Volkswagen Golf komt elektrisch nóg wat verder dan verwacht
Tweede verhoging
De vernieuwde Volkswagen Golf zou als plug-in hybride volledig elektrisch zo'n 100 km ver komen, maar onlangs werd dat getal naar boven bijgesteld. Nu blijkt zijn elektrische actieradius zelfs nog ietsje groter.
Bij de presentatie van de gefacelifte Volkswagen Golf eerder dit jaar spraken de Duitsers over een maximale elektrische actieradius van zo'n 100 km voor de plug-in hybride Golf eHybrid. Dat was al een hele verbetering ten opzichte van de 60 km vóór de facelift, maar even later bleek dat het WLTP-bereik met 125 km nog hoger lag. Opvallend genoeg moest de Golf daarmee nog zijn meerdere erkennen in de nieuwe Passat eHybrid en Tiguan eHybrid, maar dat blijkt toch niet het geval.
Volkswagen communiceert nu opnieuw een nog hogere actieradius. De Golf eHybrid moet het tot 142 km elektrisch uithouden volgens de WLTP-testcyclus. We hebben het vermoeden dat het daar nu echt bij blijft. Overigens geldt deze actieradius voor de 204 pk sterke uitvoering, die voorlopig nog even enkel als 50 Edition in de prijslijst staat. De 272 pk sterke Golf GTE schopt het tot 131 km met een vol 19,7-kWh accupakket.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Golf 1.5 eHybrid GTE | Automaat | Panoramadak | Navigatie | Apple Carplay / Android Auto | Trekhaak Inklapbaar | Digital Cockpit | Advanced Keyless | Heads-up Display | Stoel- Stuurverwarming | Lichtmetalen Velgen |
- 2024
- 10.295 km

Volkswagen Golf GTE 1.5 TSI eHybrid 272pk DSG Automaat Trekhaak, 360 camera, Panoramadak, Black Style, Adaptive cruise control, Navigatie, Achteruitrijcamera
- 2025
- 16.084 km

Volkswagen Golf Life Edition 1.5 TSI eHybrid 204pk DSG Automaat Adaptive cruise control, Achteruitrijcamera, LED koplampen, Stuurwiel verwarmd, Parkeersensoren
- 2025
- 3.822 km
Lees ook

Volkswagen Golf II tegen muur geramd: 'Enorm verschil met nu'

Volkswagen Golf R doet er nog een schepje bovenop

Plug-in hybride Volkswagen Golf presteert elektrisch al bijna hetzelfde als eerste e-Golf

Volkswagen Golf GTI Edition 50: ‘Tijd op Nordschleife zou nog 2 tot 3 seconden sneller kunnen’


