AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Tesla Model 3 in prijs verlaagd

Alle versies

Tesla Model 3

Tesla heeft de Model 3 in prijs verlaagd. Het gaat om hetzelfde voordeel voor alle versies.

De Tesla Model 3 is voortaan goedkoper. Voor alle drie de hier nu leverbare varianten vraagt Tesla € 2.000 minder dan voorheen. Die wijziging is reeds doorgevoerd in de configurator van de Model 3. Dat betekent dat je voortaan vanaf € 46.980 een Model 3 voor de deur kunt zetten. Dan heb je de Standard Range Plus, die achterwielaandrijving en een opgegeven actieradius van 448 km heeft. In 5,6 seconden schiet -ie naar 100 km/h.

De vierwielaangedreven Long Range staat daar een stap boven, komt 580 km ver volgens de WLTP-cyclus en heeft 4,4 seconden nodig voor een 0-100-sprint. De prijs voor de Model 3 Long Range bedraagt nu € 56.980. De topversie, de Model 3 Performance, heeft nu een prijs van € 62.980. Daarmee speer je in 3,3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en kom je op één acculading tot 567 km ver (WLTP).

Afgelopen najaar werd bekend dat het rijbereik van de verschillende versies van de Model 3 verbeterd is en dat er enkele andere subtiele wijzigingen zijn doorgevoerd. Zo werd onder meer de opgegeven tijd voor de 0-100-sprint bij de Long Range en Performance iets korter, kwamen er gewijzigde en nieuwe wielen op de bestellijst en gingen enkele uiterlijke details op de schop.

Prijzen Tesla Model 3

UitvoeringActieradiusPrijs
Tesla Model 3 Standard Range Plus448 km€ 46.980
Tesla Model 3 Long Range580 km€ 56.980
Tesla Model 3 Performance567 km€ 62.980

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (99)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Tombaaa
Tombaaa
  • 9
Prima, nog wat scherpere prijzen. Hopelijk zien we ze dit jaar in een paar praktijk- en vergelijkingstests voorbij komen?
L Baeke
L Baeke
  • 14
Tod dat Tesla haar lagere kosten ook aan de klanten gaan doorrekenen. Eenmaal de productie in Berlijn op gang komt verwacht ik nog een rondje prijsverlagingen. Zou het toeval zijn dat Tesla haar prijs verlaagt net op de dag dat Mercedes de prijs van haar EQA (die in hetzelfde prijssegment speelt) bekend maakt?
Anoniem
Anoniem
  • 31
63K voor de M3P... verschil met de Taycan 83K KAAL wordt alsmaar groter... Natuurlijk is die Taycan beter afgewerkt en stuurt dat fijner, maar je moet zoveel bijbetalen... onder de 100K kan eigenlijk niet... terwijl die M3P voor 63K nagenoeg alles heeft, verder rijdt en sneller is: warmtepomp, dubbel glas, stuurverwarming en stoelverwarming overal, elektrische kofferbak, draadloze opladen telefoon etc... Natuurlijk is het geen Porsche, maar komaan, 2x zoveel geld... pfff
BMo
BMo
  • 11
Dat is dan ook gelijk de enige afschrijving die je hebt met je Tesla uit 2019, die nu nog voor nieuwprijzen worden aangeboden.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Wordt nadat het uit Berlijn komt onder de 45K... en dan moet een model 1 nog komen. Alleen eind 2020 of beter 2021 modellen hebben de vermelde extra's allemaal in de update mee met wat hoger bereik ook nog. 2019 model is dan alleen op betere bijtelling interessant...
b0mmel
b0mmel
  • 1
NL Prijzen: SR+ 46.980, LR 56.980, P 62.980
DE Prijzen: SP 39.990, LR 49.990, P 54.990
Er kan dus nog een flink stuk vanaf of zit er in .de een overheidsbonus al in de prijs versleuteld?
BMW 007
BMW 007
  • 15
@ Mitchiep, wat een raar vergelijk, als je een Taycan met een Tesla wilt vergelijken, pak dan een Model S, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar een Taycan is toch totaal een ander segment dan een Model 3. Dat die Taycan 20k duurder is dan een Model 3 is in mijn ogen meer dan te rechtvaardigen. Of vergelijk jij misschien een Golf R met een Mercedes CLS 53 AMG? Zo'n vergelijk maakt toch ook niemand , dus ik snap niet waarom dan wel bij elektrische auto's.
