AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Startklaar: Bentley Continental GT
Vorig jaar onthulde Bentley in Parijs de Continental GT, het eerste model van het Britse merk onder de vleugels van het VW-concern. De nieuwe auto is is intussen aan een eerste rij-impressie onderworpen.
Vorig jaar onthulde Bentley in Parijs de Continental GT, het eerste model van het Britse merk onder de vleugels van het VW-concern. De nieuwe auto is is intussen aan een eerste rij-impressie onderworpen.
Bentley is sinds 1998 in handen van Volkswagen en sindsdien is er veel veranderd. Toen het merk nog bij Rolls-Royce hoorde, was een Bentley eigenlijk een sportievere Rolls met minder chroom. De Continental GT is de eerste Bentley die sinds de overname is ontwikkeld en ook de eerste volledig nieuwe Bentley in 70 jaar. Bovendien is het de snelste vierpersoons coupé ter wereld en ook nog eens het snelste model uit de 84-jarige geschiedenis van Bentley.
De Continental GT is ontworpen door de Belg Dirk van Braeckel, die Bentley's rijke geschiedenis goed heeft bestudeerd en die zich heeft laten inspireren door modellen als de Speed Six van 1928 en de Continental R uit '52.
De nieuwe Bentley heeft een lange motorkap en ziet er in combinatie met een korte overhang vóór indrukwekkend uit. De grote kippengaasgrille, de dubbele koplampen en grote 19-inch wielen zorgen voor een sportieve uitstraling.
In het interieur is er een overvloed aan leer en uiteraard ontbreekt het nodige hout evenmin. Gelukkig ontbreken de voor een Bentley zo kenmerkende rode ventilatieroostertjes evenmin, terwijl het Breitlingklokje op de middenconsole een ander opvallend detail is.
Een eerste rij-impressie met een exemplaar uit de voorproductie heeft al uitgewezen dat het rijden met de Continental GT een waar genot is. Daarvoor zorgt niet alleen de dikke motor, maar ook het luchtgeveerde onderstel, dat we kennen van de Volkswagen Phaeton en de Audi A8. De Bentley Continental GT zal in ons land circa 225.000 euro gaan kosten.
Het lijkt erop dat de toekomst van het merk Bentley er dank zij de komst van VW en de ontwikkeling van de 'kleine' Continental GT er rooskleurig uitziet.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

Bentley Continental 6.0 W12 635PK | Centenary | ACC | 360 Cam | Nightvision | Mulliner | Head Up | B&O | Neck Warm | Massage | Ventilatie | Lane & Side Assist | Softclose | Apple Carplay | 22"| Stuurverwarming | 100 Year Bentley | Dealer onderhouden.
- 2020
- 26.500 km
€ 267.450

Bentley Continental 4.0 V8 | Carbon Styling | Touring Spec | City Spec | Blackline | Dynamic Ride |
- 2020
- 32.827 km
€ 199.900

Bentley Continental 4.0 V8 First Edition
- 2020
- 25.000 km
€ 209.950
Lees ook
Nieuws
Bentley Continental GT en Flying Spur als 680 pk sterke plug-in hybrides
Nieuws
Nieuwe Bentley Continental GT Speed tot wel €100.000 goedkoper
Test: Bentley Continental GT Speed – ultieme mix van comfort, luxe en dynamiek
Autotest
Test: Bentley Continental GT Speed (2024)- Als het dan toch moet...
Nieuws