AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Webasto tovert met softtop
10
Webasto heeft in Genève deze Light concept staan. Webasto is onder meer bekend door zijn dakconstructies. Dit studiemodel heeft een verdergewicht softtop.
Slechts dertien kilo weegt de nieuwe dakconstructie van de Webasto Light concept. Daarmee wil Webasto bewijzen dat cabriolets niet perse veel zwaarder hoeven te zijn dan hun dichte evenknie. Ook past het dak op de achterklep in plaats van dat het vouwdak de bagageruimte opslokt.
Ondanks de compacte bouw van het dak heeft Webasto het toch voor elkaar gekregen om een verwarmde achterruit en voldoende geluidsisolatie in bouwen. Het ontwerp is gemaakt door studenten van het Instituto Europeo di Design (IED). Ze kregen de opdracht om een moderne interpretatie te maken van de Fiat 124 Sport Spider.
Webasto houdt zich op het moment trouwens bezig met een spannend project. Ze zijn bezig met de ontwikkeling van de Bugatti Veyron Targa. Die moet de snelste open auto ter wereld worden. De volle 400 km/u durft men niet aan dus er wordt een begrenzer ingebouwd waarmee de Veyron Targa overigens gewoon dik over de 300 km/u komt.