Volkswagen ID.X Performance is 558 pk sterke ID.7

Dik uitgebouwde voorbode

Volkswagen ID.X Performance

Net als elk ander ID-model van Volkswagen krijgt ook de elektrische Volkswagen ID7 een sportieve topversie. Met deze ID.X geheten aandachtstrekker blikt Volkswagen op enigszins overdreven wijze vooruit op zo’n sportieve ID7 GTX.

Volkswagen kondigde voor de IAA al een GTX-versie van de ID7 aan, maar het merk besloot de onthulling ervan uit te stellen. Als zoethoudertje heeft Volkswagen tijdens het ID-equivalent van het niet meer bestaande GTI Treffen deze ID.GTX getoond.

Twee elektromotoren voor ID7 GTX

Hij heeft twee elektromotoren die samen maar liefst 558 pk leveren en alle vier de wielen aandrijven. Daarmee geeft de ID.GTX een krachtig signaal over wat je van een ID7 GTX kunt verwachten. In heel grote lijnen. We verwachten namelijk niet dat de productieversie in net zulke hoge mate volgehangen zal zijn met uitbundig spoilerwerk. De GTX-uitvoeringen van auto’s als de ID4 zijn dat immers ook niet. De 558 pk die Volkswagen opgeeft, zal waarschijnlijk meer zijn dan een uit de lucht gegrepen getal. Kijk niet gek op als de ID7 GTX – of een nog krachtiger derivaat daarvan – over een dergelijke hoeveelheid elektro-pk’s zal beschikken. Op de achteras zit volgens de Duitsers een sperdifferentieel.

Breder en lager

Volkswagen heeft de spoorbreedte van de ID7 voor de ID.X vergroot met 8 centimeter en een set sportveren legt de showauto 6 centimeter dichter bij het asfalt dan een conventionele ID7. De auto staat op 20-inch lichtmetaal met centrale wielmoer met daaromheen banden in de breedtemaat 265. Meer verschillen met een normale ID7? Zeker. Zo zijn de achterlichten donkerder uitgevoerd en zijn in het interieur onder meer kuipstoelen en een extra 17-inch display geplaatst.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (98)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.