AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vanaf 2008 Chinese hybride GM
General Motors gaat vanaf volgend jaar een hybride auto in China produceren. Het concern gaat de auto onder meer inzetten tijdens de Olympische Spelen in Peking.
Dat meldt Automotive News. General Motors heeft gekozen voor een bestaande Ecotec benzinemotor en voegt hier de hybridetechnologie aan toe. Met de auto wil het concern de Chinese overheid en bevolking tonen dat het net als Toyota milieuvriendelijke technologie in huis heeft.
Toyota waagde zich in 2005 aan de productie van de Prius voor de Chinese markt. Een succes is de Prius bepaald niet geworden: Toyota heeft tot nu toe slechts 2.000 exemplaren verkocht. Een van de redenen hiervoor is dat de Chinese overheid geen subsidies verstrekt aan de kopers van hybride auto's.
Ook General Motors heeft bescheiden ambities: in 2013 verwacht het concern jaarlijks 14.000 Chinese hybrides te maken. Een belangrijke reden voor deze voorzichtige schatting is de prijs: de hybride technologie maakt de auto's 2.000 dollar duurder dan een vergelijkbare benzineauto.
Toyota waagde zich in 2005 aan de productie van de Prius voor de Chinese markt. Een succes is de Prius bepaald niet geworden: Toyota heeft tot nu toe slechts 2.000 exemplaren verkocht. Een van de redenen hiervoor is dat de Chinese overheid geen subsidies verstrekt aan de kopers van hybride auto's.
Ook General Motors heeft bescheiden ambities: in 2013 verwacht het concern jaarlijks 14.000 Chinese hybrides te maken. Een belangrijke reden voor deze voorzichtige schatting is de prijs: de hybride technologie maakt de auto's 2.000 dollar duurder dan een vergelijkbare benzineauto.
Plaats een reactie
Lees ook
Autotest
Test: Toyota bZ4X (2025) - Rijden met bijgepunte EV die klaar is voor 2026
Achtergrond
Te snelle elektrificatie grootste boosdoener problemen EV's en PHEV's, maar ook ADAS speelt rol
Autotest
Stef kan niet zonder Volvo: zes fraaie klassiekers en voor dagelijks gebruik een XC40
Reportage
Deze klassieke Alfa Romeo kent bijna niemand en klinkt als een Volvo 240
Nieuws