Tchau: doek valt voor eerste Fiat Doblò

Bezem door Fiat-gamma

Fiat Doblo Brazilië
Fiat Doblo BraziliëFiat Doblo BraziliëFiat Doblo BraziliëFiat Doblo BraziliëFiat Doblo BraziliëFiat Doblo BraziliëFiat Doblo BraziliëFiat Doblo Brazilië
Heel lang heeft de oer-Doblò het uitgehouden, maar nu mag de eerste generatie van Fiats 'ludospace' eindelijk met pensioen.

De eerste generatie Doblò, die in 2001 op de Nederlandse markt verscheen, ging in 2005 onder het mes. Hij werd in 2010 opgevolgd door een volledig nieuw model, een auto die twee jaar geleden al op de snijtafel werd gelegd en er met een opgefriste snuit van terugkeerde. In Brazilië is de oer-Doblò - net als onder andere de vorige generatie Ducato - in nagenoeg ongewijzigde vorm nog te koop. Daar komt spoedig verandering in. De productie van het model in het in de Braziliaanse staat Minas Gerais gelegen Betim is nu gestopt.

De Zuid-Amerikaanse Doblò blijft nog even uit voorraad leverbaar en oogt nog altijd zoals de gefacelifte variant van de eerste generatie. In 2003 werd het Braziliaanse Doblò-gamma verrijkt met de Adventure, een stoer ogende uitvoering met kunststof bumperwerk en een soort cross-overachtig uiterlijk.

De Doblò is niet de enige oudgediende die het veld moet ruimen. Volgend jaar trekt Fiat de stekker uit de Grand Siena en ook de Punto en Palio Weekend verdwijnen in Zuid-Amerika spoedig van de verkooplijsten. De Argo en Cronos fungeren als opvolgers van die eerste twee.

PRIVATE LEASE Fiat

Fiat
Fiat 500 1.0 Hybrid Dolcevita (3D/6H)
€ 256
 
Fiat
Fiat Panda 1.0 Hybrid City Life (5D/6H)
€ 309
 
Leaseplan
Fiat Tipo 1.5 Hybrid (5D/7A)
€ 414
 
Leaseplan
Fiat 500X 1.5 Hybrid Cross (5D/7A)
€ 519
 

Lezersreacties (14) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.