Prijzen en specs vernieuwde Honda CR-Z

Honda CR-Z 2014
In Parijs konden we kennismaken met de opgefriste Honda CR-Z. Het krachtkuurtje was al bekend, nu kunnen we ook een lichtje laten schijnen op z'n prestaties en z'n prijskaartje.

De kleine hybride coupé van Honda stond met een subtiel aangepast uiterlijk op de Autosalon van Parijs al in de schijnwerpers. Het vermogen van de Honda CR-Z stijgt met tien procent naar 137 pk. Ook het koppel neemt toe, en wel met 9 procent naar 190 Nm. De coupé kon voorheen op enige kritiek rekenen vanwege z'n beperkte sportiviteit, maar daar hoopt Honda nu verandering in te brengen.

Het toegenomen vermogen resulteert bij de CR-Z S in een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 9,0 seconden, daarmee snoept hij bijna een volle seconde af van de tijd van z'n voorganger. De luxere modellen, de Sport en de GT doen er door hun ruimere uitrusting en daarmee iets hogere gewicht respectievelijk 9,1 en 9,3 seconden over. De topsnelheid blijft met 200 km/h ongewijzigd. Het nieuwe lithium-ion batterijpakket levert z'n elektriciteit sneller aan de elektromotor, wat voor Honda reden genoeg was om een Sport Plus-knop te monteren. Wanneer deze is ingedrukt levert de CR-Z vijf seconden lang een dosis extra kracht indien het pedaal helemaal wordt ingedrukt. Zowel in de Eco-, Normal- als Sport-modus is het systeem te activeren.

Wat uiterlijk betreft zijn de wijzigingen minimaal. De CR-Z krijgt een nieuwe voorbumper waardoor de grille iets kleiner uitvalt en de diffuser aan de achterzijde krijgt een ander ontwerpje met zich mee. De Sport-uitvoering is vanaf nu standaard uitgerust met cruise control, elektrisch inklapbare spiegels, en een verlichting- en regensensor.

Wie de GT-uitvoering bestelt, krijgt een CR-Z die op 17-inch lichtmetaal is gezet. Een uitgebreid audiosysteem met 360 Watt subwoofer wordt meegeleverd in het zwart-rode interieur dat in een combinatie van stof en leder is uitgevoerd. Optioneel is volledig zwart-lederen bekleding te krijgen, datzelfde geldt voor een panoramadak. Voor de bijtellers onder ons, de CR-Z valt nog altijd binnen de groep van 20 procent. Vanaf 24.990 euro staat de vernieuwde CR-Z S bij je voor de deur. De Sport moet 26.690 euro opbrengen en het topmodel, de GT, mag mee vanaf 29.690 euro.

Lezersreacties (34) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.