Pex725
Pex725
  • 3
@Tombaa - Op Youtube zijn er al genoeg zulke tests - wordt met de kleine update alleen maar beter
@MITCHIEP - Hoezo een vergelijk met de Taycan? dan denk eerder aan Model S
@Bommel - Precies in DE: 39'990 - 9'000 Umweltbonus = 30'990 Netto !
Denk ook, dat zodra de fabriek in Berlijn staat de prijzen nog eens verder zullen zinken
BMW 007
BMW 007
  • 4
@ Bommel In DE zit in die 39990 euro al 3000 euro Umweltbonus, de federale bonus van 6000 euro dien je nog zelf aan te vragen. Er zit duidelijk nog veel marge op de Model 3, want in BE vragen ze zelfs 47990 euro en hier is niets van bonus te krijgen.
RS2
RS2
  • 4
De prijs is zeker verlaagd omdat de range echt verre van realiteit is...
Ik zal mijn ongezouten M3P update binnenkort geven...
V Tee
V Tee
  • 1
Prima. Wanneer komt de Tesla Model 3 met de nieuwe generatie accu (die eerst en China gebouwd zal worden), is dit een voorbode op de dan waarschijnlijk optredende prijsdifferentiatie, want de inschatting is dat de actieradius bij gelijk volume, maar dus groter capaciteit toeneemt en dus een nieuwe variant, zoiets als Preformance Plus of Long Range Plus zal komen?
Speedy 123
Speedy 123
  • 6
@Hans; ik zit met mijn V8 6.2ltr ook veel gunstiger dan welke opgave dan ook! Zowel in de stad als op de snelweg, deze USA gegevens zijn dus voor mijn auto ZEER bescheiden te noemen, heb ik met een Europese auto nog niet vaak meegemaakt!
Zakloper
Zakloper
  • 1
Ik wacht nog wel even tot ze in Berlijn gemaakt worden. Ze bouwen daar de meest geavanceerde lakstraat ter wereld en de assemblage zal ongetwijfeld vele malen beter zijn dan de tentbouwsels die nu verscheept worden waarbij het nog steeds afwachten is of je een goede krijgt. Voor dat geld wil ik graag enige zekerheid.
Forumtikker
Forumtikker
  • 5
Met een EV is het moeilijker om in de praktijk de WLTP cijfers te halen dat met een ICE, omdat harder rijden dan 100 km/h met een EV meer wordt afgestraft dan met een ICE. En omdat bij een EV de focus al zo op bereik ligt valt het ook nog meer op.
pekkie v
pekkie v
  • 2
heb een paar jaar geleden een artikel gelezen van iemand die met zijn ev , dacht een hyundai ook makkelijk die wltp-cijfers klopte . reed bijna uitsluitend stadsverkeer en laat dat nou net de plaats voor ev's zijn . haalde meer dan 500km op 1 lading
Anoniem
Anoniem
  • 2
Alle waar is naar z'n geld.
Anoniem
Anoniem
  • 5
@ MITCHIEP om 14:21: helemaal eens, alleen je schrijft "die Taycan beter afgewerkt en stuurt dat fijner". Dat eerste klopt, dat tweede niet persé. De afwerking van de Taycan zal gerust beter zijn, maar het weggedrag en stuurplezier is in de Model 3 misschien nog wel beter dan in zelfs de duurste Taycan, de Turbo (LOL) S. Zie Autovisie Supertest van december.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@ RS2, natuurlijk is de praktijkrange veel minder dan WLTP, zeker in de winter. En het is geen haar beter (eerder in tegendeel) bij de Duitse EV's.
Carpe
Carpe
  • 1
Tesla hoeft geen winst te maken om aan geld te komen. Af en toe aandelen uitgeven levert veel meer op met de huidige koers. Ik verwacht nog wel meer prijsverlagingen.
