Vanafprijs Peugeot e-Partner en Citroën ë-Berlingo bekend
Elektrische busbroeders
Peugeot en zustermerk Citroën maken gelijktijdig bekend wat hun elektrische bestelbusjes, respectievelijk de e-Partner en ë-Berlingo Van, minimaal moeten kosten.
Peugeot en Citroën betreden de nog betrekkelijk dun bezaaide markt van compacte elektrische bestelbusjes met de Peugeot e-Partner en Citroën ë-Berlingo Van. Beide busjes hebben een aandrijflijn die we onder meer van de Peugeot e-208 en Citroën ë-C4 kennen: een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor drijft de voorwielen aan en trekt stroom uit een 50 kWh groot accupakket. Bij zowel de Peugeot e-Partner als de Citroën ë-Berling Van is de maximale actieradius 275 km. Bijladen kan met de standaard 11 kW driefasenlader, maar ook met 100 kW aan een snellader. In dat laatste geval ben je een halfuurtje bezig om de accu van leeg naar 80 procent vol te krijgen.
De Peugeot e-Partner en Citroën ë-Berlingo Van komen in twee lengtematen op de markt. De Standard (e-Partner) of M (ë-Berlingo) is 4,40 meter lang een heeft een laadvolume van 3,8 kubieke meter. De Long (e-Partner) of XL (ë-Berlingo) is 4,75 meter lang en slokt 4,4 kuub op. Bij allebei die maten mag je tot 825 kilo lading achterin verstouwen en kun je maximaal 750 kilo trekken.
Niet alleen de technische specificaties van de Peugeot e-Partner en Citroën ë-Berlingo Van zijn identiek, dat geldt ook voor de vanafprijs. Die ligt voor de Peugeot en de Citroën op € 26.090 exclusief. Dan heb je onder meer standaard voorzieningen aan boord als een heuvelstartassistent, bluetoothconnectiviteit en een usb-aansluiting. Als optie zijn er cruisecontrol, airconditioning, het 10-inch infotainmentscherm en een head-up display. Bestellen van de Peugeot e-Partner en Citroën ë-Berlingo Van kan per direct, de eerst exemplaren van de e-Partner worden eind oktober verwacht. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de Citroën ë-Berlingo Van.
Lees ook

Productie elektrische busjes Stellantis naar Britse Ellesmere Port

Toyota-importeur haalt retro-EV Microlino naar Nederland

Dit is de Lexus LBX: helemaal nieuw, bijzonder compact

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (18) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.