AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Transporter in het nieuw
128
Volkswagen trekt de nieuwe designtaal door naar de bedrijfsauto's. De vernieuwde Transporter krijgt een neus in de stijl van de nieuwe Polo.
Behalve de uiterlijke vernieuwingen, voert VW ook wijzigingen onderhuids door. De 2.0 TDI commonrail vervangt de 1.9 TDI. De vermogens bedragen 84, 102, 140 en 180 pk. Geen vijfcilinders meer dus. Deze nieuwe motoren voldoen aan de Euro 5 normen. Ook de zeventraps DSG doet zijn intrede op de bestelbus.
Nieuw op de Transporter is het ESP met hillholdfunctie om het wegtrekken vanuit stilstand op een helling makkelijker te maken. Ook de side assisthulp wordt leverbaar op de bestelauto. Ook voor de Caddy staan wijzigingen op stapel, niet lang geleden kwamen foto's van een ingepakt exemplaar voorbij.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Autotest

Van bloemistenbus tot V6-monster: Daan bouwt ultieme T3 én ook nog Subaru-Porsche 356
Nieuws

Elektrische Volkswagen Transporter Taxi gaat duizenden Nederlanders thuisbrengen
Nieuws

Volkswagen Transporter eHybrid: ruim 50 km elektrisch bereik vanaf bijna €47.000
Nieuws

Volladen met een vorkheftruck: Volkswagen e-Transporter als pick-up!



