AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Zwitserse bom: Rinspeed X-Treme
6
Bij Rinspeed hadden ze, na een rijdende duikboot (sQuba) en een doorzichtige sigaar op wielen (eXasis) weer eens zin in huis-tuin-en-keuken-tuning, Zodoende pakten de Zwitsers een Cayenne bij de kladden om eens even lekker op te voeren.
De naam X-Treme wordt in autoland wel vaker gebruikt (denk aan de Kia Rio en Sportage), maar in het geval van deze Cayenne is dit zeker niet uit de lucht gegrepen. Rinspeed pulkt maar liefst 600 pk uit de turbomotor van de Cayenne, genoeg voor zeer serieuze prestaties. Een precieze topsnelheid vermeldt de informatie niet, maar wel meldt de Zwitserse tuner dat de banden snelheden van meer dan 300 kilometer per uur aankunnen.
Het woord 'extreem' geldt ook voor de lichtmetalen wielen van Rinspeed: de grootste exemplaren hebben een diameter van 23 inch. De rest van het uiterlijk vertoon bestaat uit een nieuwe voorspoiler, uitgebouwde wielkasten en sideskirts die volgens Rinspeed 'subtiel aansluiten bij de uitgebouwde wielkasten'.
Om al het geweld te beteugelen, monteert de Zwitserse tuner achter een diffusor die voor meer neerwaartse druk zorgt. Ook verlaagt Rinspeed de auto met maximaal 35 millimeter. De rijhoogte van de opgevoerde Cayenne is na deze aanpassing met maximaal 110 millimeter aan te passen.
Voor het interieur kunnen kopers onder andere individuele kuipstoelen en geavanceerde entertainmentsystemen op de prijslijst aanvinken. Wie een grotere zak geld meebrengt, kan uiteraard z'n Cayenne nog verder 'customizen'.
Het woord 'extreem' geldt ook voor de lichtmetalen wielen van Rinspeed: de grootste exemplaren hebben een diameter van 23 inch. De rest van het uiterlijk vertoon bestaat uit een nieuwe voorspoiler, uitgebouwde wielkasten en sideskirts die volgens Rinspeed 'subtiel aansluiten bij de uitgebouwde wielkasten'.
Om al het geweld te beteugelen, monteert de Zwitserse tuner achter een diffusor die voor meer neerwaartse druk zorgt. Ook verlaagt Rinspeed de auto met maximaal 35 millimeter. De rijhoogte van de opgevoerde Cayenne is na deze aanpassing met maximaal 110 millimeter aan te passen.
Voor het interieur kunnen kopers onder andere individuele kuipstoelen en geavanceerde entertainmentsystemen op de prijslijst aanvinken. Wie een grotere zak geld meebrengt, kan uiteraard z'n Cayenne nog verder 'customizen'.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Vernieuwde Porsche Cayenne trekt door de Alpen
Oud & Nieuw
Waarom de Porsche Cayenne al 23 jaar de benchmark is voor dynamische SUV's
Nieuws
Deze Porsche Cayenne heeft een V8 met...handbak! - Liefhebber gezocht
Nieuws
Nieuwe elektrische Porsche Cayenne Coupé in vermomming over de Nürburgring
Nieuws