'Volvo wil meer auto's online verkopen'

Volvo XC90
Het succes van de XC90 First Edition smaakt bij Volvo naar meer: het Zweedse merk wil meer auto's via internet verkopen.

Saleschef Alain Visser zegt in een interview met persbureau Reuters: "We willen al onze modellen op alle continenten via internet aanbieden. Uit onderzoek blijkt dat onze klanten klaar zijn voor de online-aankoop van een auto. Het gaat ze niet zozeer om het halen van voordeel, als wel het omzeilen van het onderhandelingsproces dat altijd bij de dealer plaatsvindt."

Visser stelt de dealers tegelijkertijd gerust: "Dealers hoeven niet bang te zijn dat we hen hiermee in de nabije toekomst buitenspel zetten. De uiteindelijke levering van de auto's zal gewoon via een bestaande dealer plaatsvinden."

Volvo verkocht een speciale First Edition van de XC90 alleen online. Binnen 47 uur waren alle 1.927 wereldwijd beschikbare exemplaren uitverkocht.

Tot slot heeft Visser ook bevestigd wat wij op de salon van Parijs al opvingen: het merk zal vanaf 2016 jaarlijks nog maar op drie grote autoshows staan. Dat gaat dan om de salon van Genève, de NAIAS in Detroit en een autoshow in China.

PRIVATE LEASE Volvo

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.