Vierwielbesturing voor top-Laguna

Renault Laguna GT
Renault Laguna GTRenault Laguna GTRenault Laguna GTRenault Laguna GTRenault Laguna GTRenault Laguna GT
Een echte topper ontbrak nog in het Laguna-gamma, maar Renault brengt daar nu definitief verandering in met de GT-versie van deze populaire middenklasser. Het 'unique selling point' van de Laguna GT is z'n vierwielbesturing.
De Renault Laguna GT komt met twee motoriseringen: een 2,0-liter turbo met 205 pk (verwant aan de motor uit de Mégane RS) en een 2,0-liter diesel met 180 pk. Bij snelle dieselmodellen van Renault is het altijd maar afwachten of ze ook naar Nederland komen. De importeur kon ons hier op dit moment nog geen uitsluitsel over geven.
Renault koppelt beide motoriseringen aan een zesbak. De vierwielbesturing behoort tot het nieuwe Active Drive systeem. Dit bevordert volgens Renault niet alleen het rijplezier, ook het weggedrag is een stuk veiliger.
Dat je in iets speciaals rijdt, zie je aan de speciale 18 inch lichtmetalen wielen en de aangepaste bumperpartij. Binnenin zijn er geperforeerde aluminium, donker leer, een sportieve versnellingspook en een speciaal stuurwiel.
Renault belooft concurrerende prijzen en net als bij de andere Laguna's drie jaar (of 150.000 kilometer) garantie. Renault onthult de Laguna GT op de Autosalon van Genève, later dit voorjaar staat de top-Laguna in de showrooms.
Video

Lezersreacties (49)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.