AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo C30: 2,0-liter voor 20 mille
50
Volvo heeft voor de C30 de 1.6-benzinemotor geschrapt. De 2,0-liter benzinemotor met 145 pk is nu de instapper en die begint al bij 19.995 euro. Samen met de T5 is dit de keus die er voortaan is op het gebied van benzinemotoren.
Volvo zet de C30 2.0 als Advantage al voor 19.995 euro in de prijslijst, dat was voorheen de prijs van een 1.6 benzine met 100 pk, nu heb je voor hetzelfde geld bijna anderhalf keer zo veel vermogen.
De 2.0 is er ook 2.0F die op bio-ethanol loopt, verder is de C30 qua motorenaanbod behoorlijk uitgekleed. Alleen de T5 staat nog in de prijslijst, de 1.8 en de 2.4 met 170 pk zijn al lang vervallen.
Ook nieuw is dat de D2 Drive met start-stop leverbaar is. Die technologie was al beschikbaar voor de oude 1.6 diesel maar nog niet voor de nieuwe 1.6 zelfontbrander met 115 pk. De D3 met vijfcilinder (150 pk) en de D4 met 177 pk waren er al langer.
Ook nieuw is dat de D2 Drive met start-stop leverbaar is. Die technologie was al beschikbaar voor de oude 1.6 diesel maar nog niet voor de nieuwe 1.6 zelfontbrander met 115 pk. De D3 met vijfcilinder (150 pk) en de D4 met 177 pk waren er al langer.
De D2 Drive met start-/stop begint bij 26.595 euro.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Forever young: met deze moderne auto’s zonder opvolger blijf je altijd bij de tijd
Reportage
Zo ruim interpreteert Volvo de C met de C30 en C40: de laatste echte was natuurlijk de Volvo C70
Praktijkervaring
Praktijkervaring Volvo C30: eigenaren over opvallend gestileerde Zweed
Op Zoek Naar