V Tee
V Tee
  • 1
@B0mmel
Wel toevallig dat de genoemde prijzen voor D precies de later genoemde federale subsidie van 6000 euro lager zijn dan in NL. Toeval bestaat niet?
botzz
botzz
  • 2
46.980 euro na de prijs verlaging....Werd hier vorig jaar niet geroepen dat hij 30/35.000 zou gaan kosten?
V Tee
V Tee
  • 6
@botzz
Jazeker, 35.000 USD zonder tax kost ie al. In de USA. Dat sommigen dat volkomen onterecht 1:1 vertalen naar 35.000 EUR zegt meer iets over die vertalers. Anders gezegd, probeer maar eens iets dat hier 10.000 EUR excl tax voor 10.000 USD excl tax aan te mannte brengen, gaat nooit lukken, ondanks dat 1 EUR = 1,20 USD is momenteel. Je zult t nog moeten transporteren, invoertax betalen, distributienetwerk opzetten op inhuren, warehousing opzetten of inhuren, marketing plegen, etc etc en dan nog sales tax.
244 55
244 55
  • 2
... ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van, maar zou het niet mogelijk zijn een versie te maken die niet zo achterlijk snel naar de 100 kan, bijvoorbeeld in 9 of 10 tellen, maar een veel grotere actieradius heeft?
427v8
427v8
  • 0
Bijna 2 jaar geleden, net na de introductie in Nederland, waren de Model 3 prijzen nog lager. Een Dual Motor Long Range uitvoering kon je toen kopen voor 55.600 euro.
A3 White
A3 White
  • 0
@vtee, Jouw rekenen en opsomming loopt niet helemaal lekker. Ik denk dat het heel makkelijk is om iets van €10k voor $10k te verkopen, of het slim is......
Tesla Verkoopt tegen marktprijs, maar deels gedreven door kosten reductie, waarom?, de prijs is altijd €xx.9xx en nooit €xx.1xx.
Losange
Losange
  • 2
Naar mijn idee zie je de Model 3 veel te weinig in het blauw. Ook bij deze grensverleggende auto is het vooral een witte en grijze aangelegenheid ?
b0mmel
b0mmel
  • 4
@losange blauw kost geld, wit is gratis en de typische model 3 rijder is nu eenmaal zuinig
Anoniem
Anoniem
  • 1
Mooi die prijsverlaging. Zal nog wel verder zakken om ruimte te maken voor de Model Y (2021) en Model 3 (2022) uit Berlijn. Dan vallen alle transportkosten en invoerrechten namelijk weg. Bovendien is de FSD optie (ook al koop je hem nu niet, de hardware heb je) voor een particuliere koper heel interessant qua toekomstige afschrijving. Auto blijft veel waard als hij autonoom kan rijden. Meer over het kopen en bezitten van een Model 3 op teslamagazine.
ak2
ak2
  • 2
Goed nieuws dat de Tesla Model 3 steeds betaalbaarder wordt.
Losange
Losange
  • 1
@Bommel, volgens mij slaat dat op alle succesvolle leasemodellen. Blauwe Benzen en BMW's zijn ook zeldzaamheden tegenwoordig. De wegen barsten van de grijze mussen.
Quadrifoglio Verde
Quadrifoglio Verde
  • 3
Als je hem voor een habbekrats in de maand kunt rijden als auto van de zaak, had ik het ook wel geweten. Als ik zelf dit bedrag voor een auto zou moeten neerleggen, werd het toch wat anders. Een Giulia ofzo. En dan ook geen gedoe met laadpalen en actieradius enzo. We zien over 15 jaar dan wel eens weer of en hoe de EV's dan verder ontwikkeld zijn.
JL86
JL86
  • 2
Hier op de Tesla site vanaf zo’n 41-42k te verkrijgen. De Performance kun je nu al voor zo’n 45-47k tweedehands kopen van zo’n 1.5 jaar oud. Dus schrijft inmiddels dus vergelijkbaar af met andere auto’s in deze prijsklasse.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Enige EV die ertoe doet met de Kona, rest is rommel.
Blub67
Blub67
  • 1
Dit is wel een belangrijke prijsverlaging waardoor twijfelaars eindelijk over de streep worden getrokken. Na bijna 4 jaar ontwikkeling van steeds betere en goedkopere accu’s kan er eindelijk een hele nette 4% korting van af. Het wordt steeds goedkoper....
b0mmel
b0mmel
  • 0
@losange ik denk dat bij BMW alle fatsoenlijke kleuren geld kosten ?
