Uitbreiding voor GTO Magazine

GTO-Event Alexandrium Shoppin Center
De herlancering van AutoWeeks GTO Magazine is zo'n groot succes, dat uitgever Sanoma heeft besloten het in 2014 niet drie, maar vier keer op de markt te brengen.

Na ruim drie jaar afwezigheid keerde GTO Magazine dit voorjaar terug in de schappen, met succes. Ook werd het glossy blad onderdeel van het jaarabonnement op AutoWeek, een combinatie die goed is ontvangen en van GTO Magazine de hoogste in oplage binnen het supercar-bladensegment heeft gemaakt.

De huidige totale oplage van gemiddeld circa 55.000 verkochte exemplaren in meteen al het eerste jaar na de herlancering, wordt gezien als een kans het merk GTO verder uit te breiden. Het magazine wordt in 2014 een kwartaalblad en zal dus niet drie, maar vier keer gaan verschijnen. Ook wordt het komend jaar rondom GTO onder meer een website, tablet-app, social media en een YouTube-kanaal gelanceerd. GTO wordt daarmee neergezet als een nieuw automotive media-merk, waarvoor het huidige redactieteam van AutoWeek verantwoordelijk zal zijn.


Sinds begin oktober ligt GTO Magazine nummer 3 in de winkels.