SsangYong schaaft modellengamma bij

Nieuwe motoren en veiligheidssystemen

SsangYong Tivoli XLV
Eerder vandaag konden we kennismaken met de LIV-2 Concept. Ook aan het reeds bekende gamma wordt gedacht, een line-up die wordt opgewaardeerd.

SsangYong's cross-over in het B-segment, de Tivoli, krijgt voortaan de beschikking over nieuwe veiligheidssystemen. Autonome remhulp, Lane Departure Warning, een spoorassistent, een grootlichtassistent en verkeersbordherkenning vinden hun weg naar de compacte Koreaan. Het stuurwiel is voortaan zowel in hoogte als in diepte verstelbaar en op de optielijst verschijnt een verstelbare achterbank. De vloer in de kofferruimte bestaat voortaan uit een extra laag, waardoor ook onder de bodem een opbergruimte ontstaat. Ook de XLV, de langere versie van de Tivoli, profiteert van bovenstaande wijzigingen. Als extra krijgt hij een, optioneel, verwarmbare rugleuning van de achterbank.

Korando en Rexton, Rodius en Actyon

De Korando wordt niet overgeslagen. De cross-over krijgt een nieuwe 2,2-liter dieselmotor én een nieuwe 2.0-liter benzinemotor op de bestellijst. De zelfontbrander is zo'n 20 pk sterker dan voorheen en levert nu 178 pk. Het koppelt neemt toe tot 400 Nm. De CO2-uitstoot wordt teruggebracht tot 137 g/km, een afname van net geen 7 procent.
Op de optielijst van de Korando verschijnt een nieuw 7-inch metend infotainmentsysteem en een reeks nieuwe lichtmetalen wielen. Ook grote broer Rexton krijgt de nieuwe 2,2-liter dieselmotor onder zijn motorkap gemonteerd. Net als de Korando krijgt ook deze SUV de beschikking over het nieuwe infotainmentsysteem.

Verrassing! Ook de Actyon en de, hier officieel niet leverbare, Rodius krijgt de nieuwe dieselmotor hun kant op gestuurd. De stoelen in de Rodius zijn verbeterd en de Actyon krijgt de beschikking over een nieuwe zestrapsautomaat én krijgt een marginaal gewijzigd front aangemeten.

Nog dit jaar moet het aangescherpte modellengamma van SsangYong in de showrooms te vinden zijn.


Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.