Volvo’s verkoop in de lift

Plus 11,3 procent

Volvo V60 T6

In de eerste twee maanden van dit jaar noteert Volvo een wereldwijde verkoop van 93.863 auto’s. In vergelijking met dezelfde verkoop een jaar eerder betekent dat een plus van 11,3 procent.

Met 49.195 Europese Volvo’s blijft ons werelddeel de belangrijkste afzetmarkt voor het Zweedse merk. Dit aantal betekent een groei van 12,9 procent, de grootste stijger voor het merk. In februari leverde Volvo 23.000 auto’s af aan Europese klanten; 490 auto’s meer dan in februari 2018. In China groeide de verkoop 2,2 procent in vergelijking met de eerste twee maanden van vorig jaar. In totaal ontvingen 18.473 Chinezen dit jaar de sleutels van hun nieuwe Volvo. Ook in Amerika en in ‘de overige markten’ noteerde Volvo percentages in de plus. 

De XC60 was in februari wederom de populairste Volvo. De totale jaarverkoop voor 2019 staat tot nu toe op 28.223. De XC40 en XC90 volgen met verkoopaantallen van respectievelijk 16.289 en 12.272 stuks. Bij de V40 speelt zijn leeftijd blijkbaar nog geen grote rol, want met 9.117 verkochte auto’s blijft hij voorlopig nog populairder dan de gloednieuwe V60 (7.946 stuks).

In Nederland werden dit jaar tot nu toe 3.677 auto’s geleverd. Bij ons was de V60 juist het populairst met 1.045 stuks. De V40 volgt met 946 exemplaren. Van de SUV’s was de XC40 het bestverkocht met 823 auto’s. De wereldwijd populairste Volvo van 2019, de XC60, staat bij ons op de vierde plek met 500 exemplaren.

PRIVATE LEASE Volvo

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.