'Tesla-crash geen fout techniek'
Toeleverancier wast handen in onschuld
Het Israëlische Mobileye, een van de externe toeleveranciers van de autonome systemen van Tesla, heeft als reactie op het voornemen van de Amerikaanse veiligheidsinstantie NHTSA het ongeval te onderzoeken, in een verklaring aan techcrunch.com laten weten dat het huidige Automation Emergency Braking (AEB) alleen werkt tegen kop-staartbotsingen. Daarom is het nog niet in staat om plotseling overstekende voertuigen, zoals het geval was bij de fatale crash in Florida op 7 mei jl, als zodanig te herkennen en er op te anticiperen. Ook Tesla liet eerder weten het incident ten zeerste te betreuren, maar dat "Autopilot steeds beter wordt, maar nog niet perfect is en daarom de alertheid van de bestuurder nog steeds nodig is".
Volgens Mobileye wordt er hard gewerkt aan een Autopilot die wél kan ingrijpen voor zijwaardse impact (Lateral Turn Across Path, LTAP), die begin 2018 op de markt zal komen. Overigens liet hetzelfde Mobileye afgelopen vrijdag weten samen met Intel aan de eerste volledig autonome BMW te gaan werken, die rond 2021 op de markt moet komen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Tesla Model S 85 Base 86%SOH/FREE SUPERCHARGING/CCS/SCHUIFDAK/LUCHTVERING/TREKHAAK
- 2014
- 368.062 km

Tesla Model S 90D Performance 735pk Schuif/kanteldak 21"LM velgen Mooi!
- 2016
- 249.228 km

Tesla Model S Longe Range | WLPT 610KM | Full Self-Driving Autopilot | Luchtvering
- 2019
- 65.848 km
Lees ook

Test: de nieuwe Tesla Model S Plaid is zinloos snel, maar toch is dat ook de grootste grap

Tesla Model S vernieuwd: groter bereik voor dezelfde prijs

Tesla Model S en Model X niet meer nieuw te bestellen

Dit is de vernieuwde Tesla Model S
