Tesla Model 3 in prijs verlaagd
Alle versies
Tesla heeft de Model 3 in prijs verlaagd. Het gaat om hetzelfde voordeel voor alle versies.
De Tesla Model 3 is voortaan goedkoper. Voor alle drie de hier nu leverbare varianten vraagt Tesla € 2.000 minder dan voorheen. Die wijziging is reeds doorgevoerd in de configurator van de Model 3. Dat betekent dat je voortaan vanaf € 46.980 een Model 3 voor de deur kunt zetten. Dan heb je de Standard Range Plus, die achterwielaandrijving en een opgegeven actieradius van 448 km heeft. In 5,6 seconden schiet -ie naar 100 km/h.
De vierwielaangedreven Long Range staat daar een stap boven, komt 580 km ver volgens de WLTP-cyclus en heeft 4,4 seconden nodig voor een 0-100-sprint. De prijs voor de Model 3 Long Range bedraagt nu € 56.980. De topversie, de Model 3 Performance, heeft nu een prijs van € 62.980. Daarmee speer je in 3,3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en kom je op één acculading tot 567 km ver (WLTP).
Afgelopen najaar werd bekend dat het rijbereik van de verschillende versies van de Model 3 verbeterd is en dat er enkele andere subtiele wijzigingen zijn doorgevoerd. Zo werd onder meer de opgegeven tijd voor de 0-100-sprint bij de Long Range en Performance iets korter, kwamen er gewijzigde en nieuwe wielen op de bestellijst en gingen enkele uiterlijke details op de schop.
Prijzen Tesla Model 3
Uitvoering | Actieradius | Prijs |
Tesla Model 3 Standard Range Plus | 448 km | € 46.980 |
Tesla Model 3 Long Range | 580 km | € 56.980 |
Tesla Model 3 Performance | 567 km | € 62.980 |
PRIVATE LEASE Tesla Model 3
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Tesla moet van autoriteiten in VS 158.000 auto's terugroepen
Tesla Model Y met zeven zitplaatsen onthuld
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000
Autoverkoop-top 5 2024: Tesla Model 3 beleeft een topjaar
Elektrische occasions rond de €25.000: Tesla Model 3 de beste keus? Dubbeltest met Polestar 2
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (99)
Reageren







DE Prijzen: SP 39.990, LR 49.990, P 54.990
Er kan dus nog een flink stuk vanaf of zit er in .de een overheidsbonus al in de prijs versleuteld?


@MITCHIEP - Hoezo een vergelijk met de Taycan? dan denk eerder aan Model S
@Bommel - Precies in DE: 39'990 - 9'000 Umweltbonus = 30'990 Netto !
Denk ook, dat zodra de fabriek in Berlijn staat de prijzen nog eens verder zullen zinken




Ik zal mijn ongezouten M3P update binnenkort geven...














Wel toevallig dat de genoemde prijzen voor D precies de later genoemde federale subsidie van 6000 euro lager zijn dan in NL. Toeval bestaat niet?


Jazeker, 35.000 USD zonder tax kost ie al. In de USA. Dat sommigen dat volkomen onterecht 1:1 vertalen naar 35.000 EUR zegt meer iets over die vertalers. Anders gezegd, probeer maar eens iets dat hier 10.000 EUR excl tax voor 10.000 USD excl tax aan te mannte brengen, gaat nooit lukken, ondanks dat 1 EUR = 1,20 USD is momenteel. Je zult t nog moeten transporteren, invoertax betalen, distributienetwerk opzetten op inhuren, warehousing opzetten of inhuren, marketing plegen, etc etc en dan nog sales tax.




Tesla Verkoopt tegen marktprijs, maar deels gedreven door kosten reductie, waarom?, de prijs is altijd €xx.9xx en nooit €xx.1xx.















.
Zelf voor het eerst na veel blauwe auto’s een grijze auto (Sophisto Grau). Het is eens wat anders ?




.
@Joe, M3P wordt ook onderschat als sportauto, eens. Maar de meerprijs in beleving en zeker met (welliswaar dure) extra’s als torq vectoring en 4 wielsturing wordt het echt wel fraaier. Torq vectoring is ook echt als gemis genoemd bij de M3P. Als dat erop komt... ?
.
Hoeveel autofabrikanten zie je trouwens die stelselmatig de prijzen bijsteld en uiteindelijk lager uitkomt voor een betere versie dan voorheen... zie ik graag meer ?

Is de Porsche niet meer iets voor Playboy's?



.
De Model 3 is voor de accountants, saaie bank medewerkers en gedetacheerde it-ers.
.
Nu nog een stereotype voor de BMW rijder, die mag jij verzinnen

Een minder snelle uitvoering kan wel een grotere actieradius hebben maar dat komt dan vooral door o.a. een betere aerodynamica, smallere banden, gewicht, 2WD. Vergelijk de Porsche Taycan en de Turbo S, 484 km versus 416 km met dezelfde accu.














Stoelen van de Model 3 kunnen zeker niet tippen aan de stoelen in mijn 3-serie.


.
Overigens is dat aanbieden van beperkte keuzes denk ik de kracht van Tesla maar zelf vind ik het nu eenmaal leuk om een auto op maat samen te stellen.



.
Maar goed, luxe went snel en vooral 1 stapje terug is veel moeilijker dan 2 stapjes vooruit. Maar dat wil nog niet zeggen dat een eenvoudigere stoel slecht is.
.
Zoals iemand al aanhaalde: je moet gewoon uitgebreid proef rijden en kijken of de stoel bij je past. Dat gaat natuurlijk wel makkelijker bij een merk dat dealers heeft.


.
@Philip, ja rij maar eens een M3P en een Taycan... allebei veel lol met vermogen en sturen hoor... het vergelijk ontstond overigens door de aankondiging van een Taycan basis model van 83K









.
En wie is er eigenlijk een sjappie en wat is een sjappie eigenlijk? Ik lig hier dubbel dus kom maar door met meer reacties want je bent erg grappig!










.
Slim en logisch beleid dus ?

Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.