AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Test: Bentley Continental GT V8 (2019)

Panamera Turbo op z’n Bentley’s

30 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Na de W12 levert Bentley de Continental GT nu ook weer met een V8. En dat is dit keer geen achtpitter met Audi-genen maar de bij 550 pk piekende machine uit de Porsche Panamera Turbo. Maakt die motor van de chique coupé nog een echte rijdersauto?

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Signalement

Merk Bentley
Model Continental GT 4.0 V8
Carrosserie 2-deurs, coupé
Transmissie 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 312.039

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V8
Cilinderinhoud 3.996 cc
Maximaal vermogen 440 kW / 550 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 770 Nm bij 2.000 tpm
Inhoud brandstoftank 90 l
Lengte / breedte / hoogte 4.850 mm / 1.966 mm / 1.405 mm
Wielbasis 2.851 mm
Massa leeg 2.065 kg
Laadvermogen 660 kg
Banden voor265/40R21Prijzen
Banden achter305/35R21Prijzen
Topsnelheid 318 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 4,0 s
Brandstofverbruik 12,1 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 275 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (30) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
427v8
427v8
  • 1
Ik vind hem mooi, maar het lijkt mij ook wel een zorgjes generator: is de parkeerplek wel groot genoeg, al weer stoeprand schade bij de velgen, wat zal die en die wel niet denken dat ik in zo'n opzichtig slagschip rijd etc. Ook al zou ik absurd rijk zijn, ik geloof niet dat ik er van zou kunnen genieten.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Paar keer nu in echt gezien maar valt toch wat tegen, sterk afhankelijk van de kleur ook. Neemt niet weg zeer fraai gemaakt en ongetwijfeld fantastisch om mee te rijden en uiteraard te bezitten.
Anoniem
Anoniem
  • 10
De tekst in de kop maakt in 1 klap duidelijk waarom ik Bentley geen mooi merk meer vind. "PANAMERA TURBO OP Z’N BENTLEY’S". Net als Lamborghini en Bugatti een veredelde VW. Bedankt VAG, maar door jullie vind ik er geen r**t meer aan.
Clioot
Clioot
  • 4
Zo'n auto gaf je natuurlijk niet langs een stoep parkeren in een krappe Hollandse wijk...
mns afd AE en D
mns afd AE en D
  • 5
GM, beste Superunknown, laat zijn oude merken (Pontiac - eeuwig zonde) één voor één simpelweg overlijden. FCA met Lancia idem. VAG daarentegen blaast merken die kwijnend zijn weer nieuw leven in, of laat ze opstaan uit de doden.
Laat PSA snel de merkrechten uit de Franse nalatenschap opkopen (Simca, Panhard) en er wat leuks van maken, voordat VAG het doet...
A4 Perpetum Immobilis
A4 Perpetum Immobilis
  • 1
Die paar keer dat ik een Bentley heb mogen ervaren bleek keer op keer een deceptie, de stoelen zijn ondanks hun weelderige uitstraling in welke stand dan ook gewoon niet comfortabel, er worden zelfs “passtukken” geleverd om het gewenste comfort te bereiken. Ik ben van mening dat (Topklasse) auto’s om zo iets persoonlijks als (hard/zacht) zitcomfort minimaal een luchtsysteem in de stoel geplaatst zouden moeten hebben, ben ook verbaasd dat de Auto-industrie daar zo overheen stapt..
Anoniem
Anoniem
  • 2
Heeee! De Bentley Panamera Coupe!? Erg fraai en degelijk gebouwde auto om heerlijk mee te cruisen! Als Porsche nu eens een dergelijke Coupe bouwt op basis van de Panamera en dan een stuk lichter dan deze Bentley dan hebben ze denk ik een topper in handen....?
TurboDirectInjection
TurboDirectInjection
  • 2
Ik heb het geld er niet voor, maar al had ik het, dan stonden er een paar andere dingen hoger op mijn bucket list.
Bvb een ander huis en een Steinway vleugel, een reis naar Japan, en oh ja, dit gaat over auto's.
Ik woon niet ver van Aaldering Classic Cars. En wat daar staat is echt en eerlijk en veel mooier. Bvb een paar jaar terug een Facel Vega. Of nu een Phantom uit de vijftiger jaren.
Deze Bentley, absoluut fraai, maar puur een pretender.
Dracae
Dracae
  • 0
Ik ga voor de Flying Spur met deze motor.
https://media.autoweek.nl/m/d16yi4ybrd4d_800.jpg
Anoniem
Anoniem
  • 8
@Superunknown: Ik vind dit toch wel een hele fraaie VW hoor. Die mag hier zo op mijn virtuele oprit... ?
Mrs Nice
Mrs Nice
  • 1
Het is natuurlijk dikdoenerij deze auto. Er zal wel een markt voor zijn.
De achterlichten vind ik mooi, want hebben de elegantie van eenvoud.
Geen Japanse Sumo worstelaars die zich er op hebben uitgeleefd.
Korff
Korff
  • 3
Groot, dik en niet elegant. Alles wat een Bentley niet hoort te zijn, maar the Germans have won after all.
Alfa33
Alfa33
  • 2
De vorige Bentley Continental was gebaseerd op de Volkswagen Phaeton en niet op de Audi A8..
RB 68
RB 68
  • 0
Vond ik het vorige model van de Continental GT een stuk mooier.
PH039
PH039
  • 5
Mooie auto, ook in dat Cricket Ball rood.
vertmaori
vertmaori
  • 0
En dan zie je in het filmpje ook nog dat de achterklep aan de linkerzijde niet mooi is afgehangen...
Carpe
Carpe
  • 0
De W12 is toch ook een VW motor?
Kalmah
Kalmah
  • 12
@SUPERUNKNOWN: Omdat je weet dat het eigendom van VW is vind je het geen mooi merk meer? Wat is dat nou voor onzin. Je ziet aan niks dat het een VW is namelijk. Ja, onderhuids is het een Panamera, toevallig een geweldig rijdend apparaat. Verder heeft ie alles wat Bentley altijd al was. Ik zie het probleem niet. Gewoon een reden zoeken om VW weer eens af te branden (nee ben geen VW fan).
G55
G55
  • 4
Prachtig! Stond laatst een zwarte naast me bij het stoplicht. Een klasse apart. En met een 4.0 V8 meer dan genoeg lijkt mij. Qua geluid ook nog eens beter dan de W12.
abeel2
abeel2
  • 10
SUPERUNKNOW: Mijn bakker mag ik ook niet, maar het brood wat ie bak is Heerlijk!!!
Dus daar geniet ik van. (heb een beetje medelijden met je )
Koppakking
Koppakking
  • 4
ABEEL. Punt voor jou.
Dit is zo'n prachtig model. Vooral de kont is echt een plaat.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Kalmah en Abeel: ik vind het een mooie auto om te zien, maar het is niet authentiek. Net als Lamborghini en Bugatti bijvoorbeeld. Mooie auto's, maar niks authentieks aan. Zogenaamd Engels, Italiaans of Frans, maar onderhuids gewoon een Duitse VW. Met in de diepe basis allemaal een 4 cilinder Golf motortje.
Doe maar gewoon
Doe maar gewoon
  • 5
@Superknown.
Lachwekkend om te lezen hoe mensen hun afkeer aan vag producten omschrijven. Kan nog wat worden de komende maanden met al die pubers die vrij van school zijn....
Rien1980
Rien1980
  • 3
Imposante verschijning. Kannie betalen nie, maar ik zou er zeker in gaan proefrijden als ik hem wel kon betalen.
straatos
straatos
  • 1
Misser. Degeen die de V12 reed, had ook deze moeten rijden, voor een zinnige vergelijking.
Kalmah
Kalmah
  • 2
@Superunknown: als VW die merken die jij opnoemt niet had gekocht waren ze of failliet geweest of een ander groot merk had ze wel gekocht. Lekker authentiek zo'n failliet merk, dat wel.
smartie roadster
smartie roadster
  • 0
Cornelis, op 1:34 maak je een foutje. Daar zeg je auto i.p.v. oto....
Carpe
Carpe
  • 0
Vastgoedmannen hebben ook een auto nodig.
donkerblauwmetallic
donkerblauwmetallic
  • 1
Ik vraag me bij dit soort voertuigen altijd af of de mensen die zo veel geld hebben ook net zoveel verstand van auto's hebben. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een autotest de doorslaggevende factor is. Mooie kar verder, maar voor Nederlandse wegen volstrekt over the top.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum