Trajectcontroles Woerden en Zeelandbrug weg
Op de Zeelandbrug zijn te weinig snelheidsovertredingen en ongelukken om zo'n controle te rechtvaardigen. "Het gaat om een systeem dat best duur is. Dat ga je ophangen waar je de beste resultaten hebt. We kijken nu naar andere manieren om te controleren, zoals radarcontroles, lasercontroles en onopvallende auto's'', aldus een OM-woordvoerder. Waarom de A12 is afgevallen, is niet duidelijk.
Op twaalf wegen waren trajectcontroles en op tien daarvan komen de controles terug. De vervanging ligt volgens het OM "zeer op schema''.
De apparaten staan al aan op vier plekken: de A2 tussen Utrecht en Amsterdam, de A4 tussen Leiden en Den Haag, de A10 bij Amsterdam-West en de A13 bij Overschie. Begin dit jaar gaan de apparaten aan bij de Westerscheldetunnel, op de A12 bij Den Haag en op de A58 bij Bergen op Zoom. In de tweede helft van het jaar willen de autoriteiten ook zo gaan controleren op de A4 bij Nieuw-Vennep en de A20 bij Rotterdam. Begin volgend jaar moet trajectcontrole worden ingevoerd op de A12 bij Utrecht, maar dat hangt af van de wegwerkzaamheden daar.