AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vierwielbesturing voor top-Laguna
49
Een echte topper ontbrak nog in het Laguna-gamma, maar Renault brengt daar nu definitief verandering in met de GT-versie van deze populaire middenklasser. Het 'unique selling point' van de Laguna GT is z'n vierwielbesturing.
De Renault Laguna GT komt met twee motoriseringen: een 2,0-liter turbo met 205 pk (verwant aan de motor uit de Mégane RS) en een 2,0-liter diesel met 180 pk. Bij snelle dieselmodellen van Renault is het altijd maar afwachten of ze ook naar Nederland komen. De importeur kon ons hier op dit moment nog geen uitsluitsel over geven.
Renault koppelt beide motoriseringen aan een zesbak. De vierwielbesturing behoort tot het nieuwe Active Drive systeem. Dit bevordert volgens Renault niet alleen het rijplezier, ook het weggedrag is een stuk veiliger.
Dat je in iets speciaals rijdt, zie je aan de speciale 18 inch lichtmetalen wielen en de aangepaste bumperpartij. Binnenin zijn er geperforeerde aluminium, donker leer, een sportieve versnellingspook en een speciaal stuurwiel.
Renault belooft concurrerende prijzen en net als bij de andere Laguna's drie jaar (of 150.000 kilometer) garantie. Renault onthult de Laguna GT op de Autosalon van Genève, later dit voorjaar staat de top-Laguna in de showrooms.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze Renault Laguna is ook alweer 25 – en zeldzaam!
Op Zoek Naar
Geen SUV Coupé maar een echte coupé! Deze fraaie occasions kosten minder dan €10.000
Praktijkervaring
Praktijkervaring Renault Laguna III: Driemaal …
Nieuws