagens bouwen met Amerikaanse V8-motoren erin tot eind de jaren 70.
Passie voor het merk is hier binnen dit bedrijf dan ook absoluut van toepassing! De BMW dealer!
alleen jammer dat ze zo op elkaar staan geplakt en je geen mooie shots vanuit verschillende hoeken krijgt.
Houdt de aandacht goed vast, geen overbodige jengelmuziek er onder / achter, keurige presentator, geen voice over.
Heerlijk!
O ja, leuke collectie natuurlijk. Maar ach, BMW... wat is dat nou helemaal. Wat een beschuitbussen zeg.
Vooruit dan, die laatste Z8 vind ik mooi!
Helaas geen M1.
Ook voor kleine goedkope onderdelen bij de Volkswagen dealer werd er gewoon gedaan.
Zelfs een keer bij een BMW dealer geen arrogantie gevoeld.
Denk dat het met de personen te maken heeft die werken in een showroom.
Niet iedereen is nukkig. En soms tref je wel nukkige aan. In dat geval weet je gewoon, hier koop ik geen auto. simpel.
Mijn vaste garagist knapte een paar jaar terug een BMW 700-serie model uit de jaren zestig op. Dat was nog een zeer eenvoudige wagen, vergeleken met die series die er na kwamen.
De dealer in Zeeland waar mijn vader die BMW's in 1970 kocht weigerde zelfs auto's te verkopen aan mensen die er onverantwoord mee reden, heb ik gehoord.
Typisch wel: er hangt een briefje op 'wilt u mij niet aanraken', staat Breeman er zelf uitgebreid op te kloppen.
Mooie collectie van Breeman, strakke auto's
Maar gelukkig was dat uiteindelijk z'n pronkstuk
PS: ik rij met veel plezier BMW. Vanaf vrijdag de gloednieuwe 330e
@tommy
Misschien zijn die wel van potentiƫle klanten?
Ik heb meerdere Bmw's gehad over de jaren, zeer fijne wagens!
Nu nog een csl en een m1 .
(Dat waren mijn jeugd dromen... Vandaar)
Qua bedrijf : 'op Zuid' zijn het allemaal aardige lui, die ook onderling leuk met elkaar omgaan. En waar je ook top geholpen wordt, niet alleen als je een auto komt kopen, maar ook als er wat mee is. Bij de van Brienenoord is dat bepaald niet het geval, daar hangt een heel andere sfeer, zowel bij het personeel onderling als in de benadering (of het gebrek daaraan) van de klant. Merkwaardig dat binnen ƩƩn en hetzelfde bedrijf twee zulke verschillende culturen kunnen bestaan.
BMW zou iets meer werk moeten maken voor het in stand houden van de heritage, daarmee bedoel ik service/onderhoud voor oudere modellen. Uit eigen ervaring weet ik dat als je met een oudere BMW bij de dealer aankomt wordt je toch een beetje meewarig aangekeken. Denk ook dat dat komt door de samenstelling van het monteursteam, die worden opgeleid voor de nieuwe modellen en wat ouder is interessseert de dealer niet meer. Neem een voorbeeld aan het Porsche Classic Center in Heteren.
De liefde spat er vanaf, mooi dat dit nog kan. Zouden meer dealers (of eigenaren daarvan) moeten doen van diverse merken
Leuk filmpje en mooie collectie.
waren ze allemaal nog maar zo
Die Isetta en Barok-engel laten duidelijk zien wat een vreemd bedrijf BMW was in die periode. De 700 was ook redelijk belangrijk, maar de Neue Klasse heeft BMW echt gered van de ondergang. Vlak daarvoor was het merk bijna verkocht aan Mercedes-Benz. Gelukkig stak de familie Quandt daar een stokje voor.
Dit soort mensen verdienen een standbeeld.
Ik vermoed dat er veel tijd liefde en geld is in gaan zitten.
Zodat deze historie voor de toekomst is veiliggesteld.
Ik ben een paar jaar geleden naar BMW-Welt in München geweest, daar kijk je urenlang je ogen uit.
Geef die man voor Autoweek een eigen serie...
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.