Supercars in Autoworld Brussel

Na coronasluiting weer open

Alfa Romeo Superleggera Disco Volante, ofwel een 8c Spider in vliegende schotel-uitvoering.
Drie kontjes die bij elkaar opgeteld de hoofdprijs in de Postcodeloterij overstijgen.Maar liefst acht maanden handenarbeid kost deze tamelijk zeldzame Touring Superleggera Sciadipersia.Porsche 911 GT3 RS.Om een beetje in de race-schoentjes van Marco Wittmann te kunnen staan bouwde BMW 200 exemplaren van de M4 in DTM-uitvoering.Ferrari Enzo.Autoworld Brussel heropent z'n deuren met een unieke collectie supercars.Naast de vaste antieke autocollectie van Autoworld lijkt de Senna McLaren welhaast afkomstig van een andere planeet.Italdesign Zerouno.Na twee maanden corona-quarantaine mag de vlag mag weer uit in AutoWorld Brussel.De supercar-tentoonstelling in Autoworld Brussel loopt tot en met zondag 28 juni.De extreemste straatlegale auto die McLaren ooit bouwde: de breed gevleugelde Senna-uitvoering.Lexus LC500 Sport Grade.Eindelijk mag het weer een keer: lekker auto's kijken. En wat voor auto's...Prachtig lijnenspel: Porsche 918 Spyder.Mercedes Benz SLR McLaren Roadster: 5439 cc V8, een topsnelheid van 332 km/uur en een acceleratie van 0-100 in 3,8 seconden.Bugatti Chiron, Italdesign Zerouno, Lamborghini Aventador SVJ.Aston Martin Vantage GT8.Brothers in Arms: een Porsche 918 Spyder en een Ferrari Enzo broederlijk naast elkaar.Sterk spul: Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1. Ferrari LaFerrari.Porsche 918 Spyder E-Hybrid.Een Ferrari LaFerrari hoeft niet persé rood te zijn om op te vallen.Duur circuitspeeltje: een McLaren Senna GTR van 1,3 miljoen euro. Slechts 75 exemplaren werden er van gebouwd.Bugatti Chiron.De Nordschleife-recordkiller van Donkertvoort: de D8 GTORS.De enorme achtervleugel bepaalt in grote lijnen de brutale uitstraling van de Lamborghini Aventador SVJ.

Na twee maanden gedwongen corona-sluiting verwelkomt het Autoworld-museum in Brussel weer bezoekers. De heropening van het Belgische automuseum gaat van start met een thematentoonstelling van een twintigtal bijzondere supercars en hypercars die nog tot 28 juni zijn te bezichtigen.

Zo kunnen bezoekers de volgende modellen bewonderen die zijn uitgeleend door de Belgische importeurs en een aantal bereidwillige verzamelaars: Audi R8 Spyder, Aston Martin GT8, Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, BMW M4 DTM Champion’s Edition, Donkervoort GTO, Ferrari Enzo, Ferrari LaFerrari, Italdesign Zerouno, Lamborghini Aventador SVJ, Porsche 918 Spyder, Porsche Carrera GT, Porsche GT2 RS, McLaren P1, McLaren GTR Senna, Mercedes-Benz SLR, Mercedes-AMG GT, Touring Superleggera Sciadipersia, Touring Superleggera Disco Volante.

Een gelegenheid om zeker niet te missen nu de meeste auto-evenementen zijn afgelast of doorgeschoven naar een veel latere datum. Uiteraard wordt er nog steeds op toegezien dat de hygiënische voorschriften worden gerespecteerd en de sociale afstand bewaard. Maar met 16.000 m² tentoonstellingsruimte is het handhaven van de anderhalve meter-regels geen enkel probleem. Je koopt bij voorkeur je tickets vooraf online (www.autoworld.be), maar dat kan ook nog steeds bij de ingang van het museum. De audiogidsen worden regelmatig gereinigd en je kunt mondkapjes kopen in de museumwinkel.

De nieuwe look van Autoworld beperkt zich niet tot de pijlen en markeringen op de grond. De gehele eerste verdieping van het museum werd tijdens de corona-quarantaine gerenoveerd. Ook de rest van het museum heeft kunnen genieten van een intensieve lenteschoonmaak tijdens de sluiting. De thematentoonstelling van supercars en hypercars sluit vanaf 1 juli bijna naadloos aan op de volgende tentoonstelling die in het teken staat van de 70ste verjaardag van de Porsche 356.

Lezersreacties (16) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.