Toyota zet MPV Sienna hoger op de poten
Met z'n allen over het zandpad
De Sienna is veruit de meest praktische auto in het Amerikaanse Toyota-gamma. De bijna 5,2 meter lange MPV is dan ook niet het eerste model waarvan je een opgehoogde, meer avontuurlijke variant verwacht. Toch is het de Sienna die een speciale Woodland-behandeling ondergaat.
Toyota stelt in de Verenigde Staten een speciale editie van de Sienna voor: de Woodland Special Edition. Dat is een avontuurlijker uitgedoste uitvoering van de Sienna waarvan de chroomkleurige accenten een paar tinten donkerder zijn uitgevoerd, maar dat is niet het enige. De Sienna is namelijk standaard uitgerust met vierwielaandrijving, al springen de achterwielen pas bij als de situatie daar om vraagt. Op de achteras zit een kleine elektromotor die de wielen hier aandrijft, net als bij de hier niet leverbare vierwielaangedreven versies van onder meer de Prius en Camry.
Toyota geeft de Sienna Woodland Special Edition niet alleen vierwielaandrijving, de MPV staat namelijk ook nog eens hoger op zijn poten. Hoeveel centimeters hij hoger boven de weg staat, geeft het merk echter niet vrij. Meer Woodland-genot komt in de vorm van een trekhaak en achterin de MPV monteert Toyota een 120v-stopcontact om allerhande apparaten mee op te laden. De op 18-inch lichtmetaal staande Sienna krijgt standaard dakrails met dwarsliggers, zwarte Toyota-logo's, een uitgebreid JBL-audiosysteem met twaalf luidsprekers en heuse sportstoelen met speciale stiksels.
De Sienna is in Nederland niet leverbaar en dus komt ook deze Woodland-editie niet naar ons land. Zou een grote MPV van Toyota een welkome aanvulling zijn op het Nederlandse leveringsgamma? Laat het ons weten in de reacties.