SsangYong komt met geblazen benzinemotor

Nieuwe 1.5 T-GDI vervangt 1.6

SsangYong Tivoli XLV
Een compacte benzinemotor kan in Nederland veel goeds betekenen voor de verkopen van SsangYong. Het merk laat ons weten te werken aan een 1,5-liter grote turbobenzinemotor.

In 2019 brengt SsangYong een nieuwe Korando op de markt en het zal dat model zijn waarin een volledig nieuwe benzinemotor debuteert. Het zal gaan om een 1.5 T-GDI, een blok dat SsangYongs huidige 1.6 met pensioen stuurt.

SsangYong laat ons weten dat de nieuwe turbomotor in hetzelfde jaar ook in het vooronder van zijn kleinste model, de Tivoli, komt te liggen. Ook daarin wordt de 128 pk sterke 1,6-liter grote viercilinder door de 1.5 T-GDI vervangen. De nieuwe turbomotor zal minder CO2-uitstoten en dat heeft in ons land natuurlijk een effect op de hoogte van de BPM.

De nieuwe 1.5 T-GDi is niet het enige nieuws voor de Tivoli. De Tivoli en diens broer XLV kruipen spoedig iets dichter naar elkaar toe. De XLV, de langere Tivoli met meer bagageruimte, zal op termijn namelijk als Tivoli XLV door het leven gaan.

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.