AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ferrari 575M GTC: op oorlogspad
Is een normale Ferrari 575M Maranello je toch iets te braafjes? Dan heeft Ferrari voor jou de 575M GTC met een racy karakter en een indrukwekkende oorlogstooi.
Is een normale Ferrari 575M Maranello je toch iets te braafjes? Dan heeft Ferrari voor jou de 575M GTC met een racy karakter en een indrukwekkende oorlogstooi.
De 575M met het GTC 'Handling Pack' is een afgeleide van de auto's die worden gebruikt in het FIA GT-kampioenschap. Het 'Handling Pack' is een doorontwikkeling van het Fiorano-pakket, dat op de normale 575M Maranello kan worden besteld. Dat bestaat uit speciale veren, een anti-roll bar, een iets verlaagde carrosserie en aangepaste stuurbekrachtiging.
De GTC heeft ook nog eens elektronica die de vering en demping in de gaten houdt en een geheel nieuw ontworpen uitlaatsysteem dat een nog diepere brom voortbrengt. Daarnaast staat de GTC op ander rubber dan de conventionele Maranello: 255-35 ZR 19 aan de voorzijde en achter 305/30 ZR 19 banden.
De 575M GTC is de eerste Ferrari met de motor voorin, die carbon-keramische remschijven heeft. De Enzo en de Challenge Stradale gingen hem al voor.
De GTC heeft ook nog eens elektronica die de vering en demping in de gaten houdt en een geheel nieuw ontworpen uitlaatsysteem dat een nog diepere brom voortbrengt. Daarnaast staat de GTC op ander rubber dan de conventionele Maranello: 255-35 ZR 19 aan de voorzijde en achter 305/30 ZR 19 banden.
De 575M GTC is de eerste Ferrari met de motor voorin, die carbon-keramische remschijven heeft. De Enzo en de Challenge Stradale gingen hem al voor.
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Autosport

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco
Nieuws

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild
Praktijkervaring

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter
Achtergrond

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek
Reportage
