SsangYong C200 uit de mottenballen

SsangYong C200
SsangYong C200SsangYong C200SsangYong C200SsangYong C200SsangYong C200

Het heeft niet veel gescheeld of het Koreaanse had de crisis niet overleefd. Inmddels gaat het merk met hernieuwde moed verder met de ontwikkeling van de C200, een SUV in het segment van bijvoorbeeld de Volkswagen Tiguan.

Voordat SsangYong serieus in de problemen raakte, werd net een veelbelovend nieuw model voorgesteld. De C200 hebben we voor het eerst gezien als concept car op de Autoshow van Parijs in 2008. Met deze auto zou SsangYong weer aansluiting kunnen krijgen met de moderne tijd omdat hij ook als hybride op de markt zou komen.

De showauto was een bescheiden 4,40 meter lang en had een wielbasis van 2,62 meter. Daarmee valt hij in de klasse van de Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4 en de Volkswagen Tiguan – om maar eens een paar dwarsstraten te noemen. Aanvankelijk was de showauto voorzien van een recht-op-en-neer 2,0-liter diesel met 175 pk. Later werd er ook een 1,8-liter turbobenzinemotor aangekondigd die is voorzien van hybride-techniek. Dat de auto op het punt van de productiestart stond, bewees de Aero-versie – het sportpakket lag al klaar.

SsangYong had de productieversie willen onthullen op de autoshow in Frankfurt, die vorig najaar is gehouden. De financiële problemen bij het bedrijf, die zelfs leidden tot rellen in de fabriek, gooiden roet in het eten. Inmiddels het project C200 weer uit de mottenballen gehaald en verwachten we het nieuwe model van SsangYong in 2011 op de markt. Op het moment ondergaat de nieuwe Koreaan zijn koudetests in het hoge Noorden.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.