en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Top 1: McLaren 650S
Als één van eerste journalisten ter wereld op één van de mooiste circuits ter wereld losgaan met de nieuwste supercar van McLaren. De 650S bleek in alles beter dan de 12C en McLaren deed niet bepaald kinderachtig over de hoeveelheid te rijden rondjes op Ascari of de hoeveelheid tijd die je met de auto doorbracht op de openbare weg. Erg prettig, want in dit segment gebeurt het vaak dat je maximaal 3 rondjes op het circuit hebt en op basis daarvan je verhaal moet maken. Nu was het een hele dag knallen met 650 pk.
Top 2: AutoWeek Live
Zoveel mensen, zoveel auto's, zulk mooi weer. Alles leek mee te zitten tijdens de eerste editie van ons eigen event en de respons na afloop was bijna unaniem positief. Met de steun van de volledige top (uit het heden en het verleden) van de Nederlandse autosport werd het een superfeest. De verbeterpunten die er zeker waren nemen we mee voor de editie van komend jaar. Nu nog hopen op mooi weer, want daar hebben we zelf geen invloed op!
Top 3: Defender by Bowler
Ik ben om. Altijd heeft het circuit me meer getrokken dan 'het onverhard', maar een paar rondjes in een Defender op pepmiddelen was genoeg om te zien hoe ontzettend gaaf rallyrijden is. De kick die het geeft om geen enkel moment je stuur in de recht-uit positie te hebben staan en toch loeisnel te gaan, zorgde ervoor dat het eerste hoogtepunt van 2014 al in januari plaatsvond.
Flop 1: Lexus NX
Ik moest niet minder dan 20 auto's testen in 24 uur tijdens de Europese Gouden Stuurwiel-wedstrijd en er zat er maar één bij die echt tegenviel. En dat terwijl de Lexus GS tijdens hetzelfde event twee jaar eerder juist de grootste positieve verrassing was. Bovendien is de huidige IS één van de beste Lexussen ooit. Maar de NX voelt als een verhoogde en opgedofte Auris Hybrid met wat grotere motoren. In dit segment zijn er veel fijnere auto's.
Flop 2: Milieubeleid Utrecht
Een beeld van wat ons te wachten staat als de groene partijen ooit landelijk aan de macht komen. Dwars door alle bestaande regels heen beleid invoeren, wat én schandalig is omdat het sommige mensen extreem benadeelt ("Heeft iemand net vijf jaar gespaard voor een auto waarmee hij niet meer naar huis mag? Gaat iemand zijn bedrijf falliet omdat zijn klanten hem niet keer kunnen bereiken? Tja: jammer, maar schone lucht is niet in geld uit te drukken!") maar ook omdat de regels onzinnig zijn opgesteld omdat ze uitgaan van bouwjaar en niet van de daadwerkelijke uitstoot van een auto. Nederland heeft nota bene de schoonste lucht in ruim honderd jaar.
Flop 3: BMW 2-serie Active Tourer
Wat een moeilijke auto. Qua rijden is-ie best oké, maar hij rijdt niet als een BMW. Volgepakt is het dan nog altijd een luxe auto, maar ook erg duur. Maar met een vrij basale uitrusting blijft er ineens toch erg weinig over, en kun je beter een Golf Sportsvan kopen. Dat is meteen het grote verschil met andere BMW's. Een langzame en kale 3-serie is ook niet imponerend, maar je kunt altijd terugvallen op het rijgedrag en de mooie balans die BMW eigen is. Maar in de 2-serie Active Tourer kan dat niet. Daarbij is het design ook niet erg aansprekend.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.