.
Zelf voor het eerst na veel blauwe auto’s een grijze auto (Sophisto Grau). Het is eens wat anders ?
450ppm
450ppm
  • 3
@244 55: nee, bij elektrische auto's is het motorvermogen nauwelijks van invloed op de theoretische actieradius. Een sterkere elektromotor is niet minder efficiënt bij lage tot matige vermogensafgifte dan een minder sterke elektromotor. Dat is anders bij brandstofmotoren, waar de relatieve belasting van invloed is op de efficiëntie.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@BMW007, turboro, het vergelijk is niet zo raar gelet op de prijzen, op de (circuit) prestaties en de actualiteit van beide auto’s. Een model S moet eerst een update krijgen voor een vergelijk (vind ik). De plaid versie tzt. Ik ben ook bevooroordeeld met (blauwe) M3P en Porsche ervaringen ?
.
@Joe, M3P wordt ook onderschat als sportauto, eens. Maar de meerprijs in beleving en zeker met (welliswaar dure) extra’s als torq vectoring en 4 wielsturing wordt het echt wel fraaier. Torq vectoring is ook echt als gemis genoemd bij de M3P. Als dat erop komt... ?
.
Hoeveel autofabrikanten zie je trouwens die stelselmatig de prijzen bijsteld en uiteindelijk lager uitkomt voor een betere versie dan voorheen... zie ik graag meer ?
Anoniem
Anoniem
  • 2
"Mijn" Tesla zal de Model 2 (?) zijn. Hatchback, 300 Km real range, 30.000 euro.
b0mmel
b0mmel
  • 5
@e driver: de gemiddelde Porsche bestuurder is een oude man omdat die ze kunnen betalen ?
.
De Model 3 is voor de accountants, saaie bank medewerkers en gedetacheerde it-ers.
.
Nu nog een stereotype voor de BMW rijder, die mag jij verzinnen
Volt
Volt
  • 1
@244 55
Een minder snelle uitvoering kan wel een grotere actieradius hebben maar dat komt dan vooral door o.a. een betere aerodynamica, smallere banden, gewicht, 2WD. Vergelijk de Porsche Taycan en de Turbo S, 484 km versus 416 km met dezelfde accu.
VL 2022
VL 2022
  • 1
Buiten kant redelijk mooi.maar binnen intrieur wat een verschrikkelijke lelijke binnen intrieur zeg daar betaal je dan zo veel geld voor. Welke idiote ontwerper heeft dit verzonnen. Whaa er zit niks meer in ..ja ja weet ik alles gaat via scherm .verschrikkelijke bah .je mag niet met je telefoon en auto rijden..maar dit mag dan wel heeel raar.nee ik wil zoveel mogelijk klokjes, knoppen klein beeldscherm enz enz..veel luxe voor je ogen en geen lege binnen intrieur. Ik sla over voor mij nooit geen tesla. Koreaanse en Japanse auto bouwers die doen het beter..
Miranello
Miranello
  • 4
Lelijke eend dashboard met een Ipad erop geplakt. Neus van een platgeslagen Multipla. Maar gaaf hoor! Nee ik heb hem niet enkel voor de bijtelling, hoe bedoel je?
Ziggoot
Ziggoot
  • 3
Ik vind hem mooi, het is de essentie van een effectieve auto. Stroomlijn, prestaties (ook in het interieur) met minimale franje aan binnen en buitenkant. Vind je dit niet mooi (genoeg) moet je concessies doen op prestaties, verbruik, gebruiksgemak, prijs, ego, kies maar uit.
en dan nog even dit
en dan nog even dit
  • 1
Ware ik tesla zou ik s nadenken over Ryanair jaar of 8 10 geleden die gingen van f€&ck the customer naar Hugh the customer. Ik zou daar die 2 k s op inzetten. Goede service, netjes afleveren en bij klachten snel en efficiënt reageren.. nee ik hoef (nog lang geen) Tesla..
