AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Wasstraat steeds populairder
Grote wasjes, kleine wasjes...
81
Mensen hebben steeds minder behoefte om hun auto thuis met de hand te wassen. Daarentegen groeit de populariteit van de wasstraat, meldt brancheorganisatie BOVAG die onderzoek deed naar het autowassen.
Vorig jaar zei bijna een kwart van de autobezitters het liefst thuis zijn voertuig te wassen. Tijdens de crisis in 2012 was dat nog 37 procent. Destijds gaf nog geen 30 procent de voorkeur aan de wasstraat, terwijl dat aantal in 2018 is gestegen naar 42,5 procent.
Er blijft ook een grote groep die zijn auto helemaal niet wast. 7 procent van de ondervraagden zegt de auto nooit te wassen. Dat komt neer op ongeveer 600.000 auto's. Het aantal niet-wassers daalt wel. In 2015 had een op de 10 autobezitter geen behoefte aan een glanzende auto.
Lees ook
Nieuws
Dongfeng Box verfrommelt tijdens botsproef, ook T-Cross en DS N°8 stellen teleur
Nieuws
De merkwaarde van Tesla is met maar liefst 35 procent gekelderd
Nieuws
Stelling: 'Ik vind het belangrijk dat mijn volgende auto uit Europa komt'
Nieuws
Start herfstvakantie zorgt mogelijk voor stevige files
Nieuws