AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sportcycle Solo: wie durft?
Sinds kort wordt de Sportcycle Solo in Groot-Brittannië geïmporteerd. Op 12 juli maakt de 3-wieler uit Amerika de eerste rondjes over het Castle Comb circuit.
Sinds kort wordt de Sportcycle Solo in Groot-Brittannië geïmporteerd. Op 12 juli maakt de 3-wieler uit Amerika de eerste rondjes over het Castle Comb circuit.
De Sportcycle Solo is een 3-wieler met een motorfiets als basis. Voorlopig zijn er 3 motoren die als donor kunnen dienen: de 120 pk sterke 600cc van Honda, een 140 pk 900 cc van Kawasaki en een 160 pk 1.100 cc van Honda. Het voertuig weegt zo'n 380 kg en is 3,9 meter lang. De topsnelheid van de snelste motor ligt volgens importeur en bouwer Simon Mackenzie op 290 km/u. De acceleratie van de lichtste motor komt al onder de 4 seconden. Wie durft...?
De Sportcycle is een eenzitter en mag in Groot-Brittannië worden bestuurd door mensen met een rijbewijs voor een personenauto. Zelfs een helm is niet verplicht. "Toch zou je gek zijn als je die niet droeg, tenzij je erg van het eten van vliegjes houdt. Ook de acceleratie en de hoge snelheden vragen om het gebruik van een helm,' zegt Simon Mackenzie.
Over zijn klandizie: "Ik hoop dat eigenaren van een superbike interesse tonen. De voornaamste klanten zullen echter automobilisten zijn die willen ervaren hoe de acceleratie van een superbike voelt."
Hij kwam de Sportcycle op het spoor toen hij op het internet aan het surfen was om onderdelen te vinden voor zijn twee klassieke driewielers. Het idee voor de Sportcycle heeft Mackenzie vervolgens uit de VS geïmporteerd. Hij mag ze in zijn woonplaats Corsham in licentie bouwen. Eind juli zullen de verkopen beginnen; Simon heeft voor het eerste jaar een productie van 50 exemplaren gepland.
De Sportcycle is een eenzitter en mag in Groot-Brittannië worden bestuurd door mensen met een rijbewijs voor een personenauto. Zelfs een helm is niet verplicht. "Toch zou je gek zijn als je die niet droeg, tenzij je erg van het eten van vliegjes houdt. Ook de acceleratie en de hoge snelheden vragen om het gebruik van een helm,' zegt Simon Mackenzie.
Over zijn klandizie: "Ik hoop dat eigenaren van een superbike interesse tonen. De voornaamste klanten zullen echter automobilisten zijn die willen ervaren hoe de acceleratie van een superbike voelt."
Hij kwam de Sportcycle op het spoor toen hij op het internet aan het surfen was om onderdelen te vinden voor zijn twee klassieke driewielers. Het idee voor de Sportcycle heeft Mackenzie vervolgens uit de VS geïmporteerd. Hij mag ze in zijn woonplaats Corsham in licentie bouwen. Eind juli zullen de verkopen beginnen; Simon heeft voor het eerste jaar een productie van 50 exemplaren gepland.
Plaats een reactie