Bernhard54
Bernhard54
  • 2
Als de prijsverlaging maar niet gepaard gaat met een besparing op de stoelen, die schijnen nu al zo slecht te zitten, daar krijg je ongelofelijke rugpijn van, zo heb ik me laten vertellen door zeer betrouwbare bron, daar kom je geheel gebroken uit na een ritje.
Ronald 1256898
Ronald 1256898
  • 6
@berhard50 Stoelen zijn natuurlijk enorm persoonlijk dus dat uw betrouwbare bron de stoelen niet fijn vind zegt alleen dat hij niet even de tijd heeft genomen voor een goede proefrit, of minimaal proefritten. Er zijn zelfs mensen voor wie Volvo stoelen niet goed zitten terwijl die toch hoog aangeschreven staan.
Gubstra
Gubstra
  • 5
Ronald, reageren heeft geen zin. Ik heb Bernhard er al vaak op gewezen dat zijn claim onwaar is. Dit is een klassieke troll die waarschijnlijk uit jaloezie die soort leugens post. Een beetje zielig op zijn leeftijd. Maar ja, dat is vooral zijn eigen probleem.
Tober
Tober
  • 1
Tja we krijgen nu made in China versus made in the USA. Daar zullen best verschillen in kostprijs in zitten. Wellicht ook import belastingen.
L Baeke
L Baeke
  • 3
Smaken verschillen nu eenmaal en hoe gewaagder een ontwerp, hoe meer critici er ook zullen zijn. Zelf vind ik de Model 3 best knap en het interieur straalt rust uit. De afwezigheid van een radiatorrooster past bij dit design, in tegenstelling tot de modellen van sommige andere constructeurs waar de grille ofwel niet meer past maar ze om "historische redenen" toch behouden blijft, of grilles die dermate groot zijn dat ze bij ons in het gezin "het monster" genoemd worden. Anderen zullen zo een groot rooster wellicht de max vinden. Elk zijn ding. Trouwens, gelukkig maar dat niet iedereen een Tesla wilt, Tesla kan nu al de vraag niet volgen met haar productie.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Gubstra, lees de review eens van die geweldige golf van bernhard. De kwaliteit spuit eruit.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Gubstra, lees de review eens van die geweldige golf van bernhard. De kwaliteit spuit eruit.
Kristian
Kristian
  • 5
De Model 3 bezitters hier zullen nooit openlijk toegeven dat hun auto op bepaalde punten toch niet zo geweldig is. Darunna wel, maar die werd vervolgens gelijk voor faker uitgemaakt.
Stoelen van de Model 3 kunnen zeker niet tippen aan de stoelen in mijn 3-serie.
DaRunna
DaRunna
  • 6
@Hanssolo, het zijn prima stoelen, maar echt niet vergelijkbaar met stoelen in een Porsche. Je begint een beetje biased te worden de laatste tijd, merk ik. Zelfs mijn Volo zat echt 10 keer beter, de zijdelinge ondersteuning in de Model 3 is niet super. Vooral als je sportief een bochtje neemt, glijd je snel "naast je stoel". Verder zijn ze wel erg goed in te stellen, maar op de lange ritten merk ik ook echt dat ze minder zijn, dan het hogere segment.
b0mmel
b0mmel
  • 6
Tjonge de teentjes zijn weer wat lang bij de Model 3 fans, heb zelf geen ervaring met de stoelen dus daar kan ik geen bijdrage over geven maar in tegenstelling tot veel Europese merken is er bij Tesla geen keuze uit verschillende stoelen (vaak is er standaard, comfort, sport etc) en niet iedere rug/mens is hetzelfde. Wat de voor een prima is kan voor de andere waardeloos zijn. Hoe je dat voor een ander kunt beoordelen dat snap ik niet...
.
Overigens is dat aanbieden van beperkte keuzes denk ik de kracht van Tesla maar zelf vind ik het nu eenmaal leuk om een auto op maat samen te stellen.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Met de stoelen in de Model 3 heb ik geen problemen, en ik rijd 'sportiever' dan de meeste andere weggebruikers. Ligt natuurlijk ook aan je bouw. Maar het is inderdaad ook niet allemaal alleen maar geweldig. Zo erger ik me kapot aan de automatische ruitenwissers (werken niet met regensensor maar via camera). Dit werkt simpelweg zeer slecht. Zo slecht dat het me af en toe bijna agressief maakt en ik op zo'n moment uitroep dat mijn volgende auto geen Tesla wordt. Maar die ergernis is zo weer verdwenen als het gestopt is met regenen, dan geniet ik weer van het sublieme weggedrag en de instant power en de fantastische audio. Maar perfect is het zeker niet.
Bimmert
Bimmert
  • 2
Ik heb wel ervaring met de Model 3 stoelen en ook ik vind ze echt minder dan de sportstoelen in mijn BMW. Net zoals het hele Model 3 interieur niet mijn ding is. Maar dat weet je als je een Tesla kiest, de kracht ligt op andere punten. Het rijdt goed.
b0mmel
b0mmel
  • 3
@BIMMERT Ja BMW stoelen zitten goed, had in de F11 sport stoelen en heb nu zelfs stoelen die zo uitgebreid te verstellen zijn dat mensen die meerijden het nogal eens ingewikkeld vinden. Heb daarom de zgn. Gentleman Switch uit de 7 serie gemonteerd en gecodeerd en kan nu met een druk op de knop de bediening van mijn stoel de andere stoel besturen. Verder 2 geheugenstanden per sleutel en evt. kun je via iDrive nog handmatig wisselen.
.
Maar goed, luxe went snel en vooral 1 stapje terug is veel moeilijker dan 2 stapjes vooruit. Maar dat wil nog niet zeggen dat een eenvoudigere stoel slecht is.
.
Zoals iemand al aanhaalde: je moet gewoon uitgebreid proef rijden en kijken of de stoel bij je past. Dat gaat natuurlijk wel makkelijker bij een merk dat dealers heeft.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Geen enkele auto is zonder minpunten. De Model 3 stoelen kunnen zeker beter, allereerst in zijdelingse steun (bij wat sportiever gebruik), de deurhendels vind ik niet praktisch, de regensensor via camera MOET inderdaad echt beter maar het is toch overwegend een erg fijne, goed sturende, snelle en met technische hulpmiddelen ondersteunde auto. 1200km naar Italie was heerlijk en stap ik fris uit, mede geholpen door het relaxed reizen met EV. Dat is wel echt een eye-opener geweest (en niet gedacht).
Anoniem
Anoniem
  • 1
@e driver, Porsche meer iets voor playboys... vind ik niet. Kijk, je kunt van nagenoeg elke auto een patser bak maken waarin ik niet gezien wil worden. Van een Kadet tot een Rolls. Zo is er van elke auto ook een nette versie als je het niet volhangt met snelle stickers, knalpijpen alleen voor het geluid of spoilers en velgen die het design geweld aan doen, maar ieder z'n ding. Als je geen Porsche hebt, ga er eens in rijden. Geloof me, wordt je vrolijk van. Dus als je het kunt betalen, beter niet nieuw, vooral niet laten.
.
@Philip, ja rij maar eens een M3P en een Taycan... allebei veel lol met vermogen en sturen hoor... het vergelijk ontstond overigens door de aankondiging van een Taycan basis model van 83K
HansSolo
HansSolo
  • 2
Ik heb nooit de stoelen van de Model 3 vergeleken met die van Porsche, BMW, Volvo of Jaguar. Toch zijn ze prima.
en dan nog even dit
en dan nog even dit
  • 3
ik ben 1,95 en weeg bijna 3 digits. Kan in Golf 7 met Ergo stoelen prima zitten, in de meeste Porsches ook. 718 eigenlijk net paar cm te weinig, 911 prima. VW ID 3 zit geweldig voor mij. Ik pas oprecht niet in een Tesla 3..zit echt k.. te dicht op stuur, korte zitting, waardeloze ergonomie, voor mij..
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
  • 1
Stoelen is iets heel persoonlijk. Ik heb stoelen mee gemaakt in duurdere auto's die niet beter zaten dan in goedkopere auto's. Je kunt stoelen pas echt testen tijdens een lange rit en dat gebeurt dikwijls nooit tijdens een proefrit. Daar heb ik me met die machtige LS500H ook op verkeken...
Anoniem
Anoniem
  • 3
P Buthker, mijn neef is 2.03m. Die zit prima in zijn Model 3. Vraag me toch af hoe oprecht jij bent.
b0mmel
b0mmel
  • 3
@joe king waarom nou weer... neem 10 mensen en zet ze in 10 verschillende stoelen, wedden dat ze niet alle 10 dezelfde kiezen qua zit comfort? Of misschien bij jij wel niet oprecht?
AQUA
AQUA
  • 4
Ik denk dat P Buthker nooit in welke Tesla dan ook zal willen passen. Geeft niet Ieder zijn ding.
X X X
X X X
  • 0
Dit is toch echt een m......n auto hé... Uiterlijk, interieur(dat dasboard, my god... pffff) en dan saai rijden met die elektrische aandrijving...
Gubstra
Gubstra
  • 4
Bommel, wie zou er nu beter weten hoe de stoel zit? Iemand die er dagelijks in rijdt, of een of andere sjappie met een bloedhekel aan Tesla omdat hij bij het stoplicht erdoor is afgedroogd? Maar laat je haat vooral niet beteugelen door ervaringen van mensen die daadwerkelijk in de auto hebben gereden.
b0mmel
b0mmel
  • 2
Oh Gubstra, jij kan beter bepalen of Buthker al dan niet goed zit in een Model 3 omdat de neef van Joe er wél goed inzit ? Knap hoor.
.
En wie is er eigenlijk een sjappie en wat is een sjappie eigenlijk? Ik lig hier dubbel dus kom maar door met meer reacties want je bent erg grappig!
en dan nog even dit
en dan nog even dit
  • 2
Ik weeg 100 kilo ben 1,95 heb hele lange bovenbenen naar verhouding en pas NIET in een tesla 3 voor geen meter. Ja kan best paar km in rijden maar lekker zit t totaal niet. Behalve auto freaks zitten hier ook erg veel pseudo ergo freaks..
Tombaaa
Tombaaa
  • 1
@P Butkher, je weet dat het stuur in alle richtingen elektronisch te verstellen is? Moet wel via dat 'foeilelijke' grote display, auto op de handbrake (via een echt fysiek knopje, uiteinde rechterhendel), met de switch en draaiknopjes op je stuur kun je alle kanten op. Wel eerst de stoel elektrisch verstellen, knopjes aan de zijkant zitting. De instelling kun je automatisch opslaan onder je eigen naam. Handig voor een volgende lange rit. Je kunt ook de instelling 'makkelijk instappen' selecteren, dan gaat alles bij instappen meteen op een ruime instelling. Zet de auto dan op autopilot of Full Self Drive en je kunt tijdens het rijden veilig genieten van het mooie strakke interieur. Wél één hand aan het stuur houden. En rustig blijven, mocht het toch niet meteen fijn zitten. De stoel kun je tijdens het rijden gewoon verstellen ?
b0mmel
b0mmel
  • 0
Waar zit het knopje om de zitting langer te maken voor iemand met lange benen @tombaa? Of komt die met de volgende software update ?
Tombaaa
Tombaaa
  • 2
@Bommel, haha dat is idd lastiger ? Ik krijg wel letterlijk op dít moment de volgende software update binnen trouwens. Maar die zitting zal er niet inzitten
b0mmel
b0mmel
  • 1
Ja dat blijft gaaf bij Tesla @tombaa, lijkt me erg leuk om na zo’n update te zien wat voor nieuwe features je hebt!
Tombaaa
Tombaaa
  • 1
@Bommel, dat is ook zo. Zeker bij de grote updates, zoals meer bereik, snellere sprints, nieuwe indeling of visuals op het 'dashboard' of nieuwe games als dat je ding is. Maar vaak zijn het ook alleen maar 'bugfixes', dan merk je er niet zoveel van. Maar blijft bijzonder voor een auto vind ik zelf.
HansSolo
HansSolo
  • 1
Prijsverlagingen van BEVs zijn goed, steeds meer bereikbaar voor steeds meer mensen.
b0mmel
b0mmel
  • 0
Subsidies op en dan pas volgen de kortingen...
.
Slim en logisch beleid dus ?
Bimmert
Bimmert
  • 0
Zou ook meespelen dat er meer concurrentie is gekomen? Ik ga daar wel vanuit.