AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Twinturbo V6 voor raceversie van Honda CR-Z
14
Weinig kans dat we 'm ooit op een Europees circuit tegen gaan komen maar desondanks de moeite van het vermelden waard: de hybride Honda CR-Z met twinturbo V6-motor.
Moet de gewone Honda CR-Z het doen met een bescheiden vierpits 1.5-je van 114 pk, de met een dikke bodykit opgetuigde raceversie van de Japanse coupé krijgt een in het midden geplaatste 2,8-liter V6 met dubbele turbo aangemeten, gebaseerd op het blok dat dienst doet in de Le Mans LMP2-klasse. De benzinemotor levert 300 pk, de elektromotor kan daar nog maximaal 50 kW (68 pk) aan toevoegen. Honda heeft de CR-Z GT ontwikkeld in samenwerking met vaste racepartner Mugen. De auto staat ingeschreven als Team Mugen/M-Tec.
De raceversie van de Honda CR-Z maakt 27 juli z'n debuut in de GT300-klasse tijdens de vierde ronde van de Japanse Super GT Series.