Toyota Auris Hybrid modeljaar 2014

Toyota Auris Touring Sports
Toyota neemt de Auris voor modeljaar 2014 nog maar eens onder de loep. De modeljaarwijziging betekent een aantal kleine wijzigingen voor de compacte middenklasser.

De meeste van deze wijzigingen hadden het doel de CO2-uitstoot te verlagen. Door de aanpassingen voldoet de Auris Hybrid nu ook in 2014 aan de eisen voor 14 procent bijtelling.

Om te beginnen is de auto niet langer als Executive leverbaar, het op één na hoogste uitrustingsniveau komt dus te vervallen. De rijkst uitgeruste versie, de Lease Pro, gaat vanaf nu als Lease Plus door het leven. Ook de uitrusting verandert: in plaats van 17 inch meten de wielen nu 16 inch, er is nu standaard een dubbele bodem aanwezig in de laadruimte, de leren bekleding komt te vervallen, de klimaatregeling gaat van twee naar slechts één zone en het JBL-soundsystem wordt vervange door een 'Touch & Go Plus audio system'. Al met al een minder luxe uitvoering dus, maar ook de prijs gaat iets naar beneden: de hatch is in deze uitvoering 580 euro goedkoper, de Touring Sports 330.

Nieuw voor zowel de Lease Plus als de Dynamic- en Lease- uitvoeringen is het trekgewicht, dat nu 345 kg bedraagt. Voorheen mocht er helemaal niets achter een Hybrid gehangen worden. Ook bij de Dynamic en Lease gaan de standaard gemonteerde wielen van 17 naar 16 inch. De prijs stijgt juist iets, in beide gevallen met 250 euro. Gelukkig is er wel goed nieuws voor mensen die alleen maar navigatie willen op hun instapper Aspiration: die zijn niet langer verplicht daar ook cruise control bij te nemen.

Hoewel de wijzigingen onder de naam modeljaar 2014 in de boeken staan zijn ze nu al van toepassing.

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.