AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ultima: binnenkort in Nederland?
Van der Kooi Sportscars, ook bekend van Lotus en Noble wil nu ook de Ultima Can Am op de Nederlandse markt brengen. Eerst peilt het bedrijf uit Lochem het enthousiasme onder de Nederlanders.
Van der Kooi Sportscars, ook bekend van Lotus en Noble wil nu ook de Ultima Can Am op de Nederlandse markt brengen. Eerst peilt het bedrijf uit Lochem het enthousiasme onder de Nederlanders.
"Voor de prijs van een bovenmodale middenklasser, koop je een ultieme supersportwagen," aldus Van der Kooi. De importeur houdt de prijs van de Ultima laag omdat de auto in onderdelen naar ons land wordt gehaald en hier in elkaar wordt gezet.
De Ultima is voorzien van een in het midden geplaatste Chevrolet Small Block V8 die is voorzien van een vermogen dat naar wens ligt tussen den 350 en de 685 pk; ook kan worden gekozen tussen een handgeschakelde vijf- en zesbak die Porsche afkomstig is. In combinatie met een gewicht van 985 kilo kan de Ultima Can-Am in zijn meest krachtige configuratie in 2,8 seconden van 0 naar 100 en vanuit stilstand naar 160 en weer tot stilstand in 9,8 seconden. De top ligt volgens Van der Kooi 'ver boven de 290 km/u'. De Can-Am is exact vier meter lang, 1,85 meter breed, slechts 1,07 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,56 meter.
De Ultima Can-Am is van Britse makelij. Ultima heeft ook de GTR in zijn programma. Dat model is de eerste supersportauto die erin is geslaagd om de sprint van 0 - 160 -0 km/u in een tijd onder de tien seconden te voltooien.
Plaats een reactie