Suzuki Liana gaat analoog

Suzuki Liana gaat analoog

Suzuki Liana
Begin maart staat de gefacelifte Suzuki Liana bij de dealers. Het meest onderscheidende kenmerk van de Liana, het digitale dashboard, is verdwenen.
Begin maart staat de gefacelifte Suzuki Liana bij de dealers. Het meest onderscheidende kenmerk van de Liana, het digitale dashboard, is verdwenen. De wijzigingen gelden zowel voor de 5- als de 4-deurs.
Voortaan heeft de Liana dus analoge klokken. Aan de buitenkant zijn de wijzigingen beperkt tot een licht gewijzigde neus en stootlijsten die voortaan in de carrosseriekleur zijn gespoten. Daarnaast worden enkele nieuwe kleuren leverbaar. Op het eerste gezicht lijkt de facelift minimaal, maar als je oud en nieuw naast elkaar ziet, worden de verschillen onmiddellijk duidelijk.
Met de komst van de nieuwe Liana zet Suzuki zijn dieseloffensief voort. Na de Ignis, Wagon R+ en Grand Vitara wordt ook de Liana in juni ook met een dieselmotor leverbaar. Voor de Liana is gekozen voor een 1,4-liter common rail die maximaal 90 pk levert en 200 Nm trekkracht bij 1.750 tpm. De motor is afkomstig van Peugeot en gaat bij Suzuki als DDiS door het leven. Volgens Suzuki heeft deze motor een gemiddeld verbruik van 1:18,7.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.