en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De Speedtail, die McLaren op 26 oktober aan de wereld voorstelt, is een nieuwe toevoeging aan de Ultimate Series, de afdeling waarvan momenteel de Senna en voorheen de P1 en de GTR-versie daarvan deel uitmaakten. De Speedtail wordt, in tegenstelling tot de Senna, een auto die McLaren omschrijft als een 'hyper-GT', geen extreme circuitauto dus. Er komen 106 exemplaren van beschikbaar, die allemaal al zijn vergeven. De 106 eigenaren kunnen bij McLaren nu een wensenlijstje afgeven voor - jawel - de McLaren-emblemen.
De Speedtail-klanten krijgen alvast een voorbeeld te zien van wat er allemaal mogelijk is bij McLarens MSO-afdeling (McLaren Special Operations). McLaren toont een samen met een in Birmingham gevestigde juwelier vervaardigde set badges (twee merknamen op de neus en eenmaal de modelnaam op de achterkant) waarvoor 18-karaats witgoud is gebruikt. Het logo op de neus weegt 100 gram. Geen grap: wie die 100 gram te zwaar vindt, kan voor een dunner exemplaar kiezen. De standaardbadge is van aluminium gemaakt en is met glanzend zwarte inleg afgewerkt.
De vanafprijs van de Speedtail ligt op een heftige 1,8 miljoen euro, exclusief belastingen. De auto wordt aangedreven door een benzine-hybride-aandrijflijn die meer dan 1.000 pk sterk is.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.