Vanderhall Navarro is elektrisch offroadspeelgoed
Dik 300 pk
Vanderhall Motor Works is een Amerikaanse fabrikant van driewielers die zijn portfolio uitbreidt met de Navarro, een elektrische offroader met een behoorlijke retro-uitstraling. De Navarro zou in 2022 daadwerkelijk op de menukaart van Vanderhall moeten staan.
De Vanderhall Navarro is een volledig elektrisch aangedreven offroad die zo weggereden lijkt uit een Baja 1000-race. Uitgebreide technische specificaties houdt Vanderhall Motor Works nog even onder de pet, al strooit het bedrijf wel alvast wat cijfers rond die een indicatie geven van waar de Navarro toe in staat moet zijn.
De Navarro zou vier elektromotoren moeten krijgen die samen goed zijn voor een vermogen van meer dan 300 pk en zo'n 680 Nm koppel. De Navarro krijgt een accupakket van 60 kWh waarmee de elektrische pretmachine een actieradius van ruim 320 kilometer moet kunnen halen. Vanderhall geeft de Navarro standaard een 6 kW-boordlader. De topversie van de Navarro staat op 18-inch lichtmetaal waar 35 inch grote offroadbanden omheen zijn gevouwen. Dankzij vierwielsturing, individueel aangestuurde elektromotoren en veerwegen van grofweg een halve meter moet de Navarro op slecht begaanbaar terrein z'n mannetje staan.
Vanderhall Navarro (interieur)
Zowel vanbinnen als vanbuiten is de Navarro overgoten met een retro designsaus. Het dashboard oogt met z'n uit drie klokken bestaande instrumentarium en z'n subtiele knoppeneiland met ogenschijnlijk verchroomde schakelaars in ieder geval vrij klassiek. Een indicatieprijs geeft Vanderhall nog niet vrij.
Vanderhall Venice
Vanderhall bouwt tot op heden alleen driewielers, voertuigen als de Laguna, Venice (foto 4 en 5) en Carmel. Van de Venice heeft Vanderhall ook een elektrische variant op de menukaart staan: de Edision 2. Vanderhall zegt meer te zijn dan slechts een fabrikant van driewielers. Als de Navarro omstreeks 2022 te bestellen is, voegt het bedrijf daadwerkelijk de daad bij het woord.