Tata Nano krijgt opfrisbeurt
In 2008 bracht Tata Motors de Nano op de markt, een klein vierzittertje dat direct de boeken in dook als 's werelds goedkoopste auto. Voor ongeveer 2.000 euro staat een fonkelnieuw Nanootje bij je voor de deur, maar dat lage prijskaartje heeft het kleintje in ieder geval weinig goed gedaan. Tata riep onlangs namelijk dat 'men blijkbaar niet zit te wachten op het goedkoopste van het goedkoopste'. Toch is de Nano nu een opfrisbeurt gegund, al zijn de wijzigingen zeer beperkt.
We zien dat de Nano een andere voorbumper heeft gekregen. De meer aangeklede versies krijgen bovendien een chroom-kleurige strook plastic op de motorkap geplakt. Ook de achterzijde laat een opnieuw getekend bumpertje zien. De kleine facelift wordt direct aangegrepen om vier nieuwe kleuren te introduceren: Jet, Alpha, Remix en Peach.
Vanbinnen krijgt de Nano een nieuwe middenconsole aangemeten. Standaard zit er uiteraard niet zoveel op of aan, duurdere versies beschikken over airco, een cd-speler, keyless-entry, USB- en AUX-aansluiting en zelfs bluetooth-connectiviteit. Om het ontbreken van stuurbekrachtiging te compenseren heeft Tata het stuur van de Nano in een groter maatje uitgevoerd. Achterin pruttelt nog altijd de 624 cc grote tweecilinder die er 37 pk uitperst. Z'n koppel bedraagt 50 echte Nm, gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak moet de Nano zo'n 105 km/h kunnen halen. Het voordeel van zo'n kleine machine is dat-ie nog geen 4l/100km verbruikt. Nieuw is een bi-fuel-versie die zowel op benzine als op aardgas kan rijden. Deze gas-versie moet het met 33 pk zien te redden, z'n koppel daalt naar 44 Nm.
Lees ook

‘EU bezig met plan om e-fuels toe te staan na 2035’

BMW legt nieuwe typenamen vast

Ford Explorer: bekende naam, helemaal nieuw

Audi wil uitstel Euro 7, Skoda dreigt met fabriekssluiting

Polestar 2 BST edition 230: kleinere oplage, zelfde idee

Polestar-CEO haalt uit naar Elon Musk - Polestar 4 in beeld
Lezersreacties (27) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.