Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Top en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NX

57
Top en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NX
Top en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NXTop en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NXTop en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NXTop en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NXTop en flop 2014: McLaren 650S en Lexus NX
  • Roy Kleijwegt
  • Nieuws
29 december 2014 om 15:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Wat was er op autogebied fantastisch aan 2014 en wat kunnen we missen als kiespijn? Het is weer tijd om met de AutoWeek-redacteuren terug te blikken op het afgelopen jaar middels de traditionele Top en flop-lijstjes. Deze keer: Roy Kleijwegt over de McLaren 650S, AutoWeek Live, de Bowler Defender, de Lexus NX, Utrechtse Milieuzones en de 2-serie Active Tourer.

Top 1: McLaren 650S

Als één van eerste journalisten ter wereld op één van de mooiste circuits ter wereld losgaan met de nieuwste supercar van McLaren. De 650S bleek in alles beter dan de 12C en McLaren deed niet bepaald kinderachtig over de hoeveelheid te rijden rondjes op Ascari of de hoeveelheid tijd die je met de auto doorbracht op de openbare weg. Erg prettig, want in dit segment gebeurt het vaak dat je maximaal 3 rondjes op het circuit hebt en op basis daarvan je verhaal moet maken. Nu was het een hele dag knallen met 650 pk.

Top 2: AutoWeek Live

Zoveel mensen, zoveel auto's, zulk mooi weer. Alles leek mee te zitten tijdens de eerste editie van ons eigen event en de respons na afloop was bijna unaniem positief. Met de steun van de volledige top (uit het heden en het verleden) van de Nederlandse autosport werd het een superfeest. De verbeterpunten die er zeker waren nemen we mee voor de editie van komend jaar. Nu nog hopen op mooi weer, want daar hebben we zelf geen invloed op!

Top 3: Defender by Bowler

Ik ben om. Altijd heeft het circuit me meer getrokken dan 'het onverhard', maar een paar rondjes in een Defender op pepmiddelen was genoeg om te zien hoe ontzettend gaaf rallyrijden is. De kick die het geeft om geen enkel moment je stuur in de recht-uit positie te hebben staan en toch loeisnel te gaan, zorgde ervoor dat het eerste hoogtepunt van 2014 al in januari plaatsvond.

Flop 1: Lexus NX

Ik moest niet minder dan 20 auto's testen in 24 uur tijdens de Europese Gouden Stuurwiel-wedstrijd en er zat er maar één bij die echt tegenviel. En dat terwijl de Lexus GS tijdens hetzelfde event twee jaar eerder juist de grootste positieve verrassing was. Bovendien is de huidige IS één van de beste Lexussen ooit. Maar de NX voelt als een verhoogde en opgedofte Auris Hybrid met wat grotere motoren. In dit segment zijn er veel fijnere auto's.

Flop 2: Milieubeleid Utrecht

Een beeld van wat ons te wachten staat als de groene partijen ooit landelijk aan de macht komen. Dwars door alle bestaande regels heen beleid invoeren, wat én schandalig is omdat het sommige mensen extreem benadeelt ("Heeft iemand net vijf jaar gespaard voor een auto waarmee hij niet meer naar huis mag? Gaat iemand zijn bedrijf falliet omdat zijn klanten hem niet keer kunnen bereiken? Tja: jammer, maar schone lucht is niet in geld uit te drukken!") maar ook omdat de regels onzinnig zijn opgesteld omdat ze uitgaan van bouwjaar en niet van de daadwerkelijke uitstoot van een auto. Nederland heeft nota bene de schoonste lucht in ruim honderd jaar.

Flop 3: BMW 2-serie Active Tourer

Wat een moeilijke auto. Qua rijden is-ie best oké, maar hij rijdt niet als een BMW. Volgepakt is het dan nog altijd een luxe auto, maar ook erg duur. Maar met een vrij basale uitrusting blijft er ineens toch erg weinig over, en kun je beter een Golf Sportsvan kopen. Dat is meteen het grote verschil met andere BMW's. Een langzame en kale 3-serie is ook niet imponerend, maar je kunt altijd terugvallen op het rijgedrag en de mooie balans die BMW eigen is. Maar in de 2-serie Active Tourer kan dat niet. Daarbij is het design ook niet erg aansprekend.

Lezersreacties (57) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Sportuitvoeringen van compacte hatchbacks vind je bij bijna elke fabrikant, toch zijn er slechts...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden