Koenigsegg One:1 crasht hard op Nordschleife

's Werelds duurste productieauto in de kreukels

Koenigsegg One:1 crash
Koenigsegg One:1 crashKoenigsegg One:1 crashKoenigsegg One1 crashKoenigsegg One:1 crashKoenigsegg One:1 crash
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Maar dit is wel een heel vervelend bedrijfsongevalletje om aan je baas uit te leggen. Een van de testrijders van Koenigsegg reed vandaag een uiterst kostbare One:1 in de kreukels.

Een tweehonderd meter lang slipspoor op het asfalt van de Nordschleife van de Nürburgring is vandaag de stille getuige van de laatste meters van wat naar verluidt een van de slechts zeven exemplaren van de Koenigsegg One:1 is. 1.360 pk voor 1.360 kilo verklaart de naam van deze Zweedse beul, waar wij twee jaar geleden mee op pad mochten. Aan het begin van de Adenauer Forst van het beruchte circuit verloor de testrijder de macht over het stuur van de One:1 en dat betekent One Less van deze hypercar. De testrijder stapte ongedeerd uit, maar is op zoek naar een nieuwe uitdaging. Gelukkig hebben we de foto's nog.

***UPDATE***

Koenigsegg heeft inmiddels een reactie gegeven op het internet. De Zweedse fabrikant schrijft dat de testrijder na het ongeluk naar het ziekenhuis is gebracht ter controle, maar dat hij dezelfde middag weer huiswaarts ging.

Koenigsegg was uiteraard op het legendarische circuit om te One:1 verder klaar te stomen voor de recordpoging die Koenigsegg met het model wil wagen. Volgens Koenigsegg is dit ongeluk hét bewijs dat het testen van dit soort hypercars gevaarlijk is. De fabrikant zegt uiteraard blij te zijn dat de veiligheidssystemen en de veiligheidsconstructie van de One:1 de bestuurder heftige verwondingen hebben bespaard.

Lezersreacties (74) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.