AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Tata's Tamo toont Racemo

Ambitieus project uit India

Tata Tamo Racemo en Racemo+
Tata Tamo Racemo en Racemo+
Tata Tamo Racemo en Racemo+
Tata Tamo Racemo en Racemo+
Tata Tamo Racemo en Racemo+
Tata Tamo Racemo en Racemo+
Tata Tamo Racemo en Racemo+

Tata's nieuwe submerk Tamo heeft in Genève zijn eerste échte auto gepresenteerd. We heten welkom: de Racemo.

Tamo's Racemo is een rondom Tata's MoFlex-structuur gebouwde compacte coupé. Achter de voorstoelen ligt een 1,2-liter grote 190 pk en 210 Nm sterke driecilinder turbomotor waarmee een snelheid van 96 km/h (60 mph) in "[...] minder dan zes seconden" achter de rug is. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak.

De tweezitter meet 3.835 mm in de lengte, is 1.810 mm breed en 1.208 mm hoog. De bagageruimte telt 165 liter. Om direct stevig uit te pakken heeft Tata de Racemo direct als circuitversie gepresenteerd: de Racemo+. Hij is volgehangen met spoilers én ook het interieur is gestript en raceklaar gemaakt.

Geen nieuw model zonder de nodige hoeveelheid connected-technologie. Tata spreekt over de aanwezigheid van cloud-services, maar verklaart verder niet hoe e.e.a. precies functioneert.

Lezersreacties (9)

Reageren