AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Torque Vectoring - Cornelis schetst

“Lekker de hoek om.”

5 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Bij rupsvoertuigen is het de gewoonste zaak van de wereld, maar ook bij auto’s kun je het stuurgedrag beïnvloeden door de aandrijfkrachten links en rechts te variëren. Dat klinkt ingewikkeld, maar is het dat ook?

Lezersreacties (5)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Bimmert
Bimmert
  • 1
Wat, geen reacties? Ik moest er even voor gaan zitten, maar het was een interessante uiteenzetting Cornelis!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Absoluut een verduidelijking. Het is fijne techniek om in je auto te hebben. Efficiënter als het remmende tractiecontrole.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Omdat mijn auto volgens Subaru met ''active torque vectoring'' is uitgerust heb ik de uiteenzetting van Cornelis weer aandachtig gevolgd. Overigens, niet voor het eerst. Is m.i. een erg interessante rubriek, zeker voor een technisch analfabeet als ik. In de AW houden ajb!
427v8
427v8
  • 0
Wel heel weinig reacties voor een filmpje waar toch wel veel tijd en moeite van Cornelis in is gestopt.
Anoniem
Anoniem
  • 1
427V8
Waarschijnlijk ontbreekt het steekwoord EV. Vier reacties is inderdaad een onverdiend dieptepunt voor deze geinige rubriek van Cornelis...