AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vanquish S V12: 60 pk extra
Aston Martin stelt de Vanquish S V12 voor. Dit model heeft 60 pk méér dan de standaard Vanquish; de S is daarom net iets sneller. Daarmee is het de snelste productie-Aston Martin tot nu toe.
Aston Martin stelt de Vanquish S V12 voor. Dit model heeft 60 pk méér dan de standaard Vanquish; de S daarom net iets sneller dan zijn. Het is de snelste productie-Aston Martin tot nu toe.
Aston Martin stelt de Vanquish S V12 voor aan het publiek op de Autosalon van Parijs. De auto heeft net als de normale Vanquish een 6,0-liter V12 motor. In de S-versie levert die echter geen 460 maar 520 pk. Het maximum koppel is toegenomen van 543 Nm naar 577. De sprint van 0 naar 100 van de Vanquish S V12 gaat in 4,8 seconden. Wie dan gas blijft geven zit exact 5 seconden later op de 160 km/u. De topsnelheid van de S is 321 km/u. De normale Vanquish stopt bij 306 km/u. Om dit te bereiken is de cilinderkop aangepast en is het motormanagementsysteem veranderd.
Volgens Ulrich Bez, chief executive officer bij Aston Martin is vol lof over de nieuwe S: "De komst van de Vanquish S betekent zeker niet het einde van de Vanquish. Deze uitvoering maakt de Vanquish alleen maar specialer. De nieuwe Vanquish S is niet alleen de snelste Aston Martin ooit, maar ook de best sturende."
De Vanquish S onderscheidt zich van de minder krachtige variant door de van rondere grille, en de aërodynamische 'splitter' aan de voorzijde, die zorgt voor meer stabiliteit op hogere snelheden. Aan de achterzijde is de achterklep opnieuw ontworpen om de balans en stabiliteit te waarborgen. Bovendien vermindert door de nieuwe klep de Cw-waarde met 0,1.
Tot de onzichtbare aanpassingen behoren een gewijzigde stuurgeometrie, en een standaard Sports Dynamics pakket. Dat omvat een sportievere afstelling van de vering, besturing en remmen. Ook het remsysteem is voor de Vanquish S aangepakt: aan de voorzijde zitten remschijven met een diameter van 37,8 cm in plaats van 35,5 cm. Achter zitten net als bij de Vanquish exemplaren met 33 cm diameter. Ze zijn echter wel 2 mm dikker.
Sinds de introductie van de Vanquish V12 heeft Aston Martin daarvan 1.500 exemplaren gebouwd.
Volgens Ulrich Bez, chief executive officer bij Aston Martin is vol lof over de nieuwe S: "De komst van de Vanquish S betekent zeker niet het einde van de Vanquish. Deze uitvoering maakt de Vanquish alleen maar specialer. De nieuwe Vanquish S is niet alleen de snelste Aston Martin ooit, maar ook de best sturende."
De Vanquish S onderscheidt zich van de minder krachtige variant door de van rondere grille, en de aërodynamische 'splitter' aan de voorzijde, die zorgt voor meer stabiliteit op hogere snelheden. Aan de achterzijde is de achterklep opnieuw ontworpen om de balans en stabiliteit te waarborgen. Bovendien vermindert door de nieuwe klep de Cw-waarde met 0,1.
Tot de onzichtbare aanpassingen behoren een gewijzigde stuurgeometrie, en een standaard Sports Dynamics pakket. Dat omvat een sportievere afstelling van de vering, besturing en remmen. Ook het remsysteem is voor de Vanquish S aangepakt: aan de voorzijde zitten remschijven met een diameter van 37,8 cm in plaats van 35,5 cm. Achter zitten net als bij de Vanquish exemplaren met 33 cm diameter. Ze zijn echter wel 2 mm dikker.
Sinds de introductie van de Vanquish V12 heeft Aston Martin daarvan 1.500 exemplaren gebouwd.
Plaats